SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av Andspe »

19:00


Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Nu får vi se om vårat ganska ofta röriga spel i egen zon hanterar att möta anfallsstarka FBK. Kommer att bli intressant. Jag tror ingenting.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tuffast möjliga motstånd. Erkänt försvarsstarka Luleå föll klart igår mot detta skickliga FBK.

Nu förväntar sig ju rätt många på forumet att vi ska vara spelförande jämt och ständigt, så de lär bli besvikna. Men vore kul att se ett smart bortaspel där de får äga pucken mer medan vi spelvänder och kontrar.
4 segrar kvar
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Krossa kaffehororna
Ceterum censeo Solna esse delendam
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Njae, spelförande jämt och ständigt är att ta i - där tror jag du också håller med och inte riktigt köper hela ditt inlägg själv BOMBOM.

Däremot är det en skillnad på att bli utspelad mot Örebro, Rögle, helt defensivt neutraliserade av Malmö, Växjö, och sen gå ut och säga att man gjort en bra match eller tummat på detaljer i sitt spel. Vi har inga motnycklar - det är det som stör mig. Mest för att vi vet hur jävla vassa vi äe när vi väl är på.

Vill ha en poäng här iallafall. Det vore mumma. Släkten är värst, Dick med poäng för oss och LJ med poäng för dem?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av Praetori »

Misstag kommer kosta oss. Om båda lagen bjuder upp blir det en jämn batalj. Är vi påkopplade tror jag vi kan ta detta med minst en balja tillgodo. Slarvas det däremot så kommer vi åka på baklängesmål varje gång (Fbk är otroligt hungriga i forecheck).
Det kommer krävas gediget försvarsspel även av anfallarna men det finns fina möjligheter att bryta i FBKs förkärlek till spel med dåliga marginaler över centrallinjen. Synd att Jonte är skadad för det krävs snabbskrinnare för att kapitalisera och Lilja och Fjällby bestyckar endast 2/4 kedjor.
Plocka bort finlirarna med mycket fysik och powerspelarna med ännu mer fysik (se till att LJ får sätta sig och suga på fruktsocker i båset istället för att bevisa att släkten är värst). Slutligen, ge Dicks kedja mycket speltid.

4-1 till FBK eller 3-5 till oss. (halv-vild gissning, såna här matcher går inte att tippa).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

förevigtdjurgården skrev:Njae, spelförande jämt och ständigt är att ta i - där tror jag du också håller med och inte riktigt köper hela ditt inlägg själv BOMBOM.

Däremot är det en skillnad på att bli utspelad mot Örebro, Rögle, helt defensivt neutraliserade av Malmö, Växjö, och sen gå ut och säga att man gjort en bra match eller tummat på detaljer i sitt spel. Vi har inga motnycklar - det är det som stör mig. Mest för att vi vet hur jävla vassa vi äe när vi väl är på.

Vill ha en poäng här iallafall. Det vore mumma. Släkten är värst, Dick med poäng för oss och LJ med poäng för dem?
Mjo, jag hade nog behövt sätta en :wink: efter den meningen för att bättre få fram min poäng.

Så ja, meningen var överdriven, men poängen kvarstår. :wink:
4 segrar kvar
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av BIX »

Hoppas hoppas. Vill värkligen vinna över dessa äckliga människor från äckliga inavels Värmland
99prosent av föräldrar är även syskon eller kusin
och dialekten är ennu äckligare och hockey laget är aldra äckligast typ antesimec Grönt slem på is

:mrgreen:

För några år
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Mjo, jag hade nog behövt sätta en :wink: efter den meningen för att bättre få fram min poäng.

Så ja, meningen var överdriven, men poängen kvarstår. :wink:
Nääh, poängen kvarstår inte, varken din ....eller alla sumpade poäng DIF gett bort genom att inte vara påkopplade från start i säkert 20 matcher denna säsong

Sedan att ”många kräver” att vi ska vara spelförande mot FBk, luleå, Frölunda vet jag inte ens hur du lyckats spåra i det som sagts
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Mjo, jag hade nog behövt sätta en :wink: efter den meningen för att bättre få fram min poäng.

Så ja, meningen var överdriven, men poängen kvarstår. :wink:
Nääh, poängen kvarstår inte, varken din ....eller alla sumpade poäng DIF gett bort genom att inte vara påkopplade från start i säkert 20 matcher denna säsong

Sedan att ”många kräver” att vi ska vara spelförande mot FBk, luleå, Frölunda vet jag inte ens hur du lyckats spåra i det som sagts
Det är ju bara att läsa valfri matchtråd när vi förlorat. Finns en hel del inlägg där som visar på en i mina ögon skev syn på årets lag.

Det finns två lag där ute varje match, och det andra laget vill få igenom sin matchplan och vi våran.

Bara för att det står DIF på tröjan innebär det inte att vi per automatik ska se pigga och spelförande ut mot exempelvis Mora, bara för att de är, just Mora, ett litet byalag från landet.

När de får igenom sin matchplan ser de ju vassare ut och vi sämre ut.

Jag tippade oss 4:a innan serien, och det innan Ante blev skadad. Jag tycker vi hamnat som jag väntat mig. Spelet har pendlat, från superbra till rätt kasst. Men kolla valfritt annat lag, så har det sett ut för dem också. Eller tror du inte Saik, Frölunda, Växjö mfl sett riktigt risiga ut vissa matcher också?

Äh, jag orkar liksom inte ta debatten om detta med dig igen, jag tror vi vet hyffsat var vi har varandra och det är nog föga intressant för andra att vi gnabbas om det.
I grunden har vi klart olika förväntningar på laget.

Det blev ju i varje fall inget kvalspel som någon förutspådde för några veckor sedan.
Det kan vi väl både du och jag enas om att det var jävligt skönt för hälsans skull. :wink:
4 segrar kvar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av sensei »

Är det någon som har koll på serien som kan reda ut vad vi spelar om idag?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av BIX »

sensei skrev:Är det någon som har koll på serien som kan reda ut vad vi spelar om idag?
Hemmafördel som 4a
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av South_Exil »

BIX skrev:
sensei skrev:Är det någon som har koll på serien som kan reda ut vad vi spelar om idag?
Hemmafördel som 4a
Kan också hamna 6:a

4 möter 5. Lag 4 hemmafördel i kvart.
3 möter 6. Då har lag 3 hemmafördel (Frölunda)

Kan även ha hemmafördel i semi och final då man (så vitt jag vet tar med sig rankning)
Låt säga att FBK går vidare men Luleå och Frölunda ryker.
Då har vi hemmafördel även i semi om vi mot förmodan tar oss dit osv
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av BIX »

South_Exil skrev:
BIX skrev:
sensei skrev:Är det någon som har koll på serien som kan reda ut vad vi spelar om idag?
Hemmafördel som 4a
Kan också hamna 6:a

4 möter 5. Lag 4 hemmafördel i kvart.
3 möter 6. Då har lag 3 hemmafördel (Frölunda)

Kan även ha hemmafördel i semi och final då man (så vitt jag vet tar med sig rankning)
Låt säga att FBK går vidare men Luleå och Frölunda ryker.
Då har vi hemmafördel även i semi om vi mot förmodan tar oss dit osv
I


Men vi borde även spela för Vinnar känsla inför slutspelet med självförtroende och Skölden givetvis
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Färjestad - Djurgårdens IF 14/3-2019

Inlägg av Skidlöparn »

Brukar bli riktigt bra, intensiva matcher mot kaffe och hoppas det blir så även ikväll. Även om vi nu skulle torska är det livsviktigt att spelet stämmer ikväll så att gubbarna får en bra känsla inför kvarten. Tror vi har mycket bra chans mot alla lag i ett slutspel utom just Kaffe och Fuleå, vilka vi verkligen behöver steppa upp mot om vi ska ha chans.

Med det sagt tror och hoppas jag på förlängning så Fuleå missar att mygla sig till att missa seriesegern för att vi ska tappa fjärdeplatsen.
3-3 efter full tid.
Skriv svar