Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18:30)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av minalman »

crike skrev:Jag har bara ångest över att säsongen är på väg att ta slut, så här tidigt har den inte slutat på länge.
Det roliga är att man kan börja fokusera på vilket lag man vill det ska gå illa för!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Kalliasson »

SkönaDjurgårn skrev:Nu tar vi oss samman och ger 110% från läktarplats så får vi hoppas att laget gör detsamma på isen. Jag tror att vi vinner ikväll, Luleå var dåliga senast och vi bör höja oss flera klasser. 3-1 och Tellan överjävligt bra i mål igen!
Luleå var så bra som de behövde, de hade nog både ett och två snäpp till i sig. Men iom att Djurgården inte bjöd upp till dans så kunde de vinna genom att spela solid försvarsspel.
Med det sagt var det iofs rätt så risky av dem att lita på sin ettmålsledning.

Men samtidigt tror jag även som du säger att vi kommer höja oss flera klasser ikväll, så jag tror också på vinst.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Edin »

crike skrev:Jag har bara ångest över att säsongen är på väg att ta slut, så här tidigt har den inte slutat på länge.
Jag känner samma sak, ända sedan Sören satte den där pucken mot Leksand så har man för första gången på flera år kunnat se DIF spela hockey utan att känns ångest, trist om säsongen tar slut idag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av mawa »

Kalliasson skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Nu tar vi oss samman och ger 110% från läktarplats så får vi hoppas att laget gör detsamma på isen. Jag tror att vi vinner ikväll, Luleå var dåliga senast och vi bör höja oss flera klasser. 3-1 och Tellan överjävligt bra i mål igen!
Luleå var så bra som de behövde, de hade nog både ett och två snäpp till i sig. Men iom att Djurgården inte bjöd upp till dans så kunde de vinna genom att spela solid försvarsspel.
Med det sagt var det iofs rätt så risky av dem att lita på sin ettmålsledning.

Men samtidigt tror jag även som du säger att vi kommer höja oss flera klasser ikväll, så jag tror också på vinst.
Det största problemet låg i att de kunde spela ut efter sitt 1-0 mål, de gjorde det för jävligt bra defensivt vid sin egen blå.

Det fysiska spelet var också ett problem, allt för många "betydelselösa" kamper som bara resulterade med att pucken gick till motståndaren.

Idag tror jag att det kommer att vara en helt annan frenesi från grabbarnas sida som kommer att göra att de sjunker ned lite i defensiv zon, detta kommer att ge oss andra spelytor. Sådana som Sören kommer förhoppningsvis kunna spela ut sitt spel idag.

Mycket fart och fläkt från gossarna samt trycket från publiken kommer även resultera i några utvisningar, dessa måste vi förvalta på bästa sätt idag.

Hoppas och tror på vinst.

Gysbers bombar in en puck idag.
I framgång och motgång, Djurgården.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av ciirree »

Från Järnkaminernas inlägg angående matchen ikväll:

"De ska vilja springa hem till Norrbotten fortare än Johan Forsberg tackar nej till ett slagsmål."

Haha!
http://www.jarnkaminerna.se/2015/03/09/ ... ss-ta-den/
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kalliasson skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Nu tar vi oss samman och ger 110% från läktarplats så får vi hoppas att laget gör detsamma på isen. Jag tror att vi vinner ikväll, Luleå var dåliga senast och vi bör höja oss flera klasser. 3-1 och Tellan överjävligt bra i mål igen!
Luleå var så bra som de behövde, de hade nog både ett och två snäpp till i sig. Men iom att Djurgården inte bjöd upp till dans så kunde de vinna genom att spela solid försvarsspel.
Med det sagt var det iofs rätt så risky av dem att lita på sin ettmålsledning.

Men samtidigt tror jag även som du säger att vi kommer höja oss flera klasser ikväll, så jag tror också på vinst.
Ja, jo, Luleå kanske har fler växlar men den bittra känslan efter matchen är ju att vi förlorade mot en slutspelsmotståndare som inte alls höll någon vidare nivå.

Visst, om vi hade förlorat mot ett överlägset SAIK - vem bryr sig? Men efter senaste matchen kändes det onödigt att inte ha spelat bättre och vunnit. Sämre lag möter man helt enkelt inte i SHL i mars måne.

Vi sjunger fram grabbarna till en stabil vinst idag, så är det helt öppet inför sista matchen sen!
emmaeu
Inlägg: 17
Blev medlem: 2015-01-16

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av emmaeu »

PATRIK. skrev:
#10 skrev:Den här ska vi vinna, jag ska till Coop arena på tisdag!
Snackade lite med två polare om att bila till Luleå, skulle vara riktigt sjukt. Givetvis en hotellnatt i så fall.
Dock litar jag inte en sekund på att det blir av. Ibland mkt snack och liten verkstad på mina polare. Dessutom blir det väldigt tätt inpå matchen ikväll. Trodde den skulle vara på onsdag.

Trist att ingen organiserad resa styrs...

Var bor du och hur har du tänkt ta dig dit?
Sundsvall(typ) plockas gärna upp efter vägen om plats finns!:P
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Kalliasson »

Luleåsupportrarna är sjukt butthurt på twitter angående att Sörensen inte anmäldes.

Skulle vi mot förmodan ligga under med 3 mål i slutskedet av matchen så får Djurgårdsspelarna gärna gå mangas på Johan Forsberg med Mikael Ahlén i bräschen. Kanske lite dubbelmoral men jag är så jävla less på Luleå, Osten och dess supportrar. Värsta fansen efter Frölunda...
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av mawa »

Kalliasson skrev:Luleåsupportrarna är sjukt butthurt på twitter angående att Sörensen inte anmäldes.

Skulle vi mot förmodan ligga under med 3 mål i slutskedet av matchen så får Djurgårdsspelarna gärna gå mangas på Johan Forsberg med Mikael Ahlén i bräschen. Kanske lite dubbelmoral men jag är så jävla less på Luleå, Osten och dess supportrar. Värsta fansen efter Frölunda...
Mer okunniga "hockeysupportrar" får man leta efter.. fy fan.
I framgång och motgång, Djurgården.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av sensei »

Det här med anmälningar hit och dit har verkligen lyft hockeyn i sverige.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av minalman »

Jag känner mig kränkt av alla anmälningar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av sm910 »

Sörensens tackling är interference, det är det inget snack om. Den kommer också blindside, vilket domarna varit tydliga med inför i år på upptaktsträffen nu alltid ska rendera utvisning och ses som försvårande omständighet. 0 till 3 matcher varav 1 omvandlas till böter finner jag ett intervall inom vilket inte mitt blod hade kokat i alla fall.

Hela det här resonemanget från många Luleåsupportrar om att den kanske inte tar i huvudet eller inte går att se, men att det kan vara Sörensens avsikt, är klart mer oförståerligt. Inte bara är det imponerande att de lyckas utläsa det från bilder där man inte ser ens vad som händer tydligt, de vill dessutom att deras gissningar på vad han vill ska ligga till grund för straff. Johan Forsberg har ju twittrat flera gånger om att manliga könsorgan ska skäras av i någon form av... ptja... kapten klänning-femininsm. Han åker säkert runt på isen och vill innerst inne speara eller yxhugga våra spelare i underlivet. 25 stenhårda spearingar i underlivet per match, hur hårt borde inte det bestraffas i så fall, skoterjävlar!
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av sthlm19 »

Det är något gravt fel på luleåsupportrar, överlägset jobbigaste fansen.

Så fort det finns en artikel om DIF eller luleå, kan man ge sig fan på att en lulebo iklädd matchtröja ska fram och kladda på tangentbordet. Ofta gällande orättvisor och Stockholmare, utan belägg.

Sen har dom knappt en enda skön person i hela föreningen från sportchef till spelare.

Vore riktigt skönt med vinst ikväll.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18:30)

Inlägg av minalman »

Luleå är väl det främsta av alla de lag som inte hör hemma i översta serien. Jag kan minnas många höjda ögonbryn genom åren avseende att ett bonngäng kommit upp i högsta ligan. Men minnet av när lule hockey gick upp är det äldsta. De utgör själva arketypen av ett lag som inte bör vara med i SHL.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Donkels »

Luleå supportrarnas bitterhet yttrar sig i att dom bor i en stad ingen vill bo i
Skriv svar