SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av BigJ »

Kalliasson skrev:
BigJ skrev:Mycket starkt av grabbarna att komma igen efter en mycket darrig inledning. Lauritzen två suveräna, målgivande framspelningar till 6 och 61. Englund suveränt bra så länge han var med liksom Saviano. Tycker även Norell och Nordlund ska ha stora plus då många varit kritiska mot just dessa, mycket stabila.
Ja Norell var rejäl i försvarsspelet idag, tog över Falks roll typ :)
Jag tror att detta var precis vad våra unga spelare behövde, de kan växa utav h-e när det börjar släppa likväl som det lätt blir tvärtom när det går emot.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Skidlöparn »

Alla glömmer att Lyxfällan får 2p om vi bara får en, så då är avståndet 8p ner. Därefter 3 matcher och 9p att slåss om.
Användarvisningsbild
Baggso
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-04-05

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Baggso »

Skön seger!
Ingen som har en biljett över till fredag?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Bluebrigade08/

Du skickade en anmälan till mig när du skulle svara på mitt inlägg. Så jag tror inte det blev något officiellt svar.
Expert.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av mb81 »

Baggso skrev:Skön seger!
Ingen som har en biljett över till fredag?
Medgångare! :lol:
Bamsefar
Inlägg: 71
Blev medlem: 2011-12-20

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Bamsefar »

kotten skrev:
Bamsefar skrev:
Bluebrigade08 skrev:I praktiken räcker 1 poäng då våran målskillnad är så mycket bättre
Är det inte så att två poäng räcker p.g.a. den fördel i målskillnad som vi har?
Hur kan vår målskillnad spela någon roll om vi, efter Leksandsmatchen, är 8 poäng före Leksand med 9 poäng kvar att spela om?
Tankevurpa av mig (i euforin)! Det borde väl snarare vara så att målskillnaden inte spelar någon roll för läget efter fredagens match? (eftersom det just nu skiljer 9 p, och därmed inte kan skilja exakt 9 p efter matchen också).

Med det sagt kan självklart målskillnad vara det som avgör till slut ändå.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av diftobbe89 »

Jag tror vi skulle kunna ta 0p i resten av omgångarna nu och ändå klara de, Leksand är verkligen brutalt dåliga på att plocka poäng. Men vi får gärna avgöra på Fredag, inte mig emot.
Spela fult
Användarvisningsbild
leffe06
Inlägg: 206
Blev medlem: 2011-10-15
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av leffe06 »

ciirree skrev:Känslan när Leksand har 2-0 och vi under med 1-0.

Herregud vilken känsla nu!
Fucking +100 på den!!!

I Surfers Paradise just nu och klockan är typ 06:40, solen har letat sig upp, kajakare och surfare gör sitt på stranden, blir bara till att knäcka en ny 1 litare (rom) till frukost och låta en liten glädje-tår rinna ner längs kinden när jag tänker tillbaka på sista matchen här (har varit utan uppkoppling för länge, sista matchen var FBK torsken), FY FAN VAD BRA JAG MÅR JUST NU!!!!! :-)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Mattias_87 »

diftobbe89 skrev:Jag tror vi skulle kunna ta 0p i resten av omgångarna nu och ändå klara de, Leksand är verkligen brutalt dåliga på att plocka poäng. Men vi får gärna avgöra på Fredag, inte mig emot.
Sen möter man ju hellre Luleå i play-in istället för HV/FBK eller vad det nu blir.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av diftobbe89 »

Mattias_87 skrev:
diftobbe89 skrev:Jag tror vi skulle kunna ta 0p i resten av omgångarna nu och ändå klara de, Leksand är verkligen brutalt dåliga på att plocka poäng. Men vi får gärna avgöra på Fredag, inte mig emot.
Sen möter man ju hellre Luleå i play-in istället för HV/FBK eller vad det nu blir.
Har faktiskt inte ens tänkt på det där play-in, har bara haft fokus på att undvika kval, men så är det säkert :)
Spela fult
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Davidsson »

Varför skulle vår tillvaro i SHL bättre utan Leksands närvaro? Eller är det ren skadeglädje som luktar. Jag tror de lag som kommer upp kan vara i minst lika stort behov av kommundopning som Lyxfällan. Karlskrona, Bofors t.ex. LIF drar folk vilket är bra för alla lag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Mattias_87 »

Jag hoppas inte heller att klassiska lag åker ner. Vi säljer ju ändå enormt mycket biljetter när vi möter dom klassiska lagen och det är bra reklam för ligan. Sen får dom gärna kvala varje år.
Avskaffa tre mot tre.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Bluebrigade08 »

SirDIFalot skrev:Bluebrigade08/

Du skickade en anmälan till mig när du skulle svara på mitt inlägg. Så jag tror inte det blev något officiellt svar.
Sorry
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Isabo »

Play-in är en ren bonus känner jag. Väl där kan vad som helst hända, utan att man behöver ha den där nervbryten som ett nedflyttningskval innebär.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 51: Luleå - Djurgårdens IF 25/2 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skidlöparn skrev:Alla glömmer att Lyxfällan får 2p om vi bara får en, så då är avståndet 8p ner. Därefter 3 matcher och 9p att slåss om.
Äh, det är nog ingen som glömmer det.

Men när inte ens jag tror att Leksand kan ta 9 raka poäng i de avslutande 3 matcherna, ja då är osannolikt bortom alla gränser
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar