Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Manijock »

Borde inte Luleåledningen vara less på alla dessa ständiga överfall? Återigen är det den där smutsiga klubben som ligger bakom en av säsongens fulare och uppenbara huvudtacklingar? Skulle jag vara Luleåtränare hade jag gått bärsärk. Vill man ha den stämpeln på sig? Att man är känd för fega smygtacklingar mot tinningar? Skulle skämmas om det var Djurgårdare som höll på så där. Tre matcher är för lite. Tycker helt klart att det ska vara närmare 7 matcher. Ingen köpslagning om någon match, utan karlfan ska missa dessa 7 matcher. Kännbart! Tre matcher är en axelryckning.

Osten är väl dock inne på att en tvåa hade varit hårt för den "perfekta axeltacklingen". Osten Bergström är verkligen Hockeysveriges största sopa.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Don66-2 »

Manijock skrev:Borde inte Luleåledningen vara less på alla dessa ständiga överfall? Återigen är det den där smutsiga klubben som ligger bakom en av säsongens fulare och uppenbara huvudtacklingar? Skulle jag vara Luleåtränare hade jag gått bärsärk. Vill man ha den stämpeln på sig? Att man är känd för fega smygtacklingar mot tinningar? Skulle skämmas om det var Djurgårdare som höll på så där. Tre matcher är för lite. Tycker helt klart att det ska vara närmare 7 matcher. Ingen köpslagning om någon match, utan karlfan ska missa dessa 7 matcher. Kännbart! Tre matcher är en axelryckning.

Osten är väl dock inne på att en tvåa hade varit hårt för den "perfekta axeltacklingen". Osten Bergström är verkligen Hockeysveriges största sopa.
Nåja...håller väl med dig men i sanningens namn så har väl Ölvestad ganska många mindre snygga tacklingar på sitt samvete utan att VI tycker att det är något speciellt.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Kall-El »

Osten tycke visst inte forsbergs tackling var så farlig heller vill jag minnas. Ytterst obehaglig skoterraggare skulle jag säga.
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Manijock »

Kall-El skrev:Osten tycke visst inte forsbergs tackling var så farlig heller vill jag minnas. Ytterst obehaglig skoterraggare skulle jag säga.
Nepp tror han var den enda. inklusive Forsberg själv som tyckte straffet han fick var för hårt.

Osten är ond på alla sätt och vis. Farlig för Hockeyvärlden!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av MarcusDaze »

Manijock skrev:
Kall-El skrev:Osten tycke visst inte forsbergs tackling var så farlig heller vill jag minnas. Ytterst obehaglig skoterraggare skulle jag säga.
Nepp tror han var den enda. inklusive Forsberg själv som tyckte straffet han fick var för hårt.

Osten är ond på alla sätt och vis. Farlig för Hockeyvärlden!
Det finns ingen "icke spelare" jag hatar mer än den där jävla mögelosten.

Jag ursäktar språket
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Honken »

Lite statistik inför matchen.
Tungt för Luleå om Chris Abbot stängs av, etta både på tekningar och poäng.

Bild
Bild
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:
Kall-El skrev:Osten tycke visst inte forsbergs tackling var så farlig heller vill jag minnas. Ytterst obehaglig skoterraggare skulle jag säga.
Nepp tror han var den enda. inklusive Forsberg själv som tyckte straffet han fick var för hårt.

Osten är ond på alla sätt och vis. Farlig för Hockeyvärlden!
Bryter mitt "celibat" för att jag anser luleå som en farlig förebild där det är OK att spela som en hockeyns svar på Andrej Tjikatilo. (nåja). Forsbergs medvetna armbåge i Fernholms huvud där "straffet" blev 7 matcher varav 3 omvandlades till böter. Nu Abbott.. Och Osten försvarar beteendet.

Spelarna måste ta ansvar på isen men klubbarna måste ta tag i spelare som beter sig så. Att blanda in Ölvestad tycker jag är lite onödigt. Han tacklades hårt och tog ibland en motspelare lite fel men han gick ju aldrig in med armbågar och knockade folk med tjuvsmällar. Han drog ju fram som ett ånglok men inte i smyg.

Jag hade skämts om vi gav istid till nån dåre som åkte runt och skadade andra. Jag vill se krafttag mot spelare som beter sig svinigt.

Johan Poeten Forberg - Ta hans spelarlicens. Troligtvis har han ändat Fernholms karriär och givit honom ett handikapp som kommer ta tid att läka ut.

Jakob Lilja - Stäng av i 20-30 matcher. Visa att det där ger en halv säsongs avstängning. Jävla idiotgrej att göra, crosschecka någon i nacken.

Abbott - 20-30 matcher eller mer. Medveten tackling mot huvudet. Livsfarliga grejer.

Det kan tyckas vara hårda straff men fundera en kort stund på vad dessa dårar ställer till med. Fundera också på vad såna grejer skulle ge utanför ishallen.

Svensk hockey har haft många år på sig att stävja dårarna på isen men någonstans glappar det i förståndet på de som utbildar hockeyspelare i Sverige. Det glappar dessutom rejält. Ingenting görs.

* Sportens disciplinära instans är feg, svag och rent oduglig.
* Klubbarna är för svaga för att ta itu med spelare som förstör sporten och de som utövar den.
* Utbildningen av hockeyspelare måste ses över. Redan i unga år måste det vara hårda tag mot killar/tjejer som beter sig vidrigt och utsätter motspelare för livsfara.

För att prata match: Olidligt spännande. Jaga Poeten lite extra men ha fokus på matchen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Acke83 »

http://www.shl.se/shl-arena/39572/pregame/

"Däremot kommer Luleå få klara sig utan sin lagkapten och seriens bästa tekare i Chris Abbott som är avstängd"
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Välkommen tillbaka Magnutz!


Matchen då?

Vi har inte en chans. Eller, vi kanske lyckas hålla ned siffrorna.

Luleå är för svåra i coopen.

5-2
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Är ruggigt peppad inför matchen imorgon och osunt peppad till på måndag. Jag tror fullt ut på att vi slår ut Luleå. Hemmamatchen ska bara vinnas, med vår hjälp, och så kniper vi en match uppe på tundran. Tellan, Gysbers och Ljungh blir hjältar.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av minalman »

Det finns ju ingen orsak i världen att Luleå ska fortsätta sin säsong. De vill ju hellre ta skotern ut på tjärnarna och pimpla. Ingen behöver dem i en kvartsfinal. Inte ens de själva. Lämna WO osten!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mash
Inlägg: 2337
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Mash »

Luleå har allt att förlora - DIF har allt att vinna.

Efter matchen i Örebro så är jag väldigt optimistisk inför morgondagen. Oavsett resultat imorgon så ser jag fram emot hemmamatchen där det ska eka oavsett utgång. Säsong 14/15 är fasen på samma nivå som 09/10.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Axel_K »

Vi har släppt in åtta borta mot Luleå och gjort nio.
Tagit 6 av 9 möjliga poäng.

Vi KOMMER ta det här!
Senast redigerad av Axel_K den 2015-03-06 21:44:40, redigerad totalt 1 gånger.
Mash
Inlägg: 2337
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Mash »

Axel_K skrev:Vi har släppt in åtta borta mot Luleå och gjort nio.
Tagit 6 av 9 möjliga poäng.

Vi SKA ta det här!
Korrigerade åt dig :wink:
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Kalliasson »

Jag känner att nu när det vankas slutspel så finns det ingen anledning att vara pessimistisk, klart vi ska ta det här! Framförallt hoppas jag på en ruggigt fysisk kamp ute på isen.
Skriv svar