SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av Morwin »

diftobbe89 skrev:Kollar på matchen i repris, tycker vi står upp bra fram till tredjeperioden, där kliver Tellan fram och räddar poäng, förstår om någon fick tokspel i båset för fy fan va virrigt det såg ut stundtals.

Riktigt riktigt underhållande match, tyvärr lär vi tappa Varakas någon match framöver.
Jo med värdelösa människor som bedömmer så då kommer vi tyvärr tappa honom. Komiskt när det är en klockren tackling.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av Magnutz »

"Klass-skillnad" jaha. Min enkla analys är att road-trippen nu börjar ta ut sin rätt. Det kostar på att resa land och rike runt och efter halva matchen idag verkade soppan ha tagit slut. Fbks kaffe-pojkar hade mer spring i benen av naturliga skäl.

Tur att vi redde ut det och fick med oss 1 pinne och tur att vi har några dagars vila innan nästa batalj!

Bra spel hos många idag.

Peppe måste få det att lossna. Han bara måste börja göra mål.
Ridderwall behöver få det att funka också. Vända inåt istället för utåt.

Domarna. Tja, de kom inte till match idag. Det var en odömd match. Mycket konstig match från deras sida.

Kommentatorerna/studion: Varför ska de haka upp sig på saker? De tjatar sönder saker och tröttar ut alla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5724
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av Vikas »

Japp, Varakas är anmäld och kommer troligen bli avstängd ca 5 matcher för sin tackling på Jämtin som inte hade några som helst problem att spela vidare.

Dock slipper Oskar Steen undan anmälan helt efter att ha skickat ut Davidsson med brutet näsben och hjärnskakning.

Fortfarande några som vill påstå att disciplinnämnden favoriserar oss?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:Japp, Varakas är anmäld och kommer troligen bli avstängd ca 5 matcher för sin tackling på Jämtin som inte hade några som helst problem att spela vidare.

Dock slipper Oskar Steen undan anmälan helt efter att ha skickat ut Davidsson med brutet näsben och hjärnskakning.

Fortfarande några som vill påstå att disciplinnämnden favoriserar oss?
Systemet fungerar inte. Så enkelt är det. Det favoriserar ingen men det agerar skevt som fan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:"Klass-skillnad" jaha. Min enkla analys är att road-trippen nu börjar ta ut sin rätt. Det kostar på att resa land och rike runt och efter halva matchen idag verkade soppan ha tagit slut. Fbks kaffe-pojkar hade mer spring i benen av naturliga skäl.

Tur att vi redde ut det och fick med oss 1 pinne och tur att vi har några dagars vila innan nästa batalj!

Bra spel hos många idag.

Peppe måste få det att lossna. Han bara måste börja göra mål.
Ridderwall behöver få det att funka också. Vända inåt istället för utåt.

Domarna. Tja, de kom inte till match idag. Det var en odömd match. Mycket konstig match från deras sida.

Kommentatorerna/studion: Varför ska de haka upp sig på saker? De tjatar sönder saker och tröttar ut alla.
Ja, det var klasskillnad. fbk som haft stora problem under lång tid var totalt överlägsna i sista tyvärr.

Håller helt med om Lundh och Ridderwall, det är dessa herrar ihop med Tambelini som tyvärr är den största anledningen till vår svaga offensiv. Dessvärre har även våra tidigare riktigt starka juniorer börjat vackla lite sista matcherna men man kan absolut inte begära att dessa ska vara vår ledande kedja vilket de varit i många matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:
Magnutz skrev:"Klass-skillnad" jaha. Min enkla analys är att road-trippen nu börjar ta ut sin rätt. Det kostar på att resa land och rike runt och efter halva matchen idag verkade soppan ha tagit slut. Fbks kaffe-pojkar hade mer spring i benen av naturliga skäl.

Tur att vi redde ut det och fick med oss 1 pinne och tur att vi har några dagars vila innan nästa batalj!

Bra spel hos många idag.

Peppe måste få det att lossna. Han bara måste börja göra mål.
Ridderwall behöver få det att funka också. Vända inåt istället för utåt.

Domarna. Tja, de kom inte till match idag. Det var en odömd match. Mycket konstig match från deras sida.

Kommentatorerna/studion: Varför ska de haka upp sig på saker? De tjatar sönder saker och tröttar ut alla.
Ja, det var klasskillnad. fbk som haft stora problem under lång tid var totalt överlägsna i sista tyvärr.

Håller helt med om Lundh och Ridderwall, det är dessa herrar ihop med Tambelini som tyvärr är den största anledningen till vår svaga offensiv. Dessvärre har även våra tidigare riktigt starka juniorer börjat vackla lite sista matcherna men man kan absolut inte begära att dessa ska vara vår ledande kedja vilket de varit i många matcher.
Ja, i sista. Då tog vår soppa slut. Det var tunga ben och förvirrade huvuden. Jag tyckte mig känna igen det som mental och fysisk trötthet. Många mil i kropparna. Hårda fighter på isarna. Det tog ut sin rätt idag. Viktigt med vila.

Sen, apropå Varakas tackling på Jämtin.. Jämtin borde fått sitta fler gånger i utvisningsbåset.. och smällen han fick var ren och skär karma.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av BigJ »

Vikas skrev:Japp, Varakas är anmäld och kommer troligen bli avstängd ca 5 matcher för sin tackling på Jämtin som inte hade några som helst problem att spela vidare.

Dock slipper Oskar Steen undan anmälan helt efter att ha skickat ut Davidsson med brutet näsben och hjärnskakning.

Fortfarande några som vill påstå att disciplinnämnden favoriserar oss?
Fast i Davidssons fall var det ju hans egen klubba som var orsaken så det är väl inget att säga något om, däremot kan man absolut hålla med Wikegård att Varakas tackling inte var något fall för disciplinnämnden.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av diftobbe89 »

Morwin skrev:
diftobbe89 skrev:Kollar på matchen i repris, tycker vi står upp bra fram till tredjeperioden, där kliver Tellan fram och räddar poäng, förstår om någon fick tokspel i båset för fy fan va virrigt det såg ut stundtals.

Riktigt riktigt underhållande match, tyvärr lär vi tappa Varakas någon match framöver.
Jo med värdelösa människor som bedömmer så då kommer vi tyvärr tappa honom. Komiskt när det är en klockren tackling.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Det är en majestätisk sänkning. Märkligt hur AIK äcklet låg kvar men några sekunder senare var fit for fight igen.
Spela fult
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:
Vikas skrev:Japp, Varakas är anmäld och kommer troligen bli avstängd ca 5 matcher för sin tackling på Jämtin som inte hade några som helst problem att spela vidare.

Dock slipper Oskar Steen undan anmälan helt efter att ha skickat ut Davidsson med brutet näsben och hjärnskakning.

Fortfarande några som vill påstå att disciplinnämnden favoriserar oss?
Fast i Davidssons fall var det ju hans egen klubba som var orsaken så det är väl inget att säga något om, däremot kan man absolut hålla med Wikegård att Varakas tackling inte var något fall för disciplinnämnden.
Jonte blir tacklad utanför spelet, utan puck och hans egen klubba träffar honom rätt i nyllet. Det är Fbkaren som gör sig skyldig till att skadan uppkommer. Feg jävel.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:
BigJ skrev:
Magnutz skrev:"Klass-skillnad" jaha. Min enkla analys är att road-trippen nu börjar ta ut sin rätt. Det kostar på att resa land och rike runt och efter halva matchen idag verkade soppan ha tagit slut. Fbks kaffe-pojkar hade mer spring i benen av naturliga skäl.

Tur att vi redde ut det och fick med oss 1 pinne och tur att vi har några dagars vila innan nästa batalj!

Bra spel hos många idag.

Peppe måste få det att lossna. Han bara måste börja göra mål.
Ridderwall behöver få det att funka också. Vända inåt istället för utåt.

Domarna. Tja, de kom inte till match idag. Det var en odömd match. Mycket konstig match från deras sida.

Kommentatorerna/studion: Varför ska de haka upp sig på saker? De tjatar sönder saker och tröttar ut alla.
Ja, det var klasskillnad. fbk som haft stora problem under lång tid var totalt överlägsna i sista tyvärr.

Håller helt med om Lundh och Ridderwall, det är dessa herrar ihop med Tambelini som tyvärr är den största anledningen till vår svaga offensiv. Dessvärre har även våra tidigare riktigt starka juniorer börjat vackla lite sista matcherna men man kan absolut inte begära att dessa ska vara vår ledande kedja vilket de varit i många matcher.
Ja, i sista. Då tog vår soppa slut. Det var tunga ben och förvirrade huvuden. Jag tyckte mig känna igen det som mental och fysisk trötthet. Många mil i kropparna. Hårda fighter på isarna. Det tog ut sin rätt idag. Viktigt med vila.

Sen, apropå Varakas tackling på Jämtin.. Jämtin borde fått sitta fler gånger i utvisningsbåset.. och smällen han fick var ren och skär karma.
Visst, kan vara soppatorsk, men vi har väl ungefär samma spelschema som fbk? Ok, 4 bortamatcher på rad är ju ruttet men våra grabbar ska ju vara mer vältränade än något annat lag enligt utsago så bottennappet vi såg i sista mot ett lag som varit helt under isen under lång tid känns sådär. Hade inte Tellan storspelat hade vi torskat under ordinarie tid och inte bara med uddamålet...

Defensiven har verkligen blivit bättre sedan uppehållet med ett litet bakslag idag men vad händer med vår offensiv? Anderson, Brodin, juniorerna och fjärdekedjan får godkänt på senare tid men resten, flera som ska vara bärande, vad händer? Målet i år var ju en förbättring mot förra säsongen och då ska vi väl jämföra med det och inte den mediokra inledningen av säsongen och då var dagens insats inte något vidare.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:
BigJ skrev:
Vikas skrev:Japp, Varakas är anmäld och kommer troligen bli avstängd ca 5 matcher för sin tackling på Jämtin som inte hade några som helst problem att spela vidare.

Dock slipper Oskar Steen undan anmälan helt efter att ha skickat ut Davidsson med brutet näsben och hjärnskakning.

Fortfarande några som vill påstå att disciplinnämnden favoriserar oss?
Fast i Davidssons fall var det ju hans egen klubba som var orsaken så det är väl inget att säga något om, däremot kan man absolut hålla med Wikegård att Varakas tackling inte var något fall för disciplinnämnden.
Jonte blir tacklad utanför spelet, utan puck och hans egen klubba träffar honom rätt i nyllet. Det är Fbkaren som gör sig skyldig till att skadan uppkommer. Feg jävel.
Ja så kan man ju se det, jag ser det mer som att tjuvnyp och annat förekom åt bägge håll medan detta slutade olyckligt för Davidssons del. I två perioder en underhållande match där bägge lagen spelade fysiskt, även utanför spelet och då blir det lätt ngn skada.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av williams »

Tycker det är det fulaste på hela matchen. Jag reagerade live, och ännu mer på reprisen. Han ska inte vara beredd på en tackling där då pucken är långt borta. Han håller till och med upp klubban för att inte vara i vägen för fbk spelaren. Han ska ju förfan åka och byta, men ändrar riktning och tacklar en oberedd Davidsson. Riktigt fegt och fult och jag fattar inte varför det inte blir anmält. Spelar ingen roll att det är hans egen klubba.

(En liknande situation hände mot Linköping? förra säsongen mot Hultström och han vart avstängd om jag minns rätt.)
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av dutti »

Ja varakas 3 matcher är ju absolut ett lila stort skämt som att den interferencen på Davidsson resulterade i noll. Pajaser


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av minalman »

I övrigt håller jag med Nygren i FBK om att det ska avgöras på isen. Förutom att jag till skillnad mot honom tycker att inga undantag ska göras.

Från Expressen:

"Magnus Nygren hoppas att det inte blir några efterspel till mötet med Djurgården.
Med ett undantag.
– Om det är någon situation man ska kolla på i efterhand så är det möjligtvis den med Varakas. Sedan tycker jag att det överlag är fel att döma i efterhand. Jag tycker att den mänskliga faktorn hos domarna på isen ska avgöra. Frågar du mig så tycker jag att allt ska frias. Om man ska titta i efterhand så är det den i så fall, säger Nygren och avslutar:
– Det är människor som har de randiga tröjorna på sig och jag tycker att de ska vara upp till dem att döma på isen. Det blir löjligt att gå in i detaljer. Det är klart att rätt ska vara rätt, men att hålla på och spola tillbaka hundra gånger. Har man inte sett det direkt är det förmodligen inget livsfarligt som hänt."
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 38: Fbk - Djurgårdens IF 3/12

Inlägg av Davidsson »

Vart hittar jag en sekvens på tacklingen mot Davidsson?
Skriv svar