SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Kentta »

Det spelet vi hade stundtals i andra perioden var nog den bästa hockeyn vi spelat så här långt.

Känns som vi tagit stora kliv de här två senaste matcherna, passningarna sitter lite bättre, vi vågar lite mer, samt att vi faktiskt har börjat hålla i pucken, istället för att bara slänga iväg den. Att vi ens håller jämna steg med LHC med det lag vi ställer upp med idag, är väldigt bra jobbat.

Men, vi måste verkligen värva en toppcenter, som ni redan nämnt.

Bra DIF!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Kentta skrev:Men, vi måste verkligen värva en toppcenter, som ni redan nämnt.
Håller helt med! Skönt med 3 pinnar och nu ligger vi 7:a mot SM-Guld!
Bild
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Rådgivaren »

Tycker nog att det gnälls alldeles för mycket här inne. Efter en match som igår ska laget hyllas. Räkna bort Tellqvist och kedjan med Rundqvist, Trunken och Alvarez hade vi igår ett identiskt lag med det allsvenska vi hade i fjol. Det laget som för nio månaders sedan var hånat, ifrågasatt och uträknat.
Nio månader senare vinner vi SHL-matcher mot lag som Luleå och Linköping och har segervittring borta mot de regerande mästarna Skellefteå.
Jag tycker grabbarna gör det förbannat bra och det som är ännu mer kul att se är hur vi verkligen tar steg framåt spelmässigt.
Andra perioden igår var riktigt bra om man bortser från power play.
Har man trott att vi som nykomlingar ska gå in och dominera matcher i SHL, då har man nog inte haft verklighetsbilden klar för sig.
Vi har haft poängkänning i samtliga matcher utom en (Brynäs 1-5), det tycker jag är rätt bra.

Visst, skottstatistik hit eller dit - men man kan ju fundera på varför motståndarna har så svårt att göra mål på oss. Visst är målvaktsspelet en förklaring, men knappast hela sanningen...
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av mb81 »

Rådgivaren skrev:Tycker nog att det gnälls alldeles för mycket här inne. Efter en match som igår ska laget hyllas. Räkna bort Tellqvist och kedjan med Rundqvist, Trunken och Alvarez hade vi igår ett identiskt lag med det allsvenska vi hade i fjol. Det laget som för nio månaders sedan var hånat, ifrågasatt och uträknat.
Nio månader senare vinner vi SHL-matcher mot lag som Luleå och Linköping och har segervittring borta mot de regerande mästarna Skellefteå.
Jag tycker grabbarna gör det förbannat bra och det som är ännu mer kul att se är hur vi verkligen tar steg framåt spelmässigt.
Andra perioden igår var riktigt bra om man bortser från power play.
Har man trott att vi som nykomlingar ska gå in och dominera matcher i SHL, då har man nog inte haft verklighetsbilden klar för sig.
Vi har haft poängkänning i samtliga matcher utom en (Brynäs 1-5), det tycker jag är rätt bra.

Visst, skottstatistik hit eller dit - men man kan ju fundera på varför motståndarna har så svårt att göra mål på oss. Visst är målvaktsspelet en förklaring, men knappast hela sanningen...
+1

Men gnället här lär inte försvinna förrän sm-guldet är hemma. Jag har haft inställningen att vi kommer toksist. Det ska vi göra med våra förutsättningar med stölden på 6 mille och obefintligt stöd från kommun osv. Så i min mening har vi gjort succé än så länge. Bara för det behöver man inte vara nöjd med allt men vi har gjort en riktigt bra start på säsongen!
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av sparwen »

Tveksamt om ens ett sm-guld räcker för vissa här. ;)
Using Tapatalk
BigJ
Inlägg: 2272
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev:
Rådgivaren skrev:Tycker nog att det gnälls alldeles för mycket här inne. Efter en match som igår ska laget hyllas. Räkna bort Tellqvist och kedjan med Rundqvist, Trunken och Alvarez hade vi igår ett identiskt lag med det allsvenska vi hade i fjol. Det laget som för nio månaders sedan var hånat, ifrågasatt och uträknat.
Nio månader senare vinner vi SHL-matcher mot lag som Luleå och Linköping och har segervittring borta mot de regerande mästarna Skellefteå.
Jag tycker grabbarna gör det förbannat bra och det som är ännu mer kul att se är hur vi verkligen tar steg framåt spelmässigt.
Andra perioden igår var riktigt bra om man bortser från power play.
Har man trott att vi som nykomlingar ska gå in och dominera matcher i SHL, då har man nog inte haft verklighetsbilden klar för sig.
Vi har haft poängkänning i samtliga matcher utom en (Brynäs 1-5), det tycker jag är rätt bra.

Visst, skottstatistik hit eller dit - men man kan ju fundera på varför motståndarna har så svårt att göra mål på oss. Visst är målvaktsspelet en förklaring, men knappast hela sanningen...
+1

Men gnället här lär inte försvinna förrän sm-guldet är hemma. Jag har haft inställningen att vi kommer toksist. Det ska vi göra med våra förutsättningar med stölden på 6 mille och obefintligt stöd från kommun osv. Så i min mening har vi gjort succé än så länge. Bara för det behöver man inte vara nöjd med allt men vi har gjort en riktigt bra start på säsongen!
+ ytterligare 1
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Jepe »

Fråga, nån som vet vad som hände borta vid bortastå igår?
2014-04-07, vad hände?
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av mb81 »

Jepe skrev:Fråga, nån som vet vad som hände borta vid bortastå igår?
Var det stök?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4512
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av captcash »

BigJ skrev:
mb81 skrev:
Rådgivaren skrev:Tycker nog att det gnälls alldeles för mycket här inne. Efter en match som igår ska laget hyllas. Räkna bort Tellqvist och kedjan med Rundqvist, Trunken och Alvarez hade vi igår ett identiskt lag med det allsvenska vi hade i fjol. Det laget som för nio månaders sedan var hånat, ifrågasatt och uträknat.
Nio månader senare vinner vi SHL-matcher mot lag som Luleå och Linköping och har segervittring borta mot de regerande mästarna Skellefteå.
Jag tycker grabbarna gör det förbannat bra och det som är ännu mer kul att se är hur vi verkligen tar steg framåt spelmässigt.
Andra perioden igår var riktigt bra om man bortser från power play.
Har man trott att vi som nykomlingar ska gå in och dominera matcher i SHL, då har man nog inte haft verklighetsbilden klar för sig.
Vi har haft poängkänning i samtliga matcher utom en (Brynäs 1-5), det tycker jag är rätt bra.

Visst, skottstatistik hit eller dit - men man kan ju fundera på varför motståndarna har så svårt att göra mål på oss. Visst är målvaktsspelet en förklaring, men knappast hela sanningen...
+1

Men gnället här lär inte försvinna förrän sm-guldet är hemma. Jag har haft inställningen att vi kommer toksist. Det ska vi göra med våra förutsättningar med stölden på 6 mille och obefintligt stöd från kommun osv. Så i min mening har vi gjort succé än så länge. Bara för det behöver man inte vara nöjd med allt men vi har gjort en riktigt bra start på säsongen!
+ ytterligare 1
Ni facebook-kids med era plus och minus... orka... men ok.. -5000 sådär? Vann jag nu eller hur funkar det?

OT: Det gnälls inte för mycket, jag tycker det är grymt städad nivå vi har (med undantag från vissa könsvrål när vi släpper in mål eller får BP under matcher, vilket man kan förstå då folk öser ut sin ilska). Vidare så hade vi inte direkt Lauritzen, Samuelsson, Mantas, Nordlund osv eller förra säsongen så räknar du även bort dem (plus då Tellan osv), så är du nere på vårt HA lag och då har du räknat bort nästan ALLT som gör att vi inte torskar med 8-0 / match. Så ja, skottstatistiken är A och O, vi kommer bli apsist om detta fortsätter och då kommer nog dessa som gnäller om att "vi ska sluta gnälla" att börja gnälla de också.
Med detta sagt så är jag nöjd med vårt spel efter de förutsättningar vi har och de spelare vi förfogar över, jag är dock inte nöjd ett skit med tendensen i matcherna och även om att vet att spelarna inte kan bättre utan gör sitt bästa, så är jag ändå förbannat orolig... Nu är vi i början av en LÅNG säsong (där vi kommer få skador, tappa halva backuppsättningen till VM och ha svackor), detta kommer bli tufft för laget...det kommer börja studsa emot oss lite och frågan är hur moralen osv klarar detta när vi helt plötsligt åker på X antal 7-1 i baken i rad under November... orkar spelarna resa sig då?

Näe det måste till en scene-förändring när det gäller skotten, det är inte hållbart i längden detta.. parkera bussen på blålinjen och se till att alla matcher slutar 0-0 och 3-5 i skott elr vad som helst, men 40+ skott mot oss i varje match kommer få även de mest positiva att gråta floder när verkligheten kommer ifatt oss... Just nu lever vi på målis och en bra hög med tur... ain't gonna work in the long run...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Morwin »

sparwen skrev:Tveksamt om ens ett sm-guld räcker för vissa här. ;)
ett OS guld då är jag nöjd ^^

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Jepe »

mb81 skrev:
Jepe skrev:Fråga, nån som vet vad som hände borta vid bortastå igår?
Var det stök?
Tror det, verkade dock inte vara något allvarligt. Såg bara en del poliser och att nån blev utkastad. Vet dock inte vad som hände men såg inte så dramatiskt ut.
2014-04-07, vad hände?
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Praetori »

Morwin skrev:
sparwen skrev:Tveksamt om ens ett sm-guld räcker för vissa här. ;)
ett OS guld då är jag nöjd ^^

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Det är först när man försvarat ett vunnet guld i minst två säsonger som man kan börja sitta och småputtra och vara "nöjd".

För sjutton gubbar!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
SaintJocke
Inlägg: 54
Blev medlem: 2008-04-29

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av SaintJocke »

Räknar vi KLARA målchanser så vann vi överlägset. Var det 2 eller 3 stolpskott för oss?
ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 658
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Rudi »

Jepe skrev:Fråga, nån som vet vad som hände borta vid bortastå igår?
Det var en något överförfriskad herre som var påväg mot bortaklacken. Vakterna bad honom vända men det hade han ingen större lust med.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Rudi skrev:
Jepe skrev:Fråga, nån som vet vad som hände borta vid bortastå igår?
Det var en något överförfriskad herre som var påväg mot bortaklacken. Vakterna bad honom vända men det hade han ingen större lust med.
Njea han stod höst upp och gapade och fyllesjöng vakterna bad honom gå till klacken om han ville stå och sjunga men då svarande han typ håll käften till dom så dom skickade ut honom

Skickat från min LG Gpad via Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Skriv svar