Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18:30)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av SirDIFalot »

Va? Enligt Ros är det ju ett experiment från SHL. Dom vill se om det lockar fler familjer/tittare när matcherna tar slut före kl 21.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Mattias_87 »

Vad tror och tycker ni om 18:30? Själv tycker jag det vore skönt att komma hem tidigare på kvällen och i Finland är ju 18:30 standard att spela.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av minalman »

Det är det senaste påhittet från SHL att sabba för oss och ge fördelar till bönder. I Stockholm hinner inte alla till 18.30 samtidigt som bönder kan ta med fler ur familjen till sina islador om det börjar 18.30.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Kall-El »

Är det inte bättre att locka barnfamiljer till helgmatcherna istället?

Vardagsmatcher vid 18:30 är inget bra. Många får svårt att hinna till matchstart t ex.
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Riktnr08 »

Håller helt med Kall-el!
Har själv barn men 19:00 eller 18:30 är inte avgörande om man tar med sig familjen. Roligare att göra en heldag av det på helgen än att stressa ihjäl sig mitt i veckan. Låt allt va som det är med tider.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tror vi har betydligt bättre chans i denna match. Nu finns liksom inget annat än allin.
Samme kan sträcka ut ljumskarna till tårarna sprutar, kan vara hans sista stora match innan han lägger av. Sören lär vara härligt sur och taggad för revansch.
Tellan kommer vara desperat att stänga igen.
Klacken lär skrika till halsarna är slut.

Min magkänsla är god. Inte kan vi gå på sommarlov utan en sista desperat föreställning?

5-2
4 segrar kvar
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av #10 »

Den här ska vi vinna, jag ska till Coop arena på tisdag!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Rocky3000 »

KÄMPA! Krossa Luleå!
Bild
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av MarcusDaze »

Imorgon 05.30 kommer taxin och hämtar mig. Flyger till New Orleans för att jobba lite åt NASA. Må hockeygudarna vara på våran sida och visa vem som bestämmer i våran borg. Krossa dom där jävla skoterraggarna nu!

Over and out.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Kalliasson »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tror vi har betydligt bättre chans i denna match. Nu finns liksom inget annat än allin.
Samme kan sträcka ut ljumskarna till tårarna sprutar, kan vara hans sista stora match innan han lägger av. Sören lär vara härligt sur och taggad för revansch.
Tellan kommer vara desperat att stänga igen.

Klacken lär skrika till halsarna är slut.

Min magkänsla är god. Inte kan vi gå på sommarlov utan en sista desperat föreställning?

5-2
Inte för att vara den som är den men man kan tycka att de borde ha varit minst lika taggade i gårdagens match. Och allt det du skrev skrevs väl även inför gårdagens match. Dvs. att man inte hade något att förlora då vi redan har klarat vårt mål med säsongen. Vilket jag faktiskt kan tycka är en psykologisk fördel, då man kan spela mer avslappnat och med mindre press på axlarna.

Men i slutspelssammanhang så finns det ingenting annat än vinst i tankegångarna, så jag tror också på vinst imorgon.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av SirDIFalot »

Inge sossematchande imorgon Säcken. Spela Sören och Samuelsson vartannat byte om så krävs. Ge fan i ha nio backar i uppställning. Nu är det vinna eller försvinna.


(Inte för att jag har särskilt stort förtroende för vilka Säcken skulle välja ut i en "toppning" men ändå)
Expert.
gost
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-13

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå. 9/3 2015

Inlägg av gost »

Kalliasson skrev:
Violator77 skrev:Det må bli tufft att vinna en tredje och avgörande play-in match i cheddarland. Men imorgon kommer de INTE att slå oss.

https://www.youtube.com/watch?v=EXGUNvIFTQw
Rysningar. Håller Särkijärvi eller Jocke Eriksson det talet så har vi redan vunnit innan matchstart.
Han borde definitivt köra något i den här stilen:
Mash
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Mash »

Spela 6 mot 5 i 60 minuter - VI MÅSTE VINNA! :x

Annars så vill jag inte se ett byte utan 5 tacklingar. En från varje spelare. Skiter fullständigt i kraften, bara det är en tackling så är jag nöjd. Dags att sluta mesa och visa vilka dom spelar emot. Ett tunt lag på pappret, men på isen är vi fan så mycket bättre än som visades i lördags.
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå. 9/3 2015

Inlägg av B.I.B.A »

gost skrev:
Kalliasson skrev:
Violator77 skrev:Det må bli tufft att vinna en tredje och avgörande play-in match i cheddarland. Men imorgon kommer de INTE att slå oss.

https://www.youtube.com/watch?v=EXGUNvIFTQw
Rysningar. Håller Särkijärvi eller Jocke Eriksson det talet så har vi redan vunnit innan matchstart.
Han borde definitivt köra något i den här stilen:
Den här klassikern annars. Kan verkligen se Säcken framför mig.
Avgå Jocke.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Axel_K »

Vi ger aldrig upp, Djurgår'n.


Kör för FAAN!
Jag vill se att våra lätta spelare, tacklar som de väger 125 kg men åker fort som att de väger 65 kg.
Våra tyngre spelare ska stå upp för alla lagkamrater och mest av allt, för skölden.
Det har ingen betydelse att de inte är de skickligaste spelarna på isen för då gäller det att vilja och våga mest.

Jag vill inte se ett Djurgården som redan givit upp, igen.

Nu ska vi ta två raka vinster. Jag skiter i hur det ser ut spelmässigt så länge vi vinner och står upp för varandra.

Att stå upp gäller för övrigt att idioter som gillar att sitta i klacken också. Stå upp eller dra.
Skriv svar