Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
minalman skrev:Ganska logiskt resultat då vi med två matchbollar ”tillgodo” avslöjade vår brist på 100%-ig kvalitet.
Men eftersom även fbk hade sin första matchboll i kväll och hade litet mer i skallarna än ”kniven mot strupen” (de kunde ju avgöra), så var det nu mentalt samma förutsättningar. Vi visade i kväll att vi är ett mer sammansvetsat lag.

Jag sa till sonen i TV-soffan före match att är det bara ett (1) mål i baken efter en period så tar vi det här.

kaffesumpen var inte lika starka som vi är. Speciellt när vi inte gör några fler misstag. Och när gnager-Ryno gav vår inte-gnagar-Dick chansen, så satte vår Dick den!

Vi har inte spelat 60 minuter bra hockey ännu. Men nu har vi i alla fall spelat 58.

Glad Påsk!

Nu ska jag skriva in finalerna i kalendern.
Vi är nog nästan mentala själsfränder.
Första matchen på säsongen man varit coollugn i princip.
Grabben tyckte att eftersom både han och jag tagit ispass idag så borde segern vara säkrad (för så brukar det vara). Och så blev det.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
minalman skrev:Ganska logiskt resultat då vi med två matchbollar ”tillgodo” avslöjade vår brist på 100%-ig kvalitet.
Men eftersom även fbk hade sin första matchboll i kväll och hade litet mer i skallarna än ”kniven mot strupen” (de kunde ju avgöra), så var det nu mentalt samma förutsättningar. Vi visade i kväll att vi är ett mer sammansvetsat lag.

Jag sa till sonen i TV-soffan före match att är det bara ett (1) mål i baken efter en period så tar vi det här.

kaffesumpen var inte lika starka som vi är. Speciellt när vi inte gör några fler misstag. Och när gnager-Ryno gav vår inte-gnagar-Dick chansen, så satte vår Dick den!

Vi har inte spelat 60 minuter bra hockey ännu. Men nu har vi i alla fall spelat 58.

Glad Påsk!

Nu ska jag skriva in finalerna i kalendern.
Vi är nog nästan mentala själsfränder.
Första matchen på säsongen man varit coollugn i princip.
Grabben tyckte att eftersom både han och jag tagit ispass idag så borde segern vara säkrad (för så brukar det vara). Och så blev det.
Karma Broder!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Skönaste känslan på många år, vilken otrolig insats och speciellt av Adam, Dicken och Strandberg.

Misslyckades med förköp till semin (Järnkaminerna, mail, köplats yada yada), har det funkat för er?
Men vafan har Du varit senaste åren?!?! Saknat dig.
Hahaha, tack det där värmde faktiskt, saknar dig också! Ser att det är ungefär samma gamla rävar här som vanligt. :)

Jag har haft fullt upp med en massa barn och grejer men ser alla matcher och har säsongskort på fotbollen osv, forumet har jag inte riktigt hunnit med. Pulsen och engagemanget kom verkligen tillbaka till detta slutspel i alla fall!
Låter som mitt liv. Anyway, kul som fan att se dig återupptstå såhär i påsktider...

Nu kör vi mot #17.
Haha, vi får kämpa på. Idag jobbade jag över trots halvdag och sen direkt hem till tv-soffan, det får man väl lida för hela helgen! ;)

Påskåteruppståndelser är the shit, det är sen gammalt! Mot #17! :D
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Sopa på FBK var precis det vi gjorde
DIF!
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av South_Exil »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Andrekuratorn skrev:VILKA JÄVLA JÄRNKAMINER. Rakt ner i halsen på bönderna från Karlstad och plastsupoortrar som Vikas med flera som spottade på laget efter senaste matcherna. Hoppas dessa loggat ut för säsongen, eftersom det här laget inte förtjänade en plats in finalen enligt dom. Fett ös alla ni andra fina djurgårdsvänner! Nu kör vi!
Yes, nu kör vi. :D

Men vänta bara om vi inte vinner varenda match i finalserien.

Då kommer horungar och småflickor fram igen.
Horungar, sopor och hata alla är sjukt lågt.

Saklig kritik och även olika åsikter om hur ishockeylag ska byggas och hur ishockey ska spelas måste man få ha.
Liksom att släppa 14-3 på två semi med den nivå på spel som då levererats så tycker jag man måste få säga att det är ovärdigt Djurgården.
Precis på samma sätt som det är ovärdigt att kasta in saker på isen.

Sjukt glad nu. Imponerad av många. Adam, Strandberg mfl.

Jättestort av laget verkligen.

Trots det tycker jag ändå att PP måste upp (för statiskt i första uppställning)
Jag tycker MacD gör en ickeinsats och jag undrar vad fan som hänt??

Och det måste man få tycka.

Skål Djurgårdsvänner. #Mot17
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Mattias_87 »

En hel arena med vitklädda bortaspelare gjorde jobbet.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:JAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Sopa på FBK var precis det vi gjorde
Satt i soffan och önskade att de skulle få äta upp de där jävla tischorna.

Så vackert!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av wolsey100 »

Mattias_87 skrev:En hel arena med vitklädda bortaspelare gjorde jobbet.
Haha, ja den är ju lite ironisk alltså. Kommer till en bortamatch och möts av samma färger på läktarna. Någon tänkte inte riktigt hela vägen där nere i Kaffestad.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Manijock »

Tacka mig DIF. Första matchen jag kopplade bort allt. Ingen match på Tv:n, inte en sekund på forumet, inte ett minsta besök på nån resultatapp en gång. Jag drack sprit och tittade Netflix med tjejen. Kopplade bort allt vad DIF heter...

Nåja, ett par gånger påminde hon vid sidan om mig att jag nervöst pillade på skärmen, men höll mig, trots vibrationer från vänner och bekanta. Varsågod :wink:

Final för helvete.... Efter alla hån man fått utså på jobbet idag. Inte helt obehaglig känsla just nu.
Andrekuratorn
Inlägg: 27
Blev medlem: 2019-04-14

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Andrekuratorn »

För några få år sedan torskade vi mot Tingsryd och Karlskoga. Nu mulade vi FBK på deras hemmaplan i sjunde! Störst av allt är kärleken – till DIF!

Skulle vilja passa på att hävda att det är en del supportrar som är fuskbyggen, viker ner sig och har svaga psyken – när det gäller som mest. Blir så jävla trött på det där eviga spyandet på vårt DIF. Det är liksom inte tillräckligt att konstatera att laget lirade som skit. Nej för fan! Det ska tas i så man kräks. På DIF. Räcker med en snabbkoll från två random sidor i matchtråden i tisdags.

”Laget har ju konstant haft en övertro på sig själva, vilket inte minst visat sig efter match 4. 100 % övertygad om att våra vattenskallar ansåg finalplatsen som klar vid 3-1. Rätt symptomatiskt för hela säsongen, tvärmysigt psyke och inte förenligt med DIF någonstans.”

”Laget visade sig vara riktiga ynkryggar när det gällde som mest. Men jag lyfter på hatten för FBK som genomskådat vår schweizerost till lagbygget.”

”Torsk kan man ta men denna match skadade vår klubb så mycket mer än en torsk. Att vika ner sig när man går ur huse och köper upp globen på två dagar är totalt oförlåtligt. Jävla losermentalitet.”

”har inte sett DIF på plats sen i december pga bristande engagemang, attityd och allmänt pissigt beteende som jag inte förknippar med DIF och aldrig sett i laget sedan 1979. Står fast vid mitt beslut och kommer så göra tills stommen i denna trupp är borta, inklusive ledare.!”

”Ni kan hata mitt sätt att se på saken om ni vill men jag ser inget positivt med att gå vidare på torsdag. Fyra nya utklassningar (och nej, vi kommer inte bli ett topplag bara för att laget "passar oss bättre") mot Frölunda...”

”Alla i Djurgården Hockey ska skämmas idag och de förtjänar ingenting. Kan någon här inne med handen på hjärtat säga att ni vill se DIF bli utklassat i fyra matcher mot Frölunda?”

”Josefson är en skam. Han ska inte ha ett C på tröjan en match till.”

”Robban avgå nu!”

”Jocke avgå nu!”

Och det finns så mycket mer och värre men orkar inte gräva i skiten.

Totalt ovärdigt DIF. En lycka att ni inte är med i den sportsliga ledningen av Djurgården. Eller på planen kanske framförallt. Då hade vi inte varit i final. Full fart framåt mot GBG!
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av #10 »

Andrekuratorn skrev:För några få år sedan torskade vi mot Tingsryd och Karlskoga. Nu mulade vi FBK på deras hemmaplan i sjunde! Störst av allt är kärleken – till DIF!

Skulle vilja passa på att hävda att det är en del supportrar som är fuskbyggen, viker ner sig och har svaga psyken – när det gäller som mest. Blir så jävla trött på det där eviga spyandet på vårt DIF. Det är liksom inte tillräckligt att konstatera att laget lirade som skit. Nej för fan! Det ska tas i så man kräks. På DIF. Räcker med en snabbkoll från två random sidor i matchtråden i tisdags.

”Laget har ju konstant haft en övertro på sig själva, vilket inte minst visat sig efter match 4. 100 % övertygad om att våra vattenskallar ansåg finalplatsen som klar vid 3-1. Rätt symptomatiskt för hela säsongen, tvärmysigt psyke och inte förenligt med DIF någonstans.”

”Laget visade sig vara riktiga ynkryggar när det gällde som mest. Men jag lyfter på hatten för FBK som genomskådat vår schweizerost till lagbygget.”

”Torsk kan man ta men denna match skadade vår klubb så mycket mer än en torsk. Att vika ner sig när man går ur huse och köper upp globen på två dagar är totalt oförlåtligt. Jävla losermentalitet.”

”har inte sett DIF på plats sen i december pga bristande engagemang, attityd och allmänt pissigt beteende som jag inte förknippar med DIF och aldrig sett i laget sedan 1979. Står fast vid mitt beslut och kommer så göra tills stommen i denna trupp är borta, inklusive ledare.!”

”Ni kan hata mitt sätt att se på saken om ni vill men jag ser inget positivt med att gå vidare på torsdag. Fyra nya utklassningar (och nej, vi kommer inte bli ett topplag bara för att laget "passar oss bättre") mot Frölunda...”

”Alla i Djurgården Hockey ska skämmas idag och de förtjänar ingenting. Kan någon här inne med handen på hjärtat säga att ni vill se DIF bli utklassat i fyra matcher mot Frölunda?”

”Josefson är en skam. Han ska inte ha ett C på tröjan en match till.”

”Robban avgå nu!”

”Jocke avgå nu!”

Och det finns så mycket mer och värre men orkar inte gräva i skiten.

Totalt ovärdigt DIF. En lycka att ni inte är med i den sportsliga ledningen av Djurgården. Eller på planen kanske framförallt. Då hade vi inte varit i final. Full fart framåt mot GBG!
Så är det tyvärr, man vinner tillsammans och förlorar tillsammans.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Aldrig orolig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av #10 »

Fyfan vilken jävla stuga ikväll...KAFFESTUGA!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av pulverapa »

Ett fett jävla långfinger till alla er som sätter er själva före DIF och spyr galla över DIF för att tillfredsställa er själva. Vi klarar oss utan er i finalen.

Fy fan vad underbart med final!!!! Strandbergs 3-1 måste vara skönaste sen Jakobs 3-2 mot gnaget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Andrekuratorn skrev:För några få år sedan torskade vi mot Tingsryd och Karlskoga. Nu mulade vi FBK på deras hemmaplan i sjunde! Störst av allt är kärleken – till DIF!

Skulle vilja passa på att hävda att det är en del supportrar som är fuskbyggen, viker ner sig och har svaga psyken – när det gäller som mest. Blir så jävla trött på det där eviga spyandet på vårt DIF. Det är liksom inte tillräckligt att konstatera att laget lirade som skit. Nej för fan! Det ska tas i så man kräks. På DIF. Räcker med en snabbkoll från två random sidor i matchtråden i tisdags.

”Laget har ju konstant haft en övertro på sig själva, vilket inte minst visat sig efter match 4. 100 % övertygad om att våra vattenskallar ansåg finalplatsen som klar vid 3-1. Rätt symptomatiskt för hela säsongen, tvärmysigt psyke och inte förenligt med DIF någonstans.”

”Laget visade sig vara riktiga ynkryggar när det gällde som mest. Men jag lyfter på hatten för FBK som genomskådat vår schweizerost till lagbygget.”

”Torsk kan man ta men denna match skadade vår klubb så mycket mer än en torsk. Att vika ner sig när man går ur huse och köper upp globen på två dagar är totalt oförlåtligt. Jävla losermentalitet.”

”har inte sett DIF på plats sen i december pga bristande engagemang, attityd och allmänt pissigt beteende som jag inte förknippar med DIF och aldrig sett i laget sedan 1979. Står fast vid mitt beslut och kommer så göra tills stommen i denna trupp är borta, inklusive ledare.!”

”Ni kan hata mitt sätt att se på saken om ni vill men jag ser inget positivt med att gå vidare på torsdag. Fyra nya utklassningar (och nej, vi kommer inte bli ett topplag bara för att laget "passar oss bättre") mot Frölunda...”

”Alla i Djurgården Hockey ska skämmas idag och de förtjänar ingenting. Kan någon här inne med handen på hjärtat säga att ni vill se DIF bli utklassat i fyra matcher mot Frölunda?”

”Josefson är en skam. Han ska inte ha ett C på tröjan en match till.”

”Robban avgå nu!”

”Jocke avgå nu!”

Och det finns så mycket mer och värre men orkar inte gräva i skiten.

Totalt ovärdigt DIF. En lycka att ni inte är med i den sportsliga ledningen av Djurgården. Eller på planen kanske framförallt. Då hade vi inte varit i final. Full fart framåt mot GBG!
Väl talat.



Klart man måste kunna kritisera. Men det finns en skillnad på saklig kritik och hånfulla sågningar.
Tycker det här råa klimatet eskalerat i år. Måste ju vara ett skönt forum att besöka för andra supporters som vill hånskratta. Trodde någonstans att vi var lite finare och bättre, men klimatet har varit minst lika lågt som på en del andra supporterforum.
Och då har vi ändå följt ett lag som tagit sig till final. Märkligt.
4 segrar kvar
Skriv svar