Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:Det mesta har nog sagts. Ganska väntat att Sir "strandberg är jättebra" Dif skyller på otur, t ex.

Min "take" på det här är att shit happens resultatmässigt, där håller jag med sirDIf, men när matchen är förlorad så måste man ta fram sin svinigaste sida och nita någon i fbk. Man visar för motståndare och sitt eget lag att detta är fan inte över ännu, vi ses om två dagar. Detta lag har inte det i sig, utan finner sig i att bli publikt förnedrade inför ett fullsatt globen. Utan ens en antydan till känslor eller axelryckning. Sug på den.

Det är intressant att vi har lyckats värva ihop ett lag där det på riktigt inte finns någon ryggrad över huvud taget, i motgång.

Alla kan vara bra med medstuds och lite flyt med domarna. Men när det blåser motvind, då ser man effekterna av ett lag med Guters och alla andra som bara fromt finner sig i total förnedring.

Jag gillar inte årets lag, det har jag sagt tidigare och det står jag för. Man får inte förlora på detta sätt, punkt. Nu handlar allt om att det står 14-3 i de senaste två matcherna. Det kunde ha handlat om något annat.

Övrigt:

* Adam borde ha spelat. Det är bland de viktigaste matcherna som spelas inför en samlad Djurgårdsfamilj på 13850 personer. Ja, jag har barn.

* Hoppas verkligen att LJ inte har åkt på en allvarlig skada. Total ironi att han blir däckad av en medspelare eftersom han är helt avslappnad pg a brist på fysiskt spel av DIF inför ett fullsatt globen. Haha, ta några sekunder och begrunda det. Sanslöst.
Håller med om allt.


Jag är så trött nu, låt mig vila...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Erik af Sibirien
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Erik af Sibirien »

Kom igen nu! Ny matchtråd! Dags att börja tagga!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av captcash »

Orkar inte ladda om igen efter 2 ggr brutal förnedring.. det får gå som det vill, lycka till elr nått... hoppas vi iallafall kan avsluta respektabelt! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Orkar inte ladda om igen efter 2 ggr brutal förnedring.. det får gå som det vill, lycka till elr nått... hoppas vi iallafall kan avsluta respektabelt! :/
Jag skiter i de två senaste om vi slår ut Färjestad på torsdag på deras hemmaplan.
Det är DIF-Hockey. Du behöver inte ladda om, bara låta dig svepas med. Det kan vara 1 match kvar av säsongen eller 5-8 matcher till SM-Guld nr 17.
Liket lever än.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Efter att ha sovit på saken så är jag inte mer besviken på någon i laget än resten.

Vi får se vad som händer imorgon. Förmodligen blir vi rövknullade där också.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av elklingo »

Vaknar och känner mig smutsig, tack DIF hockey.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av minalman »

Försiktigt positiv inför fortsättningen baserat på skottstatistiken från match 6.
1:a 7-4
2:a 11-10
3:e 8-4

Blir vi litet mer effektiva, samtidigt som vi slutar skänka mål till fbk så... Visst finns det hopp!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av -daniel- »

Tycker ändå någonstans det här blev som man förväntade sig efter den här jävligt märkliga säsongen. Laget har ju konstant haft en övertro på sig själva, vilket inte minst visat sig efter match 4. Ett bra lag går inte ut och ger bort en semifinal, 100% övertygad om att våra vattenskallar ansåg finalplatsen som klar vid 3-1.

Rätt symptomatiskt för hela säsongen, tvärmysigt psyke och inte förenligt med DIF någonstans.

Igår var jag mest uppgiven, idag betydligt mer förbannad.
Bild
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av williams »

Adam är farsa!! Grattis!
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av daaviid »

williams skrev:Adam är farsa!! Grattis!
Har ungen hittat ut alltså? Grymt, grattis Adam!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av -daniel- »

Underbart Adam, jätteglad för din skull! Grattis! Jag skulle inte avböjt att vara med på mina barns (varken #1 eller #2) förlossning av någotsomhelst skäl. Du gjorde 100% rätt, folk som säger annat svamlar bara.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Minst sagt märkliga värderingar om man väljer hockey före ens barn.
Men det är ju er förlust här i livet.

I jämförelse med mina barn är DIF -hockey inte värt ett skit.


Grattis Adam!

Kämpa DIF.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Minst sagt märkliga värderingar om man väljer hockey före ens barn.
Men det är ju er förlust här i livet.

I jämförelse med mina barn är DIF -hockey inte värt ett skit.


Grattis Adam!

Kämpa DIF.
Jag har inte ens barn men ska väl inte vara så svårt att förstå att man vill vara med när ens barn ska födas.

Var verkligen många som gick över gränsen igår.

Stort grattis Adam!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Buford »

Grattis Adam, hoppas allt gick bra!

Angående Jensen: Här slängs alltså en iskall målvakt in (som dessutom inte har övertygat under säsongen) mitt i detta avgörande skede. Spelarna vet om detta, de vet hur det ligger till och ändå spottar dom på honom med sitt urusla och nonchalanta spel i egen zon! Robban måste fan ställa Nyman och backarna mot väggen nu...

Faan, vet inte om jag är sugen på mer hockey nu! Det gör så jävla ont i hjärtat och själen att bevittna detta...
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av captcash »

Grattis Adam, en stor vinst igår iallafall för djurgårdsfamiljen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar