Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Andspe »

19:30

Matchen ingen ville skulle komma efter 3-1 vinsten i fredags. Men Adam har blivit farsa och ska vi greppa efter halmstrån så kanske det är just Adam som blir frälsaren.

Innan säsongens start hade nog de flesta valt att spela match 7 mot Färjestad efter slagit ut Skellefteå. Även fastän resan dit nu har varit miserabel.

Ni som tar er kraft och åker på bortamatchen förtjänar hyllning och för er som ser matchen via C More och hänger här inne, kom ihåg nu: SNUSEN PÅ RÄTT SIDA!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas hemmalaget känner att favoritskapet är extremt tungt att bära. För det är vår enda chans.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Vill man ens se detta? 9-0?
DIF!
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Jervill »

Klart man vill se det. Känns som nu ligger pressen på Färjestad. 14-3 på två matcher kanske gör att man kommer in och känner att detta är avgjort. Hoppas att det är så i allafall. Nu biter vi ihop och håller tummarna. Framåt älskade DIF...
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Jervill skrev:Klart man vill se det. Känns som nu ligger pressen på Färjestad. 14-3 på två matcher kanske gör att man kommer in och känner att detta är avgjort. Hoppas att det är så i allafall. Nu biter vi ihop och håller tummarna. Framåt älskade DIF...
Haha. Just så kände jag inför gårdagen.
Spyr i munnen men är äckligt imponerad av FBKs effektivitet. Vissa anser att det är tur.. Men jag vet inte. Jag tror det är en blandning av deras edge och vår förmåga att kissa i motvind.
DIF!
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Jervill »

Daniel942 skrev:
Jervill skrev:Klart man vill se det. Känns som nu ligger pressen på Färjestad. 14-3 på två matcher kanske gör att man kommer in och känner att detta är avgjort. Hoppas att det är så i allafall. Nu biter vi ihop och håller tummarna. Framåt älskade DIF...
Haha. Just så kände jag inför gårdagen.
Spyr i munnen men är äckligt imponerad av FBKs effektivitet. Vissa anser att det är tur.. Men jag vet inte. Jag tror det är en blandning av deras edge och vår förmåga att kissa i motvind.
Ja, men de har haft billiga slumpmål i inledningen av matcherna och det har tyvärr inte vi kunnat hantera på ett bra sätt utan mer eller mindre gett upp. Klart det är tufft när man tycker man är spelförande under en period att få ett skott bakåt och det blir mål. 100 % utdelning för Kaffe.. Men man måste kunna tänka 0-0 och köra på, det ser för uppgivet ut. Robban måste våga ändra i kedjor och försöka hitta nya sätt att spela, sluta slå farliga svåra pass i egen zon framför eget mål..

Jag har bara så svårt att lämna mental W.O utan måsta försöka hoppas och hoppas. Men det sliter såklart mentalt.. Mår riktigt dåligt..
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:Vill man ens se detta? 9-0?
Klart du vill! Du har kämpat en hel säsong med upp och nedgångar, lyckorus, skadehelvete, babylycka och avgå allaläge.

Vore dumt att inte stötta laget ända in i kaklet!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av minalman »

https://www.youtube.com/watch?v=zMRrNY0pxfM

So you're telling me there's a chance !
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Ohddan »

Thornberg fick rätt.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Buford »

Daniel942 skrev:
Jervill skrev:Klart man vill se det. Känns som nu ligger pressen på Färjestad. 14-3 på två matcher kanske gör att man kommer in och känner att detta är avgjort. Hoppas att det är så i allafall. Nu biter vi ihop och håller tummarna. Framåt älskade DIF...
Haha. Just så kände jag inför gårdagen.
Spyr i munnen men är äckligt imponerad av FBKs effektivitet. Vissa anser att det är tur.. Men jag vet inte. Jag tror det är en blandning av deras edge och vår förmåga att kissa i motvind.
FBK är effektiva, ja! Men de har också flera ledartyper på isen som går i bräschen och visar vägen samt kliver fram när det behövs, det saknar vi!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av -daniel- »

Sagt det förut men tål att upprepas, hur jävla dassigt uselt det varit senaste matcherna så är en avgörande 7:e match i Karlstad något åtminstone jag skulle tagit på förhand - alla jävla dagar i veckan!

Kan spelarna släppa sargen och sluta gräva ner sig i gamla synder finns ju fortfarande chansen. En match 7 är inte alltid heller helt logisk; så mycket som står på spel och även den starkaste kan tappa fokus och göra bort sig. Allt kan hända. Pucken är rund. Bollen är hal. Isen är hård.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:Sagt det förut men tål att upprepas, hur jävla dassigt uselt det varit senaste matcherna så är en avgörande 7:e match i Karlstad något åtminstone jag skulle tagit på förhand - alla jävla dagar i veckan!

Kan spelarna släppa sargen och sluta gräva ner sig i gamla synder finns ju fortfarande chansen. En match 7 är inte alltid heller helt logisk; så mycket som står på spel och även den starkaste kan tappa fokus och göra bort sig. Allt kan hända. Pucken är rund. Bollen är hal. Isen är hård.
Pucken är rund ja. :lol:
DIF!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

10 - 3 till Kaffe om Jensen står
Ceterum censeo Solna esse delendam
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Magnutz »

"We have nothing to fear but fear itself." - Franklin D. Roosevelt (något justerat)

Upp med hakorna och blicken. Nu har laget chansen att bli historiskt. Har grabbarna modet att vilja vinna mer än de räds att förlora?

Pucken är fan inte rund. Den är platt. (jaja, den är rund också)

Och sätt C på nån med skägg och mord i blicken!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Manijock »

13-1 till Färjestad. Robban: "Vi är inte framåtlutade". Hultström assisterar till hälften av målen. Lilja missar återigen 12 målchanser varav kapten Josefson meddelar att "matchen kunde ha slutat hursomhelst. Den står och väger vid 7-1. Wikegård, Sanny, Petter och Lena turas om att gnida bröstvårtor på varandra till Färjestads Sven-Ingvars lambada.

DIF går slutligen ut och meddelar att alla som besökte sista matchen får ett gratis paket DIF-rostat från shopen varav alla julgranar genast springer dit och förlänger säsongskortet.

Jag skippar hockeyn och ger mig på en karatefylla istället. Låt mig förtränga denna säsong innan jag blir deprimerad...
Skriv svar