Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av JohanPez »

zetterberg_88 skrev:Räkna hur många juniorer vi har tagit upp, vi tog ju inte in NHL spelarna pga skador.
Nisse Anderssons lön möjliggjorde för Bengan så det beror på hur man ser det. Skadorna är egentligen oväsentligt i den aspekten, man tog in NHL-spelare för att dåvarande trupp inte vann matcher. Nu vinner vi matcher och således är det säkert inte lika mycket fokus på att värva och särskilt inte med vår ansträngda budget - vi är inte Leksand.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Inget lag kan ens vara i närheten av leksand. Men senaste matcherna har varenda gubbe gått på sparlåga och ändå tar vi upp junisar som nöter bänk istället för att låna in någon. Nu har vi dock precis lånat in Hari tills kvalserien drar igång.

Det känns som att det är fel att ta upp juniorerna för att dom ska sitta på bänken.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:S24.

Det var lite löjligt negativt igår. Första förlusten på 1,5 månad och då sägs både det ena och det andra. Domedagsprofetior till höger och vänster. Upp med nivån nu. Klart vi kommer åka på förluster. Detta är hockey. Alla kan slå alla utan att det behöver vara ett bevis på någonting. Med tanke på hur mycket skador och skit vi haft på slutet var det ett mirakel att vi lyckades undvika det så länge som vi gjorde.

Karlskrona och Asplöven, två "gratismöjligheter" att komma in i en vinnande trend igen. Kom igen DIF!

Grejen med att ivf jag blir förbannad är inte att vi förlorade, utan mot VILKA vi förlorade. Att förlora är en sak, men att göra det på det sättet mot ett bottenlag när man precis började tro att vi skulle slippa det (eftersom det är så extremt pinsamt och irriterande).
Jag hade inte gnällt om vi förlorat mot Leksand (jag hade självklart blivit ledsen) och/eller Karlskoga, men Tingsryd oh liknande lag finns inte på kartan att det skulle vara OK att förlora mot efter att ha spelat som en påse höns. Speciellt inte efter att ha spöat två-tre topplag (Örebro är väl iofs tveksamt om de är det) en dryg vecka innan.

Ska man inte klaga på att spelarna underpresterar mot sådana lag? När ska man klaga då?

Spelar laget illa ska de väl inte ha rosor, för tusan!? För i annat fall ska de enbart ha skit när de spelar bra, och var ligger logiken i det?

Tingsryd var ju också en "gratismöjlighet" till tre poäng, på papperet. Att man nu blir lite orolig inför KHK borta som gick fullständigt åt Hälsingland förra gången, efter "insatsen" mot det småländska öl-gänget är väl inte helt obefogat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:
SirDIFalot skrev:S24.

Det var lite löjligt negativt igår. Första förlusten på 1,5 månad och då sägs både det ena och det andra. Domedagsprofetior till höger och vänster. Upp med nivån nu. Klart vi kommer åka på förluster. Detta är hockey. Alla kan slå alla utan att det behöver vara ett bevis på någonting. Med tanke på hur mycket skador och skit vi haft på slutet var det ett mirakel att vi lyckades undvika det så länge som vi gjorde.

Karlskrona och Asplöven, två "gratismöjligheter" att komma in i en vinnande trend igen. Kom igen DIF!

Grejen med att ivf jag blir förbannad är inte att vi förlorade, utan mot VILKA vi förlorade. Att förlora är en sak, men att göra det på det sättet mot ett bottenlag när man precis började tro att vi skulle slippa det (eftersom det är så extremt pinsamt och irriterande).
Jag hade inte gnällt om vi förlorat mot Leksand (jag hade självklart blivit ledsen) och/eller Karlskoga, men Tingsryd oh liknande lag finns inte på kartan att det skulle vara OK att förlora mot efter att ha spelat som en påse höns. Speciellt inte efter att ha spöat två-tre topplag (Örebro är väl iofs tveksamt om de är det) en dryg vecka innan.

Ska man inte klaga på att spelarna underpresterar mot sådana lag? När ska man klaga då?

Spelar laget illa ska de väl inte ha rosor, för tusan!? För i annat fall ska de enbart ha skit när de spelar bra, och var ligger logiken i det?

Tingsryd var ju också en "gratismöjlighet" till tre poäng, på papperet. Att man nu blir lite orolig inför KHK borta som gick fullständigt åt Hälsingland förra gången, efter "insatsen" mot det småländska öl-gänget är väl inte helt obefogat.
Fast det är ju faktiskt bättre att bakslaget kommer mot någon av bottenlaget och inte i någon av sexpoängsmatcherna i toppen.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
Isabo skrev:
SirDIFalot skrev:S24.

Det var lite löjligt negativt igår. Första förlusten på 1,5 månad och då sägs både det ena och det andra. Domedagsprofetior till höger och vänster. Upp med nivån nu. Klart vi kommer åka på förluster. Detta är hockey. Alla kan slå alla utan att det behöver vara ett bevis på någonting. Med tanke på hur mycket skador och skit vi haft på slutet var det ett mirakel att vi lyckades undvika det så länge som vi gjorde.

Karlskrona och Asplöven, två "gratismöjligheter" att komma in i en vinnande trend igen. Kom igen DIF!

Grejen med att ivf jag blir förbannad är inte att vi förlorade, utan mot VILKA vi förlorade. Att förlora är en sak, men att göra det på det sättet mot ett bottenlag när man precis började tro att vi skulle slippa det (eftersom det är så extremt pinsamt och irriterande).
Jag hade inte gnällt om vi förlorat mot Leksand (jag hade självklart blivit ledsen) och/eller Karlskoga, men Tingsryd oh liknande lag finns inte på kartan att det skulle vara OK att förlora mot efter att ha spelat som en påse höns. Speciellt inte efter att ha spöat två-tre topplag (Örebro är väl iofs tveksamt om de är det) en dryg vecka innan.

Ska man inte klaga på att spelarna underpresterar mot sådana lag? När ska man klaga då?

Spelar laget illa ska de väl inte ha rosor, för tusan!? För i annat fall ska de enbart ha skit när de spelar bra, och var ligger logiken i det?

Tingsryd var ju också en "gratismöjlighet" till tre poäng, på papperet. Att man nu blir lite orolig inför KHK borta som gick fullständigt åt Hälsingland förra gången, efter "insatsen" mot det småländska öl-gänget är väl inte helt obefogat.
Fast det är ju faktiskt bättre att bakslaget kommer mot någon av bottenlaget och inte i någon av sexpoängsmatcherna i toppen.
Ja på det sättet är det ju bättre. Men tre poäng är ändå tre poäng och man kan ju alltid ge sig fan på att SSK och de andra vi tävlar mot alltid tar lyckosamma poäng när vi går på pumpen mot gratislagen, så då blir det egentligen skit samma...

Men jag tror ändå att man rycker upp sig till i morgon. Vi har ju visserligen förlorat mot ett antal brödgäng tidigare under säsongen, men sällan två i rad. Det var nära mot Asplöven borta efter KhK borta, men vi tog det ju till sist. Och jag hade ärligt talat faktiskt varit ganska förstående om vi torskat mot Aplöven borta, det är inte många lag som åker upp dit och plockar hem tre enkla poäng.

Och så inser jag ju att borta mot landsort är ju rejält svårt eftersom de ofta gör "årets match" mot just oss. Men när det är hemma blir man bara så less.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Staten »

Är Janos Hari tillgänglig här?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Är Janos Hari tillgänglig här?
Japp. Han befinner sig på flygplatsen nu.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Magnutz »

Spännande match - här ska vi studsa tillbaka. Nagelbitare detta.

Känns som att vi inte kommer att göra ännu en skitmatch.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Manijock »

Har nöjet att missa denna matchen vilket jag faktiskt är tacksam för....

Dels för att jag slipper höra mer dravel från mannen som halkade in i branschen på ett bananskal utan att kunna det minsta lilla om ishockey, ännu en gång kräkas skit via rinkside i S24. Hur kass är herr Ros som expert egentligen? Anställde de honom för att alla andra lodisar hängandes på plattan var upptagna?

Och dels för att jag har en bestämd känsla att det blir ännu ett plattfall. Otto, Linkan och Ölvestad är säkert alla borta, och då leker Karlskrona upp ett tafatt Djurgården som står med handväskan i hand.

Då trivs jag bättre på min egna träning....
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Personligen är jag jävligt glad att matchen inte går på hockeyallsvenskan.se som det först rapporterades att den skulle göra. s24 är ju miljarder gånger bättre. Tror inte ens jag skulle bry mig om att se matchen om den gick på hockeyallsvenskan.se. Man ser ju ändå ingenting.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:Personligen är jag jävligt glad att matchen inte går på hockeyallsvenskan.se som det först rapporterades att den skulle göra. s24 är ju miljarder gånger bättre. Tror inte ens jag skulle bry mig om att se matchen om den gick på hockeyallsvenskan.se. Man ser ju ändå ingenting.
Så den går på S24 trots allt? Jag funderade på om jag skulle frångå mina principer och se den över nätet och så skulle den bara gå på hockeyallsvenskan.se.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Ja de har snappat upp den på S24...sjukt glad för det då jag på allvar övervägde att skita i matchen om den hade gått på det andra skämtet till sändning.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9353
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Ja de har snappat upp den på S24...sjukt glad för det då jag på allvar övervägde att skita i matchen om den hade gått på det andra skämtet till sändning.
Ändå sitter man där 18:30 och det kliar i kroppen...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Ja de har snappat upp den på S24...sjukt glad för det då jag på allvar övervägde att skita i matchen om den hade gått på det andra skämtet till sändning.
Ändå sitter man där 18:30 och det kliar i kroppen...
Stämmer nog (tyvärr). Fast snarare tidigast 18:55 för egen del då jag sällan hinner hem i tid. ;)
Bild
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Staten »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Ja de har snappat upp den på S24...sjukt glad för det då jag på allvar övervägde att skita i matchen om den hade gått på det andra skämtet till sändning.
Ändå sitter man där 18:30 och det kliar i kroppen...
Haha ja visst är det så. Var så jäkla osugen på att se DIF efter i Söndags. Men nu börjar suget smyga sig på igen. Djurgårn är amfetamin.
Skriv svar