SHL: Djurgårdens IF - HV71 15/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av pulverapa »

Staten skrev:Vi har knutit till oss Sörensen på tre år. Så jävla skönt.
Vad menar du? Enda hotet är ju NHL, då spelar ju kontraktlängd ingen roll öht.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
Staten skrev:Vi har knutit till oss Sörensen på tre år. Så jävla skönt.
Vad menar du? Enda hotet är ju NHL, då spelar ju kontraktlängd ingen roll öht.
Har också svårt att tro att han spelar här kontraktet ut. Kontrakt betyder väldigt lite tyvärr. Vi har väl mindre eller mindre bara låst upp honom på svensk mark.
Expert.
BigJ
Inlägg: 2250
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:

Jag tror det kan skapa en osäkerhet i truppen som inte är bra.

Nu har inte jag spelat hockey på elitnivå men dock i några andra idrotter, både individuella sporter och lag sporter och jag finner idrottspsykologi var mycket intressant. Se på Leksand, som ju har köpt ett antal namnkunniga spelare och därför tippats ganska högt av en hel del. Hur kan ett lag kollapsa på detta sätt? Helt fascinerande.
En ny spelare som kommer in när ett LAG spelar så bra som vi gör nu, kan skapa osäkerhet. Vem ska man ta ut när alla gör det bra? Flera kanske tror att det blir just han och då ska man försöka visa att man platsar och istället börjar det låsa sig. Sedan kan det naturligtvis bli bra men det finns en klar risk.
Vad hade Leksand köpt in för namnkunniga spelare? Varför fortsätter du fokusera så hårt på ordet "namnkunniga" ?
För att det är vad många går på, både förståsigpåare och härinne. Själv tycker jag att det är otroligt mycket roligare när ett lag som vårt, starkt bottentippat, icke namnkunnigt, spelar så bra som vi gör. Likadant var det med laget då vi tog silver medan det år vi åkte ut så hade vi många kända namn, var topptippat och spelade en hel säsong som ankskit.

När det gäller Leksand lag så är jag inte bra på namn men de har ju visat att de har en hög högstanivå i några matcher och trots det så är det en kollektiv kollaps i de flesta matcherna.
Men dom hade inte värvat namnkunnigt överhuvudtaget. Inte för att jag tycker det spelar någon roll. Skicklighetsnivån på spelarna är väl vad det handlar om. Inte om namnen är kända på svenska mark eller inte. Vi har väl jävligt namnkunnigt lag för övrigt. Varenda spelare utom Nordlund har ju flera säsonger på svensk mark och i princip alla hockeysupportrar i landet skulle väl känna igen vartenda namn i vår laguppställning.
Uppenbarligen definierar vi ordet namnkunnig olika, det kanske är jag som har fel. Jag ändrar till "på papperet väldigt skickliga spelare"
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Det är väl just pga gruppdynamiken som man söker någon som ska passa in där? KG har ju själv bekräftat det och att det därför kommer ta lite extra tid. Så jag är inte alls orolig över att vi skulle spela sämre om tex Lander kom in. Och han får gärna heta John Doe för den delen, bara han besitter samma kvaliteter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av spocksbeard »

Såg matchen från hyllan idag för första gången ..kändes konstigt när man alltid stått i klacken eller aktiv o hejat...man är bra lullig men lycklig. Man vågar bara hoppas och väntar efter jul o se var vi står då. Fan vem trodde vi skulle ligga 4 i tabellen . Lycklig bara vi håller oss kvar detta år allt annat är bonus .
BigJ
Inlägg: 2250
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev:Det är väl just pga gruppdynamiken som man söker någon som ska passa in där? KG har ju själv bekräftat det och att det därför kommer ta lite extra tid. Så jag är inte alls orolig över att vi skulle spela sämre om tex Lander kom in. Och han får gärna heta John Doe för den delen, bara han besitter samma kvaliteter.
Det är lite detta jag menar, Lander ser jag som en "på papperet väldigt duktig spelare" medan Fällström inte är lika duktig på papperet och det var många som uttryckte stort missnöje med den värvningen. Jag tycker han spelat väldigt bra men han kom in innan vi kom igång och spelar så bra som vi gör nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av -daniel- »

En av de bästa matcherna jag sett senaste 5 åren, ruggigt jämn och välspelad. Satt och mös halva matchen av att möta kvalitativt motstånd som HV istället för de här rent ut sagt bedrövliga HA-säsongerna.

Sörensen är verkligen brutalt bra.

Härliga Djurgår'n.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:
Jim Morrison skrev:Det är väl just pga gruppdynamiken som man söker någon som ska passa in där? KG har ju själv bekräftat det och att det därför kommer ta lite extra tid. Så jag är inte alls orolig över att vi skulle spela sämre om tex Lander kom in. Och han får gärna heta John Doe för den delen, bara han besitter samma kvaliteter.
Det är lite detta jag menar, Lander ser jag som en "på papperet väldigt duktig spelare" medan Fällström inte är lika duktig på papperet och det var många som uttryckte stort missnöje med den värvningen. Jag tycker han spelat väldigt bra men han kom in innan vi kom igång och spelar så bra som vi gör nu.
Det handlar ju om behov. Behövde vi en winger? Idag satt en fullt frisk Guter på läktaren och Alvarez var 13:e forward. Förmodligen inte. Anton Lander är en tvåvägscenter som har exakt som egenskaperna som krävs för att avlasta Jocke Eriksson. Om det stör dig att han har ett känt namn så får det stå för dig. Det innebär inte att han skulle "kämpa mindre" eller något än andra.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
Jim Morrison skrev:Det är väl just pga gruppdynamiken som man söker någon som ska passa in där? KG har ju själv bekräftat det och att det därför kommer ta lite extra tid. Så jag är inte alls orolig över att vi skulle spela sämre om tex Lander kom in. Och han får gärna heta John Doe för den delen, bara han besitter samma kvaliteter.
Det är lite detta jag menar, Lander ser jag som en "på papperet väldigt duktig spelare" medan Fällström inte är lika duktig på papperet och det var många som uttryckte stort missnöje med den värvningen. Jag tycker han spelat väldigt bra men han kom in innan vi kom igång och spelar så bra som vi gör nu.
Det handlar ju om behov. Behövde vi en winger? Idag satt en fullt frisk Guter på läktaren och Alvarez var 13:e forward. Förmodligen inte. Anton Lander är en tvåvägscenter som har exakt som egenskaperna som krävs för att avlasta Jocke Eriksson. Om det stör dig att han har ett känt namn så får det stå för dig. Det innebär inte att han skulle "kämpa mindre" eller något än andra.
Jag tror dessutom att Joakim Eriksson skulle kunna bli jävligt bra med lite avlastning och att få möta sämre spelare i tredje/fjärdekedjorna. En av seriens bästa tredjecentrar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BigJ
Inlägg: 2250
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av BigJ »

Ja ja, vi har olika åsikter. Jag tycker inte att man ändrar på ett vinnande lag. Jag säger däremot inte att vi aldrig ska värva, det kan finnas lägen där det är mycket vettigt men det är inte nu, enligt mig.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Raus »

Bara jag som tycker både Fernholm och Axelsson fick värre bemötande än vad Nilson fick idag? Ni som klagar på sångerna/buropen kan ju omöjligt ha varit med då.

Längesen jag hade sådan kärlek till en spelare som jag har till Högström. Hans aura signalerar pondus och auktoritet!
Senast redigerad av Raus den 2014-11-15 20:55:19, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
BigJ
Inlägg: 2250
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av BigJ »

Underbart!

1 Frölunda HC 20 9 8 3 5 3 50-38 12 40
2 Skellefteå AIK 20 11 3 6 1 2 57-47 10 37
3 HV71 20 10 4 6 2 2 59-44 15 36
4 Djurgården 20 8 6 6 3 3 54-55 -1 33
5 Linköpings HC 20 9 5 6 0 5 58-51 7 32
6 Örebro Hockey 20 7 7 6 4 3 55-52 3 32
7 klättrar Luleå HF 20 7 6 7 4 2 53-43 10 31
8 faller Växjö Lakers 20 7 6 7 3 3 58-53 5 30
9 klättrar Brynäs IF 20 7 2 11 1 1 50-62 -12 24
10 faller Färjestad BK 20 5 6 9 3 3 43-56 -13 24
11 faller MODO Hockey 20 6 3 11 2 1 55-67 -12 23
12 Leksands IF 20 5 2 13 1 1 39-63 -24 18
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Raus skrev:Bara jag som tycker både Fernholm och Axelsson fick värre bemötande än vad Nilson fick idag? Ni som klagar på sångerna/buropen kan ju omöjligt ha varit med då.
Den åsikten florerade på twitter också.

Mikael Lagerberg @miklag · 2h 2 hours ago
Både Axelsson och Fernholm hade det jobbigare på Hovet. Man kan nog dra en del slutsatser från det. #difhockey
Expert.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Sv: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Staten »

pulverapa skrev:
Staten skrev:Vi har knutit till oss Sörensen på tre år. Så jävla skönt.
Vad menar du? Enda hotet är ju NHL, då spelar ju kontraktlängd ingen roll öht.
Party pooper. Trodde kontrakt var kontrakt oavsett vilken liga som var aspirant.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Cirith Ungol »

Hur bemöttes Axelsson (Jag antar att ni menar Dick)?
Skriv svar