Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7789
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Manijock »

Hela DIF i år har varit en jävla förstoppningshistoria. Börjar bra, livet leker. Efter ett tag börjar magvärken. Du sitter på muggen och kämpar dag efter dag, men helt utan resultat. Rätt va det är, så tror du att det äntligen är dags. Du kanske har tryckt i dig en låda plommon och en ask läkerol. Du springer till muggen och tänker, nu händer det, all väntan är över. Men nej, som att trycka en elefant ut ett nålsöga.

Tack gud för laxeringsmedel, för känslan nu när vi äntligen är i final går inte av för hackor. Personangrepp, "alla ska dö" osv är aldrig okej. Men att folk hanterar smärta olika, är ett sundhetstecken. Jag tycker att en kille som super ner sig kopiöst efter en överkörning som i Globen senast, är precis lika galen som en tjej som står och viftar med sin halsduk efter slutsignal. Bägge agerar lika "bra" och lika "illa". Hon får gärna vifta och sjunga alltid oavsett, men killen är lika jävla mycket Djurgårdare som henne. Så länge inte gränsen är nådd, det vill säga kriminell. Andra verkar ha gränsen redan vid kritik härinne, vilket jag stört mig på tidigare. Men så länge inte forumregler bryts, så kan väl folk få hantera smärta som de vill? Är det jobbigt att läsa? Då går det utmärkt att scrolla, eller varför inte vänta med att läsa fullskalsanalyser till dagen efter när folk kylt ner sig?

Många härinne, inklusive jag själv har haft fel om många saker. Framförallt vart laget ska ta vägen, men vägen hit har precis som förstoppningen kantats av himmel och framförallt helvete. Tror alla är eniga om att vårt PP till exempel varit rekorduselt sen i höstas. Spelet i egen zon har till och med Wikegård hånat. Vi har verkligen kramat ur trasan så till den milda grad att den är fnösketorr. Fått ut så sjukt mycket, av en väldigt väldigt liten trasa. Hur vi tog oss hit kommer dock vara bortglömt redan nästa år. Då kommer vi bara minnas, att vi var här.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Djurgårn »

Ja, herregud. Fantastiskt skönt.

Jag sa efter förra matchen att jag ger upp det här för jag orkar inte se oss bli förnedrade på det sättet som vi blev i match 5 och 6. Jag var så jävla förbannad. Men efter att ha samlat mig lite så satt man där återigen. Märkligt nog så var jag aldrig nervös igår vilket var en jävligt konstig känsla när det ändå trots allt var en sjunde och avgörande match.

Idag vill jag hylla hela laget som kämpar så in åt h-vete för finalplatsen och gör en riktigt bra match. Strandberg är magiskt bra, liksom Dicken i sina bästa stunder.

Den enda som ska skämmas just nu är jag för att jag gav upp på det här gänget. Jag tar på mig dumstruten.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Ohddan »

Det är bara för oss som hänger här att slanta upp till ett evigt medlemsskap till Adams grabb som kom i pecis rätt ögonblick och gjorde detta möjligt.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag är fortfarande helt tagen av det faktum att vi ska spela final i SM-slutspelet i ishockey. Det är fan inte långt till tårar vill jag lova.

Sån sjuk resa.
Vila i Frid, DIF Hockey.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av sensei »

Kan tipsa om att kolla om alla målen från igår, gåshud så här i efterhand. När det begav sig så vågade jag inte riktigt hoppas, jag var nog rätt bränd.

Det framgår också hur extremt viktigt det var att hålla 1-0. Stort tack till Adam och Ryno för att han missade vidöppet mål vid ett tillfälle.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daaviid skrev:
#10 skrev:Vem fan är Linus Johansson.....
Han var tydligen förbi omklädningsrummet efter match och gratulerade våra grabbar. En och annan kram utdelades också vad jag förstått.
Stort gjort av en stor vinnarskalle.

Han är en jävligt bra hockeyspelare, hade så gärna haft honom i vårt lag.
Stark, elak, puckskickligt, spelskicklig och som främsta adelsmärke, en vinnarskalle deluxe.

Däremot har jag tyckt att han skickat lite väl många syrliga kommentarer mot vår klubb.
Men stämmer det att han varit inne och gratulerat samma kväll som han åkt ut har han visat sig vara en riktigt stor och fin människa.
4 segrar kvar
GreveQuist
Inlägg: 66
Blev medlem: 2010-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av GreveQuist »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
daaviid skrev:
#10 skrev:Vem fan är Linus Johansson.....
Han var tydligen förbi omklädningsrummet efter match och gratulerade våra grabbar. En och annan kram utdelades också vad jag förstått.
Stort gjort av en stor vinnarskalle.

Han är en jävligt bra hockeyspelare, hade så gärna haft honom i vårt lag.
Stark, elak, puckskickligt, spelskicklig och som främsta adelsmärke, en vinnarskalle deluxe.

Däremot har jag tyckt att han skickat lite väl många syrliga kommentarer mot vår klubb.
Men stämmer det att han varit inne och gratulerat samma kväll som han åkt ut har han visat sig vara en riktigt stor och fin människa.
Tyckte mig även se LJ stå i spelargången och ta Djurgårdsspelarna i handen. Ett par av spelarna fick t.om en kram :wink:

Även jag tyckte illa om honom under serien. Men faktum är att han är en oerhört kompetent och viktig spelare i ett lagbygge. Han är välkommen tillbaka när han vill för min del
Skriv svar