SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av SirDIFalot »

nu kör vi!
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Mattias_87 »

Omgång 2 ;)
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Omgång 2 ;)
Alltid något i rubriken man glömmer ändra...


In other news..
Linus Norberg ‏@LinusNorberg 19s19 seconds ago
Samtalade nyss med "Säcken" och han meddelar att Alexander Fällström inte spelar i morgon heller. #difhockey
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av ciirree »

Vi hade verkligen behövt Fällström här. Undra om det är lårkakan eller nåt annat.

Edit: Låret. Men han tränar för fullt. Konstigt kan tyckas att han inte är med då.
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:Vi hade verkligen behövt Fällström här. Undra om det är lårkakan eller nåt annat.

Edit: Låret. Men han tränar för fullt. Konstigt kan tyckas att han inte är med då.
I Djurgården så ska man helst undvika matcher en styv säsong efter en sådan här typ av skada. Vilken skada som helst egentligen. Uttänjda ledband, lårkakor, blåskavda pungkulor eller irriterande musarm. Ingen idé att riskera sitt framtida liv för ett par matchers skull!

För första gången på evigheter så är jag inte särskilt sugen på ishockey när hemmapremiären närmar sig. Men däruppe är jag alldeles oavsett. Hoppas att Hovetmiljön kan väcka intresset. Förväntar mig en kovändning prestationsmässigt från Tellqvist, Thoresen och Sörensen. Spännande att se om våran tredjekedja kan bibehålla sin höga nivå, samt om Hultström kan upprepa sin starka insats som han gjorde mot plast HC.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Kalliasson »

Manijock skrev:
ciirree skrev:Vi hade verkligen behövt Fällström här. Undra om det är lårkakan eller nåt annat.

Edit: Låret. Men han tränar för fullt. Konstigt kan tyckas att han inte är med då.
I Djurgården så ska man helst undvika matcher en styv säsong efter en sådan här typ av skada. Vilken skada som helst egentligen. Uttänjda ledband, lårkakor, blåskavda pungkulor eller irriterande musarm. Ingen idé att riskera sitt framtida liv för ett par matchers skull!

För första gången på evigheter så är jag inte särskilt sugen på ishockey när hemmapremiären närmar sig. Men däruppe är jag alldeles oavsett. Hoppas att Hovetmiljön kan väcka intresset. Förväntar mig en kovändning prestationsmässigt från Tellqvist, Thoresen och Sörensen. Spännande att se om våran tredjekedja kan bibehålla sin höga nivå, samt om Hultström kan upprepa sin starka insats som han gjorde mot plast HC.
Hur kan du inte vara sugen på ishockey?!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av MarcusDaze »

Manijock. Hur kan du inte vara sugen? Detta är den matchen som är mest intressant under den senare halvan på året [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Jag tar med mig damen upp och besöker huvudstaden imorgon. 3p tack!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Manijock »

Vet inte, alltså, SHL går en extremt tråkig riktning till mötes. Plastigt och ointressant! Tycker personligen även att domarnivån sjunker drastigt och att fel saker avgör en match. Saknar helt enkelt inte nervklena zebror och pinsamma diciplinnämnder. Det tar helt enkelt för mycket fokus numera.

Säga vad man vill om fotbollsallsvenskan och den extremt bedrövliga fotbollskvaliteten man bjuds på där. Men det känns som extremt sällan fel saker avgör en match där. Allt som oftast är det det bästa laget som vinner.

Men hoppet är det sista som överger en. Första omgången var dessvärre ingen ljusning på problemet i någon av matcherna jag såg.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Vikas »

Happ, tydligen ska Thoresen spela med Anderson och Rundqvist(?!).

Förstår mig inte på våra kedjor ibland...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:Happ, tydligen ska Thoresen spela med Anderson och Rundqvist(?!).

Förstår mig inte på våra kedjor ibland...
Samma som förra matchen alltså?
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Vikas »

Förstår inte riktigt tanken med att bryta upp båda de tilltänkta toppkedjorna för att Fälström är borta. Hade hellre sett att Thoresen/Anderson/Brodin får spela ihop sig istället.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av sm910 »

Manijock skrev:Vet inte, alltså, SHL går en extremt tråkig riktning till mötes. Plastigt och ointressant! Tycker personligen även att domarnivån sjunker drastigt och att fel saker avgör en match. Saknar helt enkelt inte nervklena zebror och pinsamma diciplinnämnder. Det tar helt enkelt för mycket fokus numera.
SHL är definitivt påväg i fel riktning, sällan känt mig så otaggad som inför i år. Samtidigt är riktningen något som ligger i våra händer - den blir vad vi gör den till. Vi har visat förr vilken kraft vi kan vara för att föra riktningen mot ett bättre, mindre plastigt håll - vi har visat hur bedrövligt det kan gå när vi släpper det. Globeneran vändes efter att supportrarna tog tillbaks hockeyn, i en tid när det inte alls var särskilt lockande att gå på Djurgården. Jag ser ingen anledning att inte göra detsamma. Kärlek är lojalitet, känslorna belöningen när skutan vänt. Ikväll sjunger vi högt för Djurgården, och räds inte att ta i lite extra för att väcka de hoper av tystlåtna premiärbesökare som lär finnas lite extra av runtomkring!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Kall-El »

För att fortsätta på den negativa trenden tror jag att matchen skulle kännas aningen hetare om den började senare.

Att spela matcher med starttiden 16:00-18:00 får verkligen inte mitt hjärta att slå snabbare direkt. Antingen kör man familjematcher och börjar spela vid 14:00 typ eller också så startar man inte före 19:00 på helger heller.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Mattias_87 »

Håller inte med där. Tycker 16:00 är lagom. Man går på hockey, sen hinner hem och chilla och sedan gå ut igen om man ska göra annat.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av kalle99 »

"Hovet kommer nog att koka".

Anton Lindholm Skellefteå har varit med på Hovet förr låter det som. Sveriges bästa publik det är Djurgårdens!!


http://norran.se/sport/tv-det-ar-mycket ... -ut-454933
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Skriv svar