SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Andspe »

Djurgårdens IF - Rögle
Torsdagen den 27 oktober
19:00 Hovet

DIF-Rögle är en av våra två medlemsmatcher för säsongen där du som medlem får fribiljetter (en administrationsavgift på 30 kronor tillkommer) Bli medlem här!

Djurgårdens sista match innan landslagsuppehållet, så ta med er polarna, polarnas polare och diverse annat folk och och sjung röven av er.

Jag vet att det känns motigt, men nu behövs det mer än på mycket länge. Det är dags att vända skutan. Så nu försöker vi fylla Hovet och skrika på domaren så mycket som vi bara kan.

Medlemskväll på torsdag

På torsdag har vi medlemsträff i Hovets hörna (vid sektion A27) innan matchen mot Rögle. Träffen börjar klockan 17:30 och ett flertal intervjuer kommer att ske på plats. Du bjuds även på kaffe och vi har medlemspris på öl i baren (50 kronor). Dessutom kommer vi att ha ett djurgårdsquiz där du har chansen att vinna fina priser.

Biljetter kan ni köpa här:
Köp din biljett nu!

Biljettpotter och paket kan ni köpa här:
Köp paket och biljettpotter här!

Ska ni teckna C More abonnemang? Använd länken nedan, så får Djurgården en summa pengar.
Ta Mig Till C More
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
TheRegime
Inlägg: 238
Blev medlem: 2015-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av TheRegime »

Slutresultat
0-10
skott
55-10
Adams % 7.0, förlåt räddningar 0%
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Vikas »

Säsongen avgörs här.

Vinst och man kan börja hoppas på bättre tider.

Förlust så blir det nog garanterat kval. Då får spelarna gå runt i flera veckor med snaran runt halsen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Mattias_87 »

När jag tänker på det så var jag mest orolig över förlust mot Leksand i premiären och Skellefteå i Globen och då gick det ju bra. Och imorgon är jag riktigt orolig så om det finns något mönster så blir det en skön trepoängare imorgon.
Avskaffa tre mot tre.
Lätt Kränkt
Inlägg: 103
Blev medlem: 2016-05-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Lätt Kränkt »

Blir nog en resa mellan hopp och förtvivlan som vanligt imorgon. Men vi kommer ju närmare en vinst till slut iallafall . Man får se det på det viset .. :shock:
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av captcash »

Sista positiva matchen innan hemska november kommer... dvs under november förlorar vi både match och corsi medan nu vinner vi iallafall corsi:n.

Tror faktiskt vi vinner här, 1-0 blir det efter 32-4 i skott, målet gör Sillen i egen kasse för att vara bussig mot våra gamnackar.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Rocky3000 »

"En framstående målskytt som hugger på allt. Kan stoltsera med ett riktigt bra slag- och handledsskott. Widing är dessutom en tuff forward som bidrar med intensitet."

Har en stor magkänsla av att han kommer att bli matchens lirare, tyvärr..
Bild
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av EspenK »

Ok att man tycker att det är tungt just nu....
Men ska man dra ner på energin redan innan match kan man lika gärna hålla käften.
Så mycket onödig negativ energi från oss supportrar nu. Spelarna måste upp några snäpp och vi måste upp ännu fler snäpp. Folk verkar tro att Jocke håller pp några miljoner. Så funkar det inte i dagens hockey. Folk verkar tro att en del spelare riktigt kämpar för att göra dåliga prestationer. Sådana människor måste ha en kass moral själva.
Finns bara en väg och den är upp. Ikväll vänder vi trenden. Både spelarna och vi.

Alla till Hovet ikväll. Sjung för gamla Djurgården!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Om vi förlorar ikväll måste klubben agera.
Bör göras även om vi lyckas vinna.

Klubben måste in med spets i laget. Statistik i all jävla ära, men det är viss skillnad på när Ahlén avlossar mot mål eller om Gulas gör det. Också om Hank bli fri eller om Sörensen kommer fri.
Corsin blir densamma, men, tja, alla utom Tjomme har nog fattat poängen.

Behövs ingen statistik för att se att vi spelar en rätt trevlig och bra ishockey. Men saknas målskyttar och kyliga framspelare förlorar man matcher.
Backarna behärskar inte spelidén än och skickar puck rätt ovårdat emellanåt i sin iver att vara kreativa i alla situationer.

Är långtifrån säker att vi skulle klara ett kvalspel.

Ska vi vara hopplöst efter innan vi agerar?

Till sist. Vi på läktaren ska stötta laget under hela kvällen. Uttryck missnöjen som civiliserade och stolta Djurgårdare, alltså inte under matchdag. Stanna hemma ifall ni tänker använda kvällens match till någon omogen idiotisk protest.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Frasse »

TheRegime skrev:Slutresultat
0-10
skott
55-10
Adams % 7.0, förlåt räddningar 0%
Någon upprepning av fiaskomatchen -93 hoppas jag att få slippa....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Blir det årets sämsta publiksiffra? Enligt barometern finns det ca 3800 biljetter kvar..
Användarvisningsbild
TheRegime
Inlägg: 238
Blev medlem: 2015-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av TheRegime »

Benjamin L. Willard skrev:Blir det årets sämsta publiksiffra? Enligt barometern finns det ca 3800 biljetter kvar..
Förvånad vem Fan vill se på denna skit egentligen... Hade det inte varit för att kusinen ska spela knatte match i paus hade jag nog stannat hemma än att åka in från rosersberg och därmed (om matchen slutar runt 21.30) vara hemma vid 23 tiden...

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av captcash »

EspenK skrev:Ok att man tycker att det är tungt just nu....
Men ska man dra ner på energin redan innan match kan man lika gärna hålla käften.
...snip...
Jaaa, låt oss alla sticka huvudet i sanden, kramas och sjunga tillsammas! Dude, det är ingen j-a kompis-sekt här där alla bara står och dunkar varandra på ryggen även när man står kneedeep i skiten. Klar som fan folk är förbannade och oroliga, är man inte förbannad i detta läget så är man ingen djurgårdare... detta skiten kan inte gå förbi folk obemärkt och utan att man reagerar!

Klart som faaan alla ändå är där och står bakom skölden men det förändrar inte läget att man är deppig som fan när det vankas match och orolig så man spyr att det kommer bli torsk igen! Om du har behov av positiv energi innan match för att komma i stämning så läs aldrig någonsin forumet innan match... hett tips!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av -daniel- »

Våga vinna.
Bild
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016

Inlägg av Grabben från Söder »

Om Djurgården vet jag inte om jag orkar kolla på nå mer hockey den här säsongen. Allt känns bara hopplöst. Kan kolla när dom spelar kval och skita i tjafset i mitten.
Skriv svar