SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av SirDIFalot »

19:00
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9355
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Vikas »

HV har 3-24 i målskillnad senaste 4 matcherna, så det är väl dags för dem att bryta trenden nu.

Så..... 21-0 slutresultat. All tied up!
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Mattebo »

Vikas skrev:HV har 3-24 i målskillnad senaste 4 matcherna, så det är väl dags för dem att bryta trenden nu.

Så..... 21-0 slutresultat. All tied up!
Ja, de har 1 poäng på de senaste 5 matcherna. Kan bara betyda en sak. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja här dyker verkligen DIF upp som räddaren i nöden för HV.
Vi har sett det till leda genom DIF:s säsonger på senare år (som stryklag) hur lag i helt ofattbart djupa svackor ofta fått det att funka igen just mot oss

DIF har verkligen alla nödvändiga ingredienser som krävs för en "Mirakelvändning".
Så, var så goda hv!

-En skadelista lång som kinesiska muren.
-En fumlig snudd på tafatt 1:a keeper helt ur form
-Ett lättstressat titta-puck-försvar.
-En målproduktion som egentligen aldrig existerat


HV-DIF 5-1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Kalliasson »

Magkänslan säger att laget som gör första målet vinner.
Kan tänka mig att man kommer få se ett taggat HV71 komma ut på isen, men gör Djurgården första målet så kommer deras självförtroende sjunka enormt. Men samtidigt; gör HV71 första målet så kommer tron tillbaka.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av captcash »

Finns ju inget sämre lag i SHL just nu än HV och puckarna fullkomligen rasar in... 100% säkert att de får ett trendbrott mot oss, det är inte ett snack om det utan bara så j-a självklart.

1-0, 5-0, 9-0.. whatever.. deras horribla målvaktsform spräcks med en klockren nolla.. grattis till oss!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Magnutz »

Mantas står självklart.

Utöver det känns det oroligt. Vilket det i och för sig gör inför varje match då vi möter lag som ska vinna mot oss oftare än de ska förlora mot oss...

Hoppas vi har fler spelare spelklara än mot fbk.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av ciirree »

Spelar Mantas forward om Hank inte är tillbaka?
Jag önskar jag skämtade men just nu skulle det vara en seriös fråga till Säcken.

Man måste kunna se felet man gjorde mot FBK och därmed plocka ut juniorer till HV matchen. Jag hoppas innerligt minst en junior är med till Jönköping.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Spelar Mantas forward om Hank inte är tillbaka?
Jag önskar jag skämtade men just nu skulle det vara en seriös fråga till Säcken.

Man måste kunna se felet man gjorde mot FBK och därmed plocka ut juniorer till HV matchen. Jag hoppas innerligt minst en junior är med till Jönköping.
Om Säcken har med en junis och DIF ändå förlorar matchen antar jag att man lär behöva hålla sig borta här ett tag. Trots att jag sagt fler än en gång att det inte lär påverka matchresultatet särskilt. En spelare är ju faktiskt bara en av över 40 spelare som deltar i en match.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Henke_F »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Spelar Mantas forward om Hank inte är tillbaka?
Jag önskar jag skämtade men just nu skulle det vara en seriös fråga till Säcken.

Man måste kunna se felet man gjorde mot FBK och därmed plocka ut juniorer till HV matchen. Jag hoppas innerligt minst en junior är med till Jönköping.
Om Säcken har med en junis och DIF ändå förlorar matchen antar jag att man lär behöva hålla sig borta här ett tag. Trots att jag sagt fler än en gång att det inte lär påverka matchresultatet särskilt. En spelare är ju faktiskt bara en av över 40 spelare som deltar i en match.
Äsch då. Tar man ut så bra lag man kan och enligt sin förmåga matchcoachar så bra man kan, då har man iaf gjort vad man kunnat. Förlorar man ändå så var nog det andra laget bättre tyvärr.

En sådan förlust är lättare att ta än:

-Nja, visst har vi nästan 10 spelare på frånvarolistan men nej att ta in juniorspelare som inte varit med hela säsongen det tror vi inte riktigt på och vi sätter upp några backar istället när vår vassaste forward är sjuk. Oj, det gick visst inte hem och på något sätt verkade vi inte ha orken i 3 perioder konstigt nog.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av elklingo »

Vad sänder inte det för signaler till våra juniorer om man trots 10 man borta inte får chansen att visa upp sig i A-laget? Bara i Djurgården....
"Målsättning: Top 6"
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Kalliasson »

elklingo skrev:Vad sänder inte det för signaler till våra juniorer om man trots 10 man borta inte får chansen att visa upp sig i A-laget? Bara i Djurgården....
Nu ja, tidigare säsonger så har vi väl varit ruggigt bra på att fostra juniorer till A-lagsspelare i Djurgården. Sen får man väl heller inte glömma bort att det endast är på forwardssidan, flertalet backar har fått chansen.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av elklingo »

Kalliasson skrev:
elklingo skrev:Vad sänder inte det för signaler till våra juniorer om man trots 10 man borta inte får chansen att visa upp sig i A-laget? Bara i Djurgården....
Nu ja, tidigare säsonger så har vi väl varit ruggigt bra på att fostra juniorer till A-lagsspelare i Djurgården. Sen får man väl heller inte glömma bort att det endast är på forwardssidan, flertalet backar har fått chansen.
De backar vi har från juniorleden har väl ändå varit ordinarie i ett par säsonger nu. Men jag håller med, det är mycket som var bättre förr.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015

Inlägg av Stulle »

elklingo skrev:
Kalliasson skrev:
elklingo skrev:Vad sänder inte det för signaler till våra juniorer om man trots 10 man borta inte får chansen att visa upp sig i A-laget? Bara i Djurgården....
Nu ja, tidigare säsonger så har vi väl varit ruggigt bra på att fostra juniorer till A-lagsspelare i Djurgården. Sen får man väl heller inte glömma bort att det endast är på forwardssidan, flertalet backar har fått chansen.
De backar vi har från juniorleden har väl ändå varit ordinarie i ett par säsonger nu. Men jag håller med, det är mycket som var bättre förr.
Jag föreslår att du kontaktar de juniorer som spelar forward som du syftar på och fråga om dessa anser sig blivit förbisedda under säsongen när Säcken valt att sätta backar på forwardsplatser istället för att lyfta fram dessa juniorer. Du kan samtidigt fråga om dom har förtroende för Säcken och hans beslut.

Så, slutspekulerat.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar