Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18:30)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
dannyfknd skrev: Att man i två matcher mot Luleå, inte tar jobbet ordentligt i mer än sammanlagt en period av sex är ett tydligt tecken på att man inte har hjärtat på rätt ställe. Att man är rätt sugen på semester och att man är en spelare som inte borde ha en Djurgårdströja på sig. Man låter Luleå styra och ställa framför båda målen, man tar inte kampen öht. Okej att Luleå har ett bättre lag, okej att dom slår ut oss, men att inte ställa upp och köra när säsongen är på spel är hjärtlöst, ryggradslöst, patetiskt, respektlöst mot dom som har löst biljett, föreningen som är deras arbetsgivare samt de få lagkamrater som verkligen vill vinna. Ett gäng syltryggar som mer än gärna får försvinna på studs.
Om man endast grundar sitt resonemang utifrån känslor, så javisst, det stämmer.
(Var lite inne på det själv under inledningen av matchen men har nu i efterhand kommit till sans igen)

Om vi försöker på allvar förstå vad som egentligen hände så var det snarare så att efter vår högst osannolika slutspurt med 4 vinster på de 5 sista matcherna så fanns det helt enkelt inte nån energi kvar i truppen, precis allt var förbrukat/urkramat.
Spelar ingen roll vad psyket vill när kroppen inte lyder...och tvärtom

Sedan kan det kanske sett ut som att dom inte brydde sig, men så var självklart inte fallet.
Tror spelarna och ledningen efteråt kände sig lika besvikna och tomma som vi
Jag var på isen efter slutsignalen och filmade. Det var ett lag i sorg som lämnade isen. Tårar och allt. Att sitta bakom en datorskärm och kasta ur sig skit om att våra killar inte har hjärta är bara fullständigt fel. Det är insiktslöst och dåligt.

Precis som LHO konstaterar har laget genomfört en enorm säsong och för att kröna denna säsong vann vi de matcher på slutet när det betydde som mest. Inför play-in fanns troligtvis inte mycket kräm kvar. Det som fanns räckte nästan till för att ta oss till tre matcher mot norrlandslaget utan namn. Helt enormt.

Så. Att ringakta vårt lag baserat på hur de inte riktigt orkade resa sig på 9.9 är lågt och ovärdigt. Vårt lag, vår klubb är värd alla hyllningar och inget av skiten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av dannyfknd »

Magnutz skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
dannyfknd skrev: Att man i två matcher mot Luleå, inte tar jobbet ordentligt i mer än sammanlagt en period av sex är ett tydligt tecken på att man inte har hjärtat på rätt ställe. Att man är rätt sugen på semester och att man är en spelare som inte borde ha en Djurgårdströja på sig. Man låter Luleå styra och ställa framför båda målen, man tar inte kampen öht. Okej att Luleå har ett bättre lag, okej att dom slår ut oss, men att inte ställa upp och köra när säsongen är på spel är hjärtlöst, ryggradslöst, patetiskt, respektlöst mot dom som har löst biljett, föreningen som är deras arbetsgivare samt de få lagkamrater som verkligen vill vinna. Ett gäng syltryggar som mer än gärna får försvinna på studs.
Om man endast grundar sitt resonemang utifrån känslor, så javisst, det stämmer.
(Var lite inne på det själv under inledningen av matchen men har nu i efterhand kommit till sans igen)

Om vi försöker på allvar förstå vad som egentligen hände så var det snarare så att efter vår högst osannolika slutspurt med 4 vinster på de 5 sista matcherna så fanns det helt enkelt inte nån energi kvar i truppen, precis allt var förbrukat/urkramat.
Spelar ingen roll vad psyket vill när kroppen inte lyder...och tvärtom

Sedan kan det kanske sett ut som att dom inte brydde sig, men så var självklart inte fallet.
Tror spelarna och ledningen efteråt kände sig lika besvikna och tomma som vi
Jag var på isen efter slutsignalen och filmade. Det var ett lag i sorg som lämnade isen. Tårar och allt. Att sitta bakom en datorskärm och kasta ur sig skit om att våra killar inte har hjärta är bara fullständigt fel. Det är insiktslöst och dåligt.

Precis som LHO konstaterar har laget genomfört en enorm säsong och för att kröna denna säsong vann vi de matcher på slutet när det betydde som mest. Inför play-in fanns troligtvis inte mycket kräm kvar. Det som fanns räckte nästan till för att ta oss till tre matcher mot norrlandslaget utan namn. Helt enormt.

Så. Att ringakta vårt lag baserat på hur de inte riktigt orkade resa sig på 9.9 är lågt och ovärdigt. Vårt lag, vår klubb är värd alla hyllningar och inget av skiten.
Fast det där är ju rent skitsnack. Det kostar absolut inget extra att sätta en handske i ansiktet på Per Ledin när han står och spelar mangas framför vårat mål för tredje gången på fem minuter. Det kostar absolut inget extra att sätta tacklingen på motståndaren istället för att alibitackla sargen i den sista perioden på säsongen. Det är en fråga om vad man är för sorts spelare, om man verkligen vill vinna eller inte. Allt för få spelare i dagens lag vill vinna. Vad är det för sorts spelare ni försvarar? Spelare som är svinnöjda med en niondeplats? Tyvärr, dom kan vara hur trevliga att filma som helst, eller hur ledsna som helst efter matchen, men det är absolut inte tillräckligt bra. Tack och hej!

Rent resultatmässigt gör vi en bra/godkänd säsong. Men som jag skrev tidigare så är det enbart för att två andra lag råkade göra helt horribla säsonger. Spelmässigt, hur laget levererade, så är det rätt så dåligt.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Magnutz »

Det är ju det som menas. Att döma ut laget som dåligt med tanke på motståndet i ligan och förutsättningarna - det är vad som är olistigt. Sett till förutsättningarna har laget presterat väl. Om du vill ha en mellan- till topp-placering måste du bygga ett annat lag. Utan alla unga och HA-mässiga namn.

I sina bästa stunder matchade vi flertalet av lagen någorlunda men i sina sämsta blev det rejält svajigt. Helt naturligt.

Laget vi åkte ur med 11/12, det laget presterade dåligt och rejält dåligt till och med. Där finns fog för kritik för sett till spelare/spelare så skulle vi ha varit ett topp4-lag.

Laget vi höll oss kvar med var ju underlägset alla andra lag sett till specifikationerna i laguppställningarna.

Jag försvarar inte för jag anser att det inte handlar om att försvara. Jag tycker mig förstå varför jag är nöjd med en nionde plats. Jag vet också att varenda spelare i laget vill vinna till varje pris. Sen blir inte allt som man tänkt sig och mer än någonsin så när man är helt slut i både kropp och tanke.

Jaja, sak samma. Vi gjorde det! Nästa säsong blir sjukt intressant!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av dannyfknd »

Magnutz skrev:Det är ju det som menas. Att döma ut laget som dåligt med tanke på motståndet i ligan och förutsättningarna - det är vad som är olistigt. Sett till förutsättningarna har laget presterat väl. Om du vill ha en mellan- till topp-placering måste du bygga ett annat lag. Utan alla unga och HA-mässiga namn.

I sina bästa stunder matchade vi flertalet av lagen någorlunda men i sina sämsta blev det rejält svajigt. Helt naturligt.

Laget vi åkte ur med 11/12, det laget presterade dåligt och rejält dåligt till och med. Där finns fog för kritik för sett till spelare/spelare så skulle vi ha varit ett topp4-lag.

Laget vi höll oss kvar med var ju underlägset alla andra lag sett till specifikationerna i laguppställningarna.

Jag försvarar inte för jag anser att det inte handlar om att försvara. Jag tycker mig förstå varför jag är nöjd med en nionde plats. Jag vet också att varenda spelare i laget vill vinna till varje pris. Sen blir inte allt som man tänkt sig och mer än någonsin så när man är helt slut i både kropp och tanke.

Jaja, sak samma. Vi gjorde det! Nästa säsong blir sjukt intressant!
Att alla spelare vill vinna till varje pris kan du ju inte påstå. Man viker inte ner sig på det viset då. Ja, vi har nog olika syn på vad man kan kräva av en löjligt välbetald ishockeyspelare. Speciellt en löjligt välbetald hockeyspelare i Djurgårdens IF. Ja nästa år kan bli riktigt bra. Bort med packet(Kaarel, MN, värvningarna under säsongen), så kan det nog bli bra.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av dutti »

dannyfknd skrev:
Magnutz skrev:Det är ju det som menas. Att döma ut laget som dåligt med tanke på motståndet i ligan och förutsättningarna - det är vad som är olistigt. Sett till förutsättningarna har laget presterat väl. Om du vill ha en mellan- till topp-placering måste du bygga ett annat lag. Utan alla unga och HA-mässiga namn.

I sina bästa stunder matchade vi flertalet av lagen någorlunda men i sina sämsta blev det rejält svajigt. Helt naturligt.

Laget vi åkte ur med 11/12, det laget presterade dåligt och rejält dåligt till och med. Där finns fog för kritik för sett till spelare/spelare så skulle vi ha varit ett topp4-lag.

Laget vi höll oss kvar med var ju underlägset alla andra lag sett till specifikationerna i laguppställningarna.

Jag försvarar inte för jag anser att det inte handlar om att försvara. Jag tycker mig förstå varför jag är nöjd med en nionde plats. Jag vet också att varenda spelare i laget vill vinna till varje pris. Sen blir inte allt som man tänkt sig och mer än någonsin så när man är helt slut i både kropp och tanke.

Jaja, sak samma. Vi gjorde det! Nästa säsong blir sjukt intressant!
Att alla spelare vill vinna till varje pris kan du ju inte påstå. Man viker inte ner sig på det viset då. Ja, vi har nog olika syn på vad man kan kräva av en löjligt välbetald ishockeyspelare. Speciellt en löjligt välbetald hockeyspelare i Djurgårdens IF. Ja nästa år kan bli riktigt bra. Bort med packet(Kaarel, MN, värvningarna under säsongen), så kan det nog bli bra.
Här är du ändå långt ute och cyklar. "Löjligt välbetald" är så långt ifrån "hockeyspelare i Djurgårdens IF" man kan komma när man pratar årets upplaga. I år måste vi haft den i särklass absolut lägsta spelarbudgeten i SHL, säkert lägre än flera av de toksatsande allsvenska lagen. 7 av våra miljoner är på väg ner i division 1 med ajk liksom, lägg på en jävla massa kommundoping på det så förstår man ganska fort vilka förutsättningar vi spelat med.

Självklart ska vi vara kritiska, men spelarna (som på något sjukt jävla sätt fick det här budgetlaget till en niondeplats) är ändå de sista som ska få den kritiken. Kaarel o Co absolut, där är jag med dig till 100%.. Något måste hända. Självklart kan vi vara mer kritiska när vi inför nästa säsong värvar utifrån mer SHL-mässiga förutsättningar men fan dannyfknd, lite nyans måste vi ändå försöka hitta.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

dutti skrev: Självklart ska vi vara kritiska, men spelarna (som på något sjukt jävla sätt fick det här budgetlaget till en niondeplats) är ändå de sista som ska få den kritiken. Kaarel o Co absolut, där är jag med dig till 100%.. Något måste hända. Självklart kan vi vara mer kritiska när vi inför nästa säsong värvar utifrån mer SHL-mässiga förutsättningar men fan dannyfknd, lite nyans måste vi ändå försöka hitta.
Agree
Att vi saknar spelartyper som Ledin, Granström, Abbott (dvs elaka) blev ju plågsamt uppenbart just mot luleå.
Men det känns knepigt att såga befintligt manskap för det, dom ställdes inför ett Mission Impossible denna säsong men fixade det ändå

Så skicka skiten i rätt riktning ....annars blir det bara löjligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av ciirree »

Bara dagar kvar till säsongens första matchtråd.
Så. Jäkla. Kul.
Skriv svar