CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av Jimmy Peterson »

Nedsläpp 19:00 på Hovet.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av mb81 »

Fel tråd. Men nu när du Jimmy skrev här. Jobbar ni på tidigarelägga matchen mot Davos? Skulle vara perfekt om den startade 13 så vi får en DubbelDIF på riktigt. Finns väl ingen som tjänar på att den börjar 14?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av Mattias_87 »

Skönt med lite hockey igen. Hoppas på lite mer publik nu än tidigare säsongers CHL då det ingår i säsongskortet.
mb81 skrev:Finns väl ingen som tjänar på att den börjar 14?
Är väldigt troligt att TV redan har planerat sina tablåer efter 14:00.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Skönt med lite hockey igen. Hoppas på lite mer publik nu än tidigare säsongers CHL då det ingår i säsongskortet.
mb81 skrev:Finns väl ingen som tjänar på att den börjar 14?
Är väldigt troligt att TV redan har planerat sina tablåer efter 14:00.
Förmodligen. Men hur mycket tv-tittare är det egentligen? Känns som om man bara tog tag i det här i tid så skulle det inte bli nån krock och det kanske skulle kunna bli en betydligt bättre publiksiffra på hockeyn.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av -daniel- »

Känns så konstigt... på söndag drar det alltså igång. Känns som en evighet sedan, men ändå inte. Nästan så man blir sådär lite tårögt nostalgisk när man inser man får bevittna ännu en säsong med världens finaste förening.
Bild
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av Jimmy Peterson »

mb81 skrev:
Mattias_87 skrev:Skönt med lite hockey igen. Hoppas på lite mer publik nu än tidigare säsongers CHL då det ingår i säsongskortet.
mb81 skrev:Finns väl ingen som tjänar på att den börjar 14?
Är väldigt troligt att TV redan har planerat sina tablåer efter 14:00.
Förmodligen. Men hur mycket tv-tittare är det egentligen? Känns som om man bara tog tag i det här i tid så skulle det inte bli nån krock och det kanske skulle kunna bli en betydligt bättre publiksiffra på hockeyn.
Vi har försökt ändra tiden sedan lottningen men utan framgång. Jag har själv inte varit inblandad i de diskussionerna så är inte medveten om anledningen men ibland går det helt enkelt inte att styra över tiden med alla inblandade parter.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av sPTNC »

Eurosport 1 går matchen på imorgon.

Är det MagineTV som gäller då eller är det någon som har koll på en bättre streaming sida?
(Och med streaming menar jag lovlig streaming och ingen fulstream)

MagineTV har vad jag tror 7 dagars gratis "pröva på period".

Då får man med denna och nästa match med inom prövoperioden i alla fall.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av android »

Kul att det drar igång på nästan riktigt.

Bajen - Gbg på tele2 strax innan.
Född till sportchef.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av Henke_F »

sPTNC skrev:Eurosport 1 går matchen på imorgon.

Är det MagineTV som gäller då eller är det någon som har koll på en bättre streaming sida?
(Och med streaming menar jag lovlig streaming och ingen fulstream)

MagineTV har vad jag tror 7 dagars gratis "pröva på period".

Då får man med denna och nästa match med inom prövoperioden i alla fall.
Fan är det ändrat? Förr gick ju alla CHL-matcher på Eurosport 2. Damn har inte "1".



EDIT* Får ta och berömma en anställd på ComHem. Ringde kundservice då eurosport 2 kanalen jag hade inte låg så man kunde ändra den "extra favoriten" på nätet. Han fixade då så att kanalbytet går igenom idag och man kan se matchen. =)
Senast redigerad av Henke_F den 2016-08-21 15:07:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av captcash »

Kör ni MagineTV så kör windows10 appen från winStore (ifall ni kör win10), den är sjukt stabil och grymt bra bild! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av Puckey »

Två timmar till årets första laguppställning i tävlingssammanhang! Får Fällström gå i fjärde tills han har bevisat att kroppen håller, eller går han in i topp 9? Och vem fan sätter man i fjärde istället för Fällström om han presterar likt fjolårets superba försäsong? Såg inte matchen mot Almtuna, men det pratades väldigt mycket om Peppes prestation, vill man pröva den konstellationen igen innan allvaret drar igång (för att samtidigt se hur Ljungh & Vejdemo fungerar utan Alvarez), eller ger man Ljungh den på förhand givna platsen som center i formationen?

Nu när semestern är över är det en jäkla tur att hockeyn drar igång igen, annars hade det varit tungrott.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:Kör ni MagineTV så kör windows10 appen från winStore (ifall ni kör win10), den är sjukt stabil och grymt bra bild! ;)
Tack för tipset, satt just och grämde mig över den urusla upplösningen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av captcash »

Puckey skrev:
captcash skrev:Kör ni MagineTV så kör windows10 appen från winStore (ifall ni kör win10), den är sjukt stabil och grymt bra bild! ;)
Tack för tipset, satt just och grämde mig över den urusla upplösningen.
Blev det bättre? För mig var det grym skillnad på web/smarttv versionerna och den renoldade win10-appen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:
Puckey skrev:
captcash skrev:Kör ni MagineTV så kör windows10 appen från winStore (ifall ni kör win10), den är sjukt stabil och grymt bra bild! ;)
Tack för tipset, satt just och grämde mig över den urusla upplösningen.
Blev det bättre? För mig var det grym skillnad på web/smarttv versionerna och den renoldade win10-appen!
Bättre blev det, men det är fortfarande en bit kvar till kvalitén hos exempelvis Viaplay. Eftersom det kostar gratis är jag dock helnöjd!
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016

Inlägg av sPTNC »

captcash skrev:Kör ni MagineTV så kör windows10 appen från winStore (ifall ni kör win10), den är sjukt stabil och grymt bra bild! ;)

Funderade just på att köra på Eurosport Play för att se matcherna istället.
Vilken är att föredra MagineTV eller Eurosport Play tro?

Har för mig att jag körde med MagineTV förra året.

Edit*

Verkar gå sådär att registrera sig på Eurosportplayer så det blir nog MagineTV ändå. :)
Skriv svar