SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Magnutz »

13850!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Isabo »

Kämpa! Djurgården!


Hesheten sitter i fortfarande sen i fredags, hoppas verkligen jag kan sjunga idag :(
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Jepe »

Kan folk se till att vara på plats i tid idag? Skit i baren och var på plats innan pucken släpps, i VARJE period och gå inte när 5 minuter återstår av perioderna för att....gå till baren. Prioritering.
2014-04-07, vad hände?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Kall-El »

Spelar väl ingen roll om folk är i baren så länge som de pröjsat biljett till matchen.

I övrigt går jag in och räddar minst ett kryss till oss här genom ett spel på Brynäs-säger.

Att Brynäs Kah stå i 3x smeten i en match som känns vidöppen är för min del mycket märkligt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av -daniel- »

Ahlén gör hattrick och vi vinner med 4-1. Lauritzen gör en balja (så man kan få klämma ur sig den där floskeln "släkten är värst", Brodin gör ju dessutom BIF's enda mål).

God natt.

Något mer ni vill veta såhär innan match?
Bild
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av hatred »

barena borde vara STÄNGDA från minut 00.00 till 20.00 varje period
Get the fuck out of my way,
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Manijock »

Det som är mest irriterande är ju att de första 10 minutrarna på perioderna så finns det en viss risk att du själv missar en väsentlig del av spelet, då du måste göra plats för kreti och pleti med alkoholbegär. Tror mer på att slå igen dörrarna helt, som en del lärare gjorde när man kom försent till skolan. Lite too bad, bättre lycka i nästa periodpaus...

Kissköerna kan bli ett problem dock.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Jag önskar verkligen att fler hade intresset att se 60 minuter av matcherna. Men det finns inte där tyvärr. Och det är ju det, intresset. Skulle barerna vara stängda tror jag inte att dessa människor skulle köpa biljetter alls. Det är bara tacka och ta emot för att de betalar inträde och fyller klacken under 40 min av matchen i alla fall. Vi har tillräckligt svårt att locka folk till klacken som det är. Det är ju en pina att stå där vissa stunder. Idioter som skriker skjut helt utan förståelse för spelet gör ju att man vill ta livet av sig. Man vill dra en skämskudde för ansiktet varje gång någon random ska "ta plats" och dra igång någon egen ramsa på sämsta möjliga sätt med sämsta möjliga resultat. De stunderna mot Leksand när Pang stod på räcket hade jag vid flera tillfällen gåshud, vid tillfällena han inte var där så önskade jag faktiskt att jag såg matchen på TV istället.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Jag önskar verkligen att fler hade intresset att se 60 minuter av matcherna. Men det finns inte där tyvärr. Och det är ju det, intresset. Skulle barerna vara stängda tror jag inte att dessa människor skulle köpa biljetter alls. Det är bara tacka och ta emot för att de betalar inträde och fyller klacken under 40 min av matchen i alla fall. Vi har tillräckligt svårt att locka folk till klacken som det är. Det är ju en pina att stå där vissa stunder. Idioter som skriker skjut helt utan förståelse för spelet gör ju att man vill ta livet av sig. Man vill dra en skämskudde för ansiktet varje gång någon random ska "ta plats" och dra igång någon egen ramsa på sämsta möjliga sätt med sämsta möjliga resultat. De stunderna mot Leksand när Pang stod på räcket hade jag vid flera tillfällen gåshud, vid tillfällena han inte var där så önskade jag faktiskt att jag såg matchen på TV istället.
Herregud för detta. Finns några av dessa här på forumet så vill jag vänligt men bestämt be er hålla käften. Fy fan vad ni saboterar för detta lag. Det syns så tydligt på spelarna att de känner av det de också. Istället för att spela med ryggraden så börjar de kladda ännu värre, i något sorgligt försök att på publikens begäran få iväg nått halvdassigt fladderskott, när en eller två motspelare ligger perfekt i skottlinjen. Sluta bara, ni har uppenbarligen aldrig spelat denna typen av bollsport och är således inte kapabla att fatta ett korrekt beslut när man ska skjuta. Spelarna har detta, och gör detta, så ni gör bäst i att lita på dem.

Angående ölfrågan så är detta ett samhällsproblem i stort. Speciellt nu i mellandagarna där det blivit standard att dricka sig plakat så fort solen börjat sänka sig. Personligen så kan jag supa till efter en match, men innan vill jag ha en sådan sinnesnärvaro att jag känner att jag har 100 kontroll över mina handlingar. Jag vill inte bli den där idioten som skriker h*ra när man sitter brevid en sjuåring. Jag vill inte vara det grottmongot som i affekt sular in en flaska på isen. Även om jag vid ett kastrulltillstånd troligtvis aldrig skulle göra en sådan sak, så är jag inte beredd att ta risken. Jag vill helt enkelt uppleva det jag betalt för.

En eller två öl innanför västen inför match, och sen efteråt kan man leva rövare bäst man vill i anslutande pubar. Kan man inte vänta så länge tycker jag man kan hålla sig nere på krogen hela kvällen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:Jag önskar verkligen att fler hade intresset att se 60 minuter av matcherna. Men det finns inte där tyvärr. Och det är ju det, intresset. Skulle barerna vara stängda tror jag inte att dessa människor skulle köpa biljetter alls. Det är bara tacka och ta emot för att de betalar inträde och fyller klacken under 40 min av matchen i alla fall. Vi har tillräckligt svårt att locka folk till klacken som det är. Det är ju en pina att stå där vissa stunder. Idioter som skriker skjut helt utan förståelse för spelet gör ju att man vill ta livet av sig. Man vill dra en skämskudde för ansiktet varje gång någon random ska "ta plats" och dra igång någon egen ramsa på sämsta möjliga sätt med sämsta möjliga resultat. De stunderna mot Leksand när Pang stod på räcket hade jag vid flera tillfällen gåshud, vid tillfällena han inte var där så önskade jag faktiskt att jag såg matchen på TV istället.
Herregud för detta. Finns några av dessa här på forumet så vill jag vänligt men bestämt be er hålla käften. Fy fan vad ni saboterar för detta lag. Det syns så tydligt på spelarna att de känner av det de också. Istället för att spela med ryggraden så börjar de kladda ännu värre, i något sorgligt försök att på publikens begäran få iväg nått halvdassigt fladderskott, när en eller två motspelare ligger perfekt i skottlinjen. Sluta bara, ni har uppenbarligen aldrig spelat denna typen av bollsport och är således inte kapabla att fatta ett korrekt beslut när man ska skjuta. Spelarna har detta, och gör detta, så ni gör bäst i att lita på dem.
Jag tror faktiskt inte att idioterna som skriker skjut ens förstår sig på att man måste hitta ett läge när försvararna inte ligger i skottvinklarna. Det verkar på fullt allvar tro att man när som helst kan skjuta och det är en slump om pucken går in eller inte. Det där med att hitta rätt läge verkar inte finnas i tankarna överhuvudtaget. Sist var det till och med folk som skrek skjut när Jocke hade pucken på högerkanten, på backhand, cirka 3-4 meter innanför blå, en halvmeter från sargen.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av sensei »

Folk kanske är ironiska?

Tycker själv att det låter som ett ganska kul skämt att skrika "skjut!" i totalt hopplösa lägen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Doyle »

Ett önsketänkande kanske men voffor kan man inte låta 2 el 50 random snubbar stå med tappkranar o öltunnor på ryggen o nötkastruller runt höften o fylla alla tomma plastmuggar på suktande ölkonsumenter. Sälj ut pappersbiljeter för öl o nötter i särskilt stånd så slipper man dessutom kontanthantering.. Säkert ogenomförbart men satan så effektivare. Kunde ju ha ett 50 tal öltunnor cirkulerande o vips var kö o stress att få bira ett minne blott.
Kämpa nu faaan DIF ... Två smällar på en helg är två för nycket :twisted:
JLindgren
Inlägg: 208
Blev medlem: 2014-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Danderyd

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av JLindgren »

3 poäng som gäller idag, inget annat är okej efter senast på hovet mot bryyyyyyNäss
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av minalman »

Brynäs ska darra när de kommer in på isen inför varje period. Med folk i barerna kan vi lika gärna spela i Gavlerinken (eller vad f-n arenan heter nuförtiden). På fotbollen finns det väl ingen starköl men klacken är bättre. Kan det finnas ett samband?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:Jag önskar verkligen att fler hade intresset att se 60 minuter av matcherna. Men det finns inte där tyvärr. Och det är ju det, intresset. Skulle barerna vara stängda tror jag inte att dessa människor skulle köpa biljetter alls. Det är bara tacka och ta emot för att de betalar inträde och fyller klacken under 40 min av matchen i alla fall. Vi har tillräckligt svårt att locka folk till klacken som det är. Det är ju en pina att stå där vissa stunder. Idioter som skriker skjut helt utan förståelse för spelet gör ju att man vill ta livet av sig. Man vill dra en skämskudde för ansiktet varje gång någon random ska "ta plats" och dra igång någon egen ramsa på sämsta möjliga sätt med sämsta möjliga resultat. De stunderna mot Leksand när Pang stod på räcket hade jag vid flera tillfällen gåshud, vid tillfällena han inte var där så önskade jag faktiskt att jag såg matchen på TV istället.
:lol:

Är glad över att jag inte hunnit flytta från skitön ibland. Skulle bli förbannad över att stå i klacken mest hela tiden känns det som.

Pang behövs på räcket. Verkligen synd att han inte verkar finnas där de flesta matcherna. Samtidigt går det ju inte att lägga ett sånt ansvar på han heller. Det borde verkligen finnas fler som skulle kunna ställa upp och göra det helt okej.
Senast redigerad av Godnoken den 2014-12-28 15:49:52, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skriv svar