Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bajen Leksingen skrev:Elias Granath bästa spelaren så här långt i dif tröjan, riktig klass spelare, måste ha haft en ordentlig upp växt i ett mästar lag.
Om du nu ska sär-skiva får du väl för fan göra det fullt ut, hjälper dig på traven lite med några missar du gjorde..

Härlig kväll igår,
Är så grymt förväntansfull inför ApLöven, hur ska jag kunna härda ut ända tills söndag?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Staten »

blundern skrev:

20/55 mil hem avklarade.
Haha, känner igen det där. Men som tur är har jag åkt från Stockholm med vinster i ryggen, då är vägen enklare!

Är det inte underbart att vara Djurgårdare?
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Tim Eriksson blev alltså av med ytterligare en assist igår. Han och Pontus Åberg verkar tävla i vem som kan gå miste om flest assist.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Amadeus »

Mäklaren skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:Och hade det varit Ölvestad istället för Gustafsson som klagade på sin medspelare hade det hetat att han "ställde krav".

När jag satt precis bredvid båset i Mora var ju Jimmie helt klart den mest högljudda och "gnälliga" om ni vill kalla det för det.
Det är en väldig skillnad på att gnälla och ställa krav. Det avslöjar kroppsspråket om inte annat! Ölvestad kan vråla "ge fan in det där" till en spelare för att sedan gå in och visa hur fan det ska göras. En av våra bästa spelare JÄMT! Gustafsson å andra sidan åker runt med huvudet under armen, och spelar allmänt jävla pissdåligt. En av de sämre spelarna rentav. Man ser att han vet det själv för såfort han gör något dåligt så svär han högt och huvudet faller ännu en bit längre ner, och det symboliserar "Oj va synd det är om mig", "klubban funkar ju inte" exempelvis.

Skulle jag vara honom skulle jag hålla jävligt låg profil om det gick så dåligt, jag skulle gå ut i nästa byte med en NU JÄVLAR-inställning, för att motbevisa vardagsexperter på forum(ex undertecknad) och framförallt för att motbevisa mig själv. Står han sen istället och gnäller på andra spelare när man själv serverar dynga på plåtfat då förtjänar man tamefan en hurring så ögonen vänder sig ut och in. Gustafsson ska helt enkelt hålla käften och städa framför sin egen dörr innan han påpekar för andra vad som är rätt och fel därute på isen.
Haha, det där var synnerligen ord och inga visor.
Fast de mest sanna orden jag hört på länge
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av förevigtdjurgården »

Caveman skrev:DIF är trötta, DIF har en massa skador och sjukdomar, då är det inte konstigt att det ser ut så här???

Skitsnack, DIF visar verkligen hur kassa dom är, ett lag som vill tillbaka till elitserien ska naturligtvis klara av en sådan här match ändå. Men tyvärr så är inte DIF bättre, det fanns linor i dagens DIF som knappt hade fått spela som en 4:de lina i Karlskrona. En massa spelare som inte kan ta tag i någonting utan att bli tillsagda, en massa spelare som inte ens borde spela i DIF.

Jag menar, Tim-Honken-Hank..... Vad är det för en lina, dom skulle kunna spela i Div1 utan att utmärka sig... Detta är ett exempel, jag hänger inte ut någon efter dessa fiaskon där man förlorat mot TINGSRYD & KARLSKRONA.

Reideborn, är absolut ingen målvakt som DIF borde ha, han håller några nollor, men han har noll pondus, alldeles för osäker, det känns som att han har "för stora" skydd, han verkar inte kontrollera en endaste puck och nej, det var inte hans fel idag, det var laget, det var dom i båset, som fortfarande inte fått igång ettfungerande PP, trots att alla vet hur viktigt det är i dagens hockey.

Det är tydligt att Ölvestad & Otto saknas, inte bara som personer, dom spelar i samma lina också.

Men jag skyller inte på npgon enstaka spelare idag, DIF är inte bättre, men dom i båset måste vara bättre, när allting inte är ett självspelande piano så måste coacherna göra ett bättre jobb.

Trötta?? Tycker det är en massa jävla dagar mellan matcherna i Allsvenskan...

Tur att Allsvenskan är så underhållande att man inte ens sakna Elitserien.
Bara ett gäng losers som gnäller på för många matcher.. Det är ju typ uppehåll en gång i månaden på fem dagar, sen är det mellan tre och fyra dagar emellan alla matcher när det är "on", och ändå är man för hårt matchade. Snälla...

Snackade med en snubbe på Tingsrydsmatchen lite grann om NHL. 48 matcher ska avverkas på 99 dagar. Inte en jävel gnäller. Alla gör det för att de älskar att spela hockey och vill hinna med så mycket som möjligt efter denna misär till lockout.

Kanske något som DIF bör ta lärdom av?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Snälla, jämför inte med NHL. Ni kan lika gärna jämföra AS i fotboll med PL också när ni är igång.

I NHL finns alltid bra spelare att lyfta upp i laget vid skador, trötthet eller sjukdomar. Inget lag behöver rulla på 3 centrar ifall de inte väljer det. Dessutom har ju Nicklas Lidström själv sagt att största anledningen till den enorma speltid han hade varje match var på grund av alla reklamavbrott.
Spel ca 5 min, sedan stod alla och hängde mot sargen och vilade. Något byte, sedan vila igen.
Han tyckte inte det var särskilt jobbigt med 30 minuter/match.

Matchen igår förlorades däremot av vår egna oförmåga. Vi är inte bättre än så här med våra bästa spelare borta.

Med alla tillgängliga är vi bevisligen inte bra nog för top 3.
Vi har överskattat laget.

Tragiskt men sant.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Isabo »

Nu förstår jag alltihop....
På DIF:s hemsida gör man reklam för DIF-Asplöven som "veckans enda match". Det där nere i Karlskrona var alltså ingen match.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Veckans enda match hemma antar jag att dom menar.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Isabo »

Ja det antar jag också, men det är ju lite lustigt skrivet.
Skriv svar