SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Challen skrev:Idioti att sätta in Ahlén gånger två.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan tyvärr bara skriva under på den.
Att Ahlén gör mål på första straffen kan bara betyda en sak, det kommer dröja minst fem år innan nästa straff sitter

Återigen, efter 65 min heroiskt slit och tappert kämpande av hela laget känns det inte som att Säcken riktigt ger oss chansen att norpa 2P
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av minalman »

Det allra bästa med kvällens insats är att det ger harmoni och arbetsro till laget under uppehållet. Nu vet varenda kotte i truppen att hårt arbete lönar sig. Det har gjort så under hösten och kommer att fortsätta att göra så resten av säsongen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Isabo »

Dessutom, vårt notoriskt dåliga PP har ändå gett mål i tre raka matcher nu?!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Axel_K »

S. Skuggan skrev:
BloodBride skrev:Jag vidhåller: Saik hade sju raka trepoängare, vilka var det som bröt den sviten???
påstods, om jag inte hörde fel att vi gjorde så att räkningen började.
Vi var det lag som senast tog poäng av sajk, när vi vann på hemmaplan mot dem!
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av daaviid »

Ruskigt bra krigat idag. Bortsett från att det var lite vilset i andra perioden så är det här ett av årets bästa bortamatcher. Sedan skänker Säcken bort bonuspoängen när Ahlén får lägga andra straffen, den skulle självklart Sören ha fått lägga. Förstår ändå att Armalis fick stå i straffläggningen, han var ändå en utav orsakerna till att vi stjäl poäng borta mot seriens bästa lag. Riktigt imponerad över lagets insats med truppen som vi har till förfogande och motståndets kaliber.
En sak var totalt genomusel denna match och det var den där j-vla linjedomaren. Han hade verkligen ingen koll idag. Märktes att han hade en halsduk i omklädningsrummet som det står SAIK på. Två helt felaktiga offsider där han dessutom tar den ena utav dom som avsiktlig trots att alla spelare varit utanför SAIKS zon och vänt. Hoppas han tas i örat utav domarbasen.

Nu ska jag njuta utav kvällen, denna poäng hade jag lätt tagit på förhand alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av BaronVonDif »

Bra fight.Tror inte SAIK vill möta oss i eventuell kvartsfinal,vi är ju de enda som tar poäng av dem,vore trevligt att slå ut dem dock,inget lag sedan elitserien skapades har vunnit 3 raka guld förutom DIF och så bör det förbli.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Violator77
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Violator77 »

Tragiskt att alla "topplag" underpresterar mot våra konkurrenter ikväll!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Enbom »

Jag hade tagit 1p på förhand. Lite tråkigt att Tellan inte var sitt vanliga monstersjälv på straffläggning dock. Trodde vi skulle få 2p när vi satte två, men aja. Kan inte vara alltför missnöjd.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Vikas »

Enbom skrev:Jag hade tagit 1p på förhand. Lite tråkigt att Tellan inte var sitt vanliga monstersjälv på straffläggning dock. Trodde vi skulle få 2p när vi satte två, men aja. Kan inte vara alltför missnöjd.
Mantas stod idag. Och med hans 25% i straffstatistik så vinner man inga straffläggningar.
snoddas
Inlägg: 52
Blev medlem: 2011-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av snoddas »

Visst skulle säcken slängt in Tellan på straffarna!men att gnälla på Mantas efter matchen han gör idag tycker jag är lite orättvist!Han håller oss kvar i matchen flera gånger om,inte minst i andra!

Men kul att se att vi fortsätter att hänga kvar i matcher som denna där vi stundtals är utspelade!Ett riktigt krigargäng!

Jag tar den här poängen,lägger den under kudden och sover på den tills den 26:e!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Enbom »

Vikas skrev:
Enbom skrev:Jag hade tagit 1p på förhand. Lite tråkigt att Tellan inte var sitt vanliga monstersjälv på straffläggning dock. Trodde vi skulle få 2p när vi satte två, men aja. Kan inte vara alltför missnöjd.
Mantas stod idag. Och med hans 25% i straffstatistik så vinner man inga straffläggningar.
Fan.
Bild

Jag skyller på Luciasnapsen!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Magnutz »

1p - inte optimalt men vi kniper denna pinne mot ett lag/en klubb som är Sveriges just nu tyngsta aktör. Vi gör det med ett lag/en klubb som rånats på förutsättningarna att kriga på samma ekonomiska villkor som de andra lagen och vi har dessutom fått en av våra backar förstörd av Forsberg "poeten" och...

Bra jobbat av hela laget! Visst hade kanske Tellan tagit en straff eller två men det är ju ren spekulation.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Staten »

Det är riktigt sjukt att vi gör de mest gedigna insatserna när vi har galet tunn centersida. Förmodligen inte hållbart i längden, men verkar ju funka då och då. Helst mot Skellefteå.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: SAIK - Djurgårdens IF 13/12 2014

Inlägg av Henke_F »

Vikas skrev:
Enbom skrev:Jag hade tagit 1p på förhand. Lite tråkigt att Tellan inte var sitt vanliga monstersjälv på straffläggning dock. Trodde vi skulle få 2p när vi satte två, men aja. Kan inte vara alltför missnöjd.
Mantas stod idag. Och med hans 25% i straffstatistik så vinner man inga straffläggningar.
Att målvakten som stått hela matchen och gjort det helt OK får ta straffläggningen istället för den som agerat dörröppnare kan man väl inte riktigt ha några invändningar emot?

Att man låter Ahlen ta 2st straffar är däremot något man inte vinner straffläggningar på.

Har inte alls något emot honom och älskar vår 4:e kedja och deras fysiska spel men några straffläggare är dom icke!
Skriv svar