Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av ciirree »

Örebroarn skrev:En sak om det saknas skärpa i avsluten eller att passningarna inte sitter men åka skridskor ska man fan kunna göra vilken dag som helst. Helt otroligt lågt tempo.
Ja precis, och efter varje match så är det spelarna som säger att det ska förbättras.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4771
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Snälla som små flickor där ute, ingen hetta eller attityd alls, trots underläge och match i vår hemmaborg..

Väldigt märkligt och väldigt tragiskt.

Med den här underhållningen är det ett under att folk lägger en krona för att se skiten, inkl jag!!
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9408
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Att serielunken har börjat känns som att det blir en ond cirkel. Tamt lag ger en passiv publik, passiv publik ger ett tamt lag då det bara rullar på i sin likgiltighet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5715
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev:Att serielunken har börjat känns som att det blir en ond cirkel. Tamt lag ger en passiv publik, passiv publik ger ett tamt lag då det bara rullar på i sin likgiltighet.
Sen att DIF 2013-2014 troligen är det lag med sämst arbetsmoral kommer bara förstärka detta faktum och göra hela perioden än sämre.
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av PeterPan »

Förra året var passningsspelet sjukt dåligt, få passningar på bladet. Det har varit vansinnigt mycket bättre i år. Fram till uppehållet... nu är vi nere på fjolårsnivå igen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9408
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:
Jim Morrison skrev:Att serielunken har börjat känns som att det blir en ond cirkel. Tamt lag ger en passiv publik, passiv publik ger ett tamt lag då det bara rullar på i sin likgiltighet.
Sen att DIF 2013-2014 troligen är det lag med sämst arbetsmoral kommer bara förstärka detta faktum och göra hela perioden än sämre.
Haha, varför tycker du att dom har sämst arbetsmoral? Menar du i hela serien eller? Vi är väl ändå det laget med minst förluster och mest upphämtade underlägen? Utveckla gärna!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5715
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev:
Vikas skrev:
Jim Morrison skrev:Att serielunken har börjat känns som att det blir en ond cirkel. Tamt lag ger en passiv publik, passiv publik ger ett tamt lag då det bara rullar på i sin likgiltighet.
Sen att DIF 2013-2014 troligen är det lag med sämst arbetsmoral kommer bara förstärka detta faktum och göra hela perioden än sämre.
Haha, varför tycker du att dom har sämst arbetsmoral? Menar du i hela serien eller? Vi är väl ändå det laget med minst förluster och mest upphämtade underlägen? Utveckla gärna!
Av alla matcher hittills så kan jag inte ärligt säga att jag tycker vi nere på isen kämpat lika mycket som motståndarlaget (närkamper, forechecking, backchecking etc). Kan ju vara så att jag blir enögd men det är bara det totala intrycket jag får.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Örebroarn »

ciirree skrev:
Örebroarn skrev:En sak om det saknas skärpa i avsluten eller att passningarna inte sitter men åka skridskor ska man fan kunna göra vilken dag som helst. Helt otroligt lågt tempo.
Ja precis, och efter varje match så är det spelarna som säger att det ska förbättras.
Känns som att HV la en förbannelse över oss sen säsongen 09/10 för efter det har vi sett spelare efter spelare som varit grymt duktiga men sen komma till oss och göra karriärens sämsta säsonger. Antingen det eller att det ställs för låga krav att få spela i DIF, vilket troligen är mest logiskt. Känns som det är något ruttet och mögligt som bara inte vill försvinna ur föreningen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9408
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:
Jim Morrison skrev:
Vikas skrev:
Jim Morrison skrev:Att serielunken har börjat känns som att det blir en ond cirkel. Tamt lag ger en passiv publik, passiv publik ger ett tamt lag då det bara rullar på i sin likgiltighet.
Sen att DIF 2013-2014 troligen är det lag med sämst arbetsmoral kommer bara förstärka detta faktum och göra hela perioden än sämre.
Haha, varför tycker du att dom har sämst arbetsmoral? Menar du i hela serien eller? Vi är väl ändå det laget med minst förluster och mest upphämtade underlägen? Utveckla gärna!
Av alla matcher hittills så kan jag inte ärligt säga att jag tycker vi nere på isen kämpat lika mycket som motståndarlaget (närkamper, forechecking, backchecking etc). Kan ju vara så att jag blir enögd men det är bara det totala intrycket jag får.
Jaså, du menar så. Ja, eller så minns du bara selektivt och väljer matcher där det har sett sämre och tamare ut. Vi skulle absolut inte ligga trea i serien med minst förluster om vi aldrig kämpade lika mycket som motståndarlaget. Och vi hade definitivt inte haft några övertidsmatcher öht, utan då hade vi redan förlorat matcherna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1831
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Andspe »

Det känns som en grismatch.. Just nu känns det verkligen som en spelare som Kalus fattas.. Någon som står upp och spelar tufft
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Degear
Inlägg: 241
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Degear »

va??! Var sista 10 bra?
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Edin »

Degear skrev:va??! Var sista 10 bra?
Bra och bra, det blev betydligt bättre åtminstone. Synd att vi hade så usla PP bara.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Kul att folk tycker kalus saknas. Kan man inte ens göra mål så fattas då inte direkt en buffel.

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9408
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Åh herregud vilken billig utvisning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFiskogen
Inlägg: 102
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av DIFiskogen »

På tal om Kalus så ska han tydligen vara klar för Nottingham, hmm?
Skriv svar