Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
-daniel- skrev:Underbart Adam, jätteglad för din skull! Grattis! Jag skulle inte avböjt att vara med på mina barns (varken #1 eller #2) förlossning av någotsomhelst skäl. Du gjorde 100% rätt, folk som säger annat svamlar bara.
Då är frågan om han är spelklar på torsdag. Inte en optimal uppladdning om så skulle vara fallet men det känns som att det händer stålmannen-grejer i kroppen även på farsor i samband med förlossningar (åtminstone den första). Säkert något mentalt grottmännisko-syndrom om att skydda familjen men det kanske kan passa för en målvakt.
De flesta är ju inne i någon slags bebisbubbla där man liksom struntar i allt annat de närmaste dagarna efter, men Adam kan säkert ta sig ur den och fokusera på matchen. Hans psyke klarar det, helt övertygad om den saken.
Bild
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Frankie »

-daniel- skrev:
Praetori skrev:
-daniel- skrev:Underbart Adam, jätteglad för din skull! Grattis! Jag skulle inte avböjt att vara med på mina barns (varken #1 eller #2) förlossning av någotsomhelst skäl. Du gjorde 100% rätt, folk som säger annat svamlar bara.
Då är frågan om han är spelklar på torsdag. Inte en optimal uppladdning om så skulle vara fallet men det känns som att det händer stålmannen-grejer i kroppen även på farsor i samband med förlossningar (åtminstone den första). Säkert något mentalt grottmännisko-syndrom om att skydda familjen men det kanske kan passa för en målvakt.
De flesta är ju inne i någon slags bebisbubbla där man liksom struntar i allt annat de närmaste dagarna efter, men Adam kan säkert ta sig ur den och fokusera på matchen. Hans psyke klarar det, helt övertygad om den saken.
Ja det är väl 10st lediga dagar efter att ha fått barn?
Menar: Är hockey något annat för spelarna än vanliga jobb nuförtiden?
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Frankie »

Daniel942 skrev:Inser nu att man tar denna förlust högst personligt. Vi spelar hemma och har chans på SM-Final.
Det är för matcher som denna som man har varit på plats 26 omgångar hemma och några borta.

Laget visade sig vara riktiga ynkryggar när det gällde som mest. Redan innan nedsläpp förstod man att torsken skulle komma eftersom Adam var nån annanstans. Men jag lyfter på hatten för FBK som genomskådat vår schweizerost till lagbygget. Att bli så brutalt krossade inför 13850 i globen. Torsk kan man ta men denna match skadade vår klubb så mycket mer än en torsk. Att vika ner sig när man går ur huse och köper upp globen på två dagar är totalt oförlåtligt. Jävla losermentalitet.
FBK har spelat med kniven mot strupen i två matcher och vad gör dom? 13 MÅL!
Vi gör 3 mål, 1 igår och det var en jävla slumppuck. Hatten av för FBK, tyvärr.

Att DIF Hockey står för JK bussen nu är givetvis bra, men det är inte kanslifolket som viker ner sig där kriget utspelar sig.

Den som tror att vi ens har en minimal chans att vinna på torsdag är naiv.

Det enda positiva är att vi torskade just semi 6 och inte direktkval 6.
Så är det. Men de fatala misstagen bakåt som vi gjort dessa två matcher, hade vi spelat så under säsongen oftare så hade vi varit i direktkval ner. Synd att vi fått svenskasjukan: "Sämst när det gäller".
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Detta går inte att komma över. Våren har kommit till Stockholm, allt borde vara lycka men det enda jag kan tänka på är det jävla helvetet igår kväll i den där jävla plåt-bollen. Tror jag åkte på PTSD efter gårdagens misshandel.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Lidingö DIF skrev:Detta går inte att komma över. Våren har kommit till Stockholm, allt borde vara lycka men det enda jag kan tänka på är det jävla helvetet igår kväll i den där jävla plåt-bollen. Tror jag åkte på PTSD efter gårdagens misshandel.
Sov skitdåligt inatt, mått skit hela dagen, kommer må skit imorgon. Kollegorna undrar vad fan det är som har hänt. Jag orkar inte sånt här. Att förlora är en sak, att bli totaldemolerade, utskrattade och pissade på (till 50% av eget lag) en helt annan. Trodde jag hade lärt mig hantera alla dessa bitar men bevisligen inte. Det här var vår chans att åstadkomma något.

Likförbannat sitter man där imorgon, och hoppas. Självskadebeteende? 0 självbevarelsedrift? Kalla det vad man vill.

Ska bli skönt att få ledigt kvällarna och kunna göra annat framöver. Fotbollen stjäl inte samma sorts energi från mig, frånsett derbyn, som hockeyn gör.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar