SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av sensei »

Absolut, och idag blev just en bedömning matchavgörande.

Men så skall det ju liksom inte vara. Jag önskar att laget tog lite mer kontroll över händelserna, och då menar jag INTE att försöka filma till sig fördelar. Kör över någon jävel, slå en tunnel, tackla efter avblåsning, skrik, fullfölj, vinn en närkamp -- gör NÅGOT för att ändra ett förlopp. SKIT I DOMARNA och spela ut. Gå på instinkt. Heller att vi förlorar efter att försökt än en seg utdragen match där inget händer.

Fan, tittar inte dagens ungdom på top gun? "He's a wildcard, flies by the seat of his pants, completely unpredictable".

Matcher som idag saknar underhållningsvärde. Två lag som spelar förutsägbart på domarnas bedömning och inte vågar göra något oväntat alls.

Jaja, carry on.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Axel_K »

Fyfan vad äcklig Forsberg är. Feministen som klagade på de som är otrogna mot sin partner och började gråta ut för att få uppmärksamhet - sen helt plötsligt så hade han själv varit otrogen flertalet gånger, hängde ut sin flickväns meddelanden på twitter(om jag inte missminner mig) och säger att hon "borde släppa det" då han bett om ursäkt. Även en massa annat skit ang. Kvinnor som gjorde att jag avföljde honom direkt när jag läste det. En månad efteråt drar han en armbåge i ansiktet på Fernholm och ber om ursäkt och kallar det "hjärnsläpp".
Nej fyfan... Även fast det är en Luleåspelare så trodde jag att han var klok men nu är det bara som de andra luleåspelarna. Hoppas vi vågar köra över honom på Hovet.

Samuelsson var väl och petade honom i ansiktet igår? Eller var det Högström?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Absolut, och idag blev just en bedömning matchavgörande.

Men så skall det ju liksom inte vara. Jag önskar att laget tog lite mer kontroll över händelserna, och då menar jag INTE att försöka filma till sig fördelar. Kör över någon jävel, slå en tunnel, tackla efter avblåsning, skrik, fullfölj, vinn en närkamp -- gör NÅGOT för att ändra ett förlopp. SKIT I DOMARNA och spela ut. Gå på instinkt. Heller att vi förlorar efter att försökt än en seg utdragen match där inget händer.

Fan, tittar inte dagens ungdom på top gun? "He's a wildcard, flies by the seat of his pants, completely unpredictable".

Matcher som idag saknar underhållningsvärde. Två lag som spelar förutsägbart på domarnas bedömning och inte vågar göra något oväntat alls.

Jaja, carry on.
Håller med dig i allt du skriver här.
Jag tycker att spelet måste ha utrymme, spelarna måste kunna spela ut. Det går så mycket bättre när det går att lita på domarna. Ordentliga straff för övergrepp (lex Poeten) och sen hårdhandske på spelförstörande grejer. Sen kan hockeyn blomma ut.

Igår såg det rätt mesigt ut...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Kall-El »

Problemet är nog tyvärr det att skulle spelarna släppa loss lite skulle det betyda x-antal utvisningar eftersom domarna tyvärr blivit skitnödiga och inte vill att det skall spelas ishockey längre utan snarast innebandy.

Toleransen mot tacklingar borde höjas samtidigt som toleransen mot hakningar och fasthållningar borde sänkas.

Sedan menar jag också med en dåres envishet att om två personer vill göra upp med knytnävarna låt dom göra detta och bestraffa dem inte hårdare än med 2 minuter i båset vardera. Möjligtvis 2+2 om det tydligt går att avgöra vem som startade kurret.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:Problemet är nog tyvärr det att skulle spelarna släppa loss lite skulle det betyda x-antal utvisningar eftersom domarna tyvärr blivit skitnödiga och inte vill att det skall spelas ishockey längre utan snarast innebandy.

Toleransen mot tacklingar borde höjas samtidigt som toleransen mot hakningar och fasthållningar borde sänkas.

Sedan menar jag också med en dåres envishet att om två personer vill göra upp med knytnävarna låt dom göra detta och bestraffa dem inte hårdare än med 2 minuter i båset vardera. Möjligtvis 2+2 om det tydligt går att avgöra vem som startade kurret.
Med dagens domarnivå skulle vi ändå få kompensationsutvisningar med oss om vi drog på oss några egna pga tuffare spel. Och vi har bra BP.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar