F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DonaldDuck
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-04-19

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av DonaldDuck »

Wainscotting skrev:
DonaldDuck skrev:
Oproffsiga Djurgården. Just det, har jag nämnt att man även sålde biljetter till match 6 innan det var klart att den skulle spelas? Det är ju klart att HV-supportrarna chansar och köper biljett till den matchen eftersom man får köpa DIF-souvenirer om den inte blir av. Normalt sett så brukar jag inte brusa upp mig, men DIF kan dra åt h-e.

Inte min mening att dra igång tjafset med fru Anna Anka igen, men hur hade du tänkt dig att HV-fansen skulle ha kunnat köpa biljetter till matchen?

De enda som fick möjlighet att förboka och betala biljetter till matchen innan det var klart att den ska spelas var de som har säsongskort inklusive slutspel (vi hade i och för sig redan våra biljetter och behövde bara åka och hämta ut dem i butiken), de som har säsongskort utan slutspelstillägg och medlemmar i Djurgårdens IF Hockeysektion. Inga andra, men efter det var biljetterna i princip slut i alla fall.

Än en gång; hur hade du tänkt dig att anhängare till smålandslaget skulle ha fått tag i de här biljetterna? Är ni i hemlighet medlemmar i DIF Hockey? Och kanske även i andra föreningar och klubbar runt om i landet för att få förtur till biljettsläpp?
Det är ju min poäng pucko. Osportsliga Djurgården...men kan man inte vinna på isen får man hitta andra sätt.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Förstår inte vad som är osporstligt ärligt talat. Man ville sälja biljetterna enbart till medlemmar för att få så lite 2nd hand säljare som möjligt.

Tycker det är jävligt mycket konspirationsteorier om allt detta från HVs sida just nu. Men nu har ni fått era biljetter, det är bara att komma till Hovet. Att ni inte vågar är väl knappast vårat problem?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
DonaldDuck
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-04-19

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av DonaldDuck »

Blå Helgonet skrev:Kalle Anka för det första du har inga byxor på dig din perversa äckel.
För det andra storleken har betydelse oavsett vad du har hört.
Och för det tredje de ovannämnda pekoralet om Djurgårn orkar jag inte ens läsa.
Har hör att i över trettio år.

Vi Stockholmare vill inte lyssna på ett repetitivt, monotont trummande i över sextio minuter.
Vi har nog med orsaker som ger tillfälligt förändrad elasticitet i en del av hjärnans blodkärl beläget vid tempusområdet dvs. huvudvärk.

Av olika omständigheter släpps väl inte birainsmugglande smålänningar men omoderna jeans, löjliga frissor och pungväskor kring midjan till Hovet.


Bild
Herregud. Du går verkligen igång på bilden de andra på forumet har av dig...vad tragiskt. Men ok, jag ska spela med - du är så fantastiskt rolig och använder så fyndiga ord i dina texter. Tänk om man kunde vara lika retoriskt duktig som du är.

Jvla loser.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Blå Helgonet »

Lee Harvey Oswald skrev:
Blå Helgonet skrev:Lee Harvey Oswald --> Ja-ah du Carcano gevärsskjutande blågul röda vän.
Vi har ju varit med förr,
långt innan forumets SMS-klottrande barn ens låg och skvalpade i deras fars pung.
Som en självutnämnd soffcoach expert har man allt för ofta rätt.
Ens hjärta säger ju annat, den predikar mirakel och stordåd.
Ska Hårdaste Hardy lära oss att gå på vatten?

Bild
Tjaa, det känns väl lite så att är det nån som ska kunna förmå DIF att brotta sig ur detta småländska punggrepp så är det Sir Hardy.
In Hardy We Trust


Ja du Blå Helgonet.
”Man har väl vari med vaa”

Mycket pilsner har runnit under broarna sedan man blev tilldelad ett brännbollsträ utanför Hovet efter Nackas Minne1982, då stora stygga pojkarna i Blue Saints sa:
-Nu ska det svingas & vevas tills packet ligger ner helt stilla!
& där stod man och skakade som ett asplöv & fick fram nån tuff kommentar, typ:
-Aah, fan vad bajen ska få spö.
& så sprang man till Gullmarsplan på ny rekordnotering…..& åkte direkt hem :wink: :oops:

Tänk att man på plats fått uppleva Homo-jakten på lilla gotländska Värmlands-dvärgen Håkan Loob 1983.
Eller ta året efter det 1984 i SM-finalen mot aik då Södergren hyvlade bort det mesta av Mats Albas näsa med en vältajmad tvåhandssving.
Ja se det var tider det Frans Oscar!

Det får ju ändå årets spänningsmässigt fantastiska finalserie att framstå som ljummen liten försiktig kvälls-fis...
Håkan Loob du är unik, akta så du inte ramla på spik.
Då kastades det skit på isen, lite mer än blåmes ladugårdens hopknycklade matchprogram och popcornsflak.
Håkan Loob är homosexuell ahahahahahaha!
Med tårfyllda ögon och darrande läpp förklarade Håkan till expressen.
Då var expressen största dagstidningen,
kommer ihåg det då jag klippte ut artiklar och tejpade dem bakom dörren i mitt rum.

Gudars skymning Gullmarsplan dagarna.
Jag var allt annat än stöddig när tänder flög och huvuden spräcktes.
Sprang inte iväg, var paralyserad av skräck.
Mitt i tumultet skickade jag iväg en näve och en doja.
Jag fick cred av min lokala "truppchef" Conta.
Mitt i masspsykosen fick jag dock mod i barm och vevade som än vettvilling, självbevarelsedriften kickade in.
Försökte förgäves minnas hur man skulle sparka rätt, det var lättare i träningslokalen och på stillastående mål.
Så mycket för karate kyokushinkai.
Kollade alltid mina brallor att jag inte hade kissat på mig.
Minns hur jag inte kunde sluta darra, alltid efter fighterna.
Det var långt innan jag pluggade fysiologi och anatomi.
Långt innan man förstod att stresshormoner och neutronsmittor utsöndrade från binjuremärgen osv.

F*n, har fortfarande mardrömmar att då och då, om Gulmarsdagarna.
Likaså när jag klev på tåget 1996 fult med Gnagare och hade en DIF-pin i slipsen.
Det förändrade ens liv för alltid.
Tuppade av först i ambulansen och gav tre gnagare men för livet.
Vilken jävla idiot man har varit.
Blir 43 i sommar, älskar visheten och lugnet man får vid ålders höst.
Ålders vinter för mig då jag eldat ljuset vid bägge ändorna.
C'est la vie som fransoserna säger!

Ta väl hand om dig forna Blue Saint soldier och må solen lysa längs livets väg du väljer att gå.

Bild
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2010-04-23 20:34:45, redigerad totalt 4 gång.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Blå Helgonet »

DonaldDuck skrev:
Blå Helgonet skrev:Kalle Anka för det första du har inga byxor på dig din perversa äckel.
För det andra storleken har betydelse oavsett vad du har hört.
Och för det tredje de ovannämnda pekoralet om Djurgårn orkar jag inte ens läsa.
Har hör att i över trettio år.

Vi Stockholmare vill inte lyssna på ett repetitivt, monotont trummande i över sextio minuter.
Vi har nog med orsaker som ger tillfälligt förändrad elasticitet i en del av hjärnans blodkärl beläget vid tempusområdet dvs. huvudvärk.

Av olika omständigheter släpps väl inte birainsmugglande smålänningar men omoderna jeans, löjliga frissor och pungväskor kring midjan till Hovet.


Bild
Herregud. Du går verkligen igång på bilden de andra på forumet har av dig...vad tragiskt. Men ok, jag ska spela med - du är så fantastiskt rolig och använder så fyndiga ord i dina texter. Tänk om man kunde vara lika retoriskt duktig som du är.

Jvla loser.
Tackar, man tackar för de fina orden din återstående substans av föda.
Alltid roligt med beröm.
Ska bara anteckna i min Kalle Anka dagbok vars omslag lyder; saker jag sk*ter i.

Nu ska jag dra och käka på Koh Phangan på Söder.
Kom förbi och käka lite grön curry kyckling soppa.
Det gör dig gott, du ska nog tänka lite på figuren.

Och kom ihåg att det finns hjälp för dig;
http://www.shytobuy.se/penisforstoring.html

Bild
Blue Saints...
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Wainscotting »

DonaldDuck skrev:
Wainscotting skrev:
DonaldDuck skrev:
Oproffsiga Djurgården. Just det, har jag nämnt att man även sålde biljetter till match 6 innan det var klart att den skulle spelas? Det är ju klart att HV-supportrarna chansar och köper biljett till den matchen eftersom man får köpa DIF-souvenirer om den inte blir av. Normalt sett så brukar jag inte brusa upp mig, men DIF kan dra åt h-e.

Inte min mening att dra igång tjafset med fru Anna Anka igen, men hur hade du tänkt dig att HV-fansen skulle ha kunnat köpa biljetter till matchen?

De enda som fick möjlighet att förboka och betala biljetter till matchen innan det var klart att den ska spelas var de som har säsongskort inklusive slutspel (vi hade i och för sig redan våra biljetter och behövde bara åka och hämta ut dem i butiken), de som har säsongskort utan slutspelstillägg och medlemmar i Djurgårdens IF Hockeysektion. Inga andra, men efter det var biljetterna i princip slut i alla fall.

Än en gång; hur hade du tänkt dig att anhängare till smålandslaget skulle ha fått tag i de här biljetterna? Är ni i hemlighet medlemmar i DIF Hockey? Och kanske även i andra föreningar och klubbar runt om i landet för att få förtur till biljettsläpp?
Det är ju min poäng pucko. Osportsliga Djurgården...men kan man inte vinna på isen får man hitta andra sätt.
Jag har precis som Snazzi mycket svårt att se det osportsliga i att ge oss som stöttat föreningen hela året förtur till biljetterna. Det borde väl säga sig självt, de som är medlemmar och har säsongskort borde gå före de som är hockeyturister och även de bortasupportrar som vill köpa biljetter på djurgårdssektionerna på arenan. Tror att de flesta klubbar och föreningar hade resonerat så, något annat hade varit mycket ologiskt.

För övrigt har vi stora problem i den här stan med svartabörshajar som köper upp stora lager av biljetterna när de släpps och sedan säljer dem snordyrt utanför arenorna innan match, det gäller både fotbollen och hockeyn. Folk som bara vill tjäna svarta pengar på DIF, AIK och HaIF. Kan tala om att de är otroligt hatade inom alla led och det har hänt vid flertalet tillfällen att de har blivit nedslagna. Att släppa biljetterna till medlemmar och säsongare är ett sett att undvika sådana idioter, till viss del åtminstone. Men det kanske inte finns några svartabörssäljare i Jönne?
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Guld2010
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-04-23

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Guld2010 »

Jag tror inte att klubben bara hittar på något sådant här. Det vore ju idiotisk, eftersom sanningen kommer att komma fram efterhand och ni kan alla lita på att det får efterspel om så skulle vara fallet.

Ska jag vara pessimistisk så tror jag på förlust imorgon, önskar bara att jag hade lyckats få tag i en biljett så att jag skulle kunna hjälpa till att lyfta fram vårt lag. Jag är inte medlem eller säsongare, men jag har gått på ca. 20 matcher denna säsong, men missade all information om dessa biljetter då jag har varit utomlands på affärsresa (kom hem tisdags) och bara kunnat följa finalserien genom att låna kollegans laptop med svindyr 3G-uppkoppling. Känns jävligt snöpligt att jag inte ens har fått chansen... :cry:
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Daniel942 »

Hur matchen än slutar imorgon, tycker jag att den ska avslutas med åh en sådan härlig dag.
För att hur det en går imorgon (vi går för vinst, självklart) så ska fanimej spelarna hyllas för säsongen. Detta lag har presterat så mycket över förväntan, så att vara missnöjd med att åka ut ut en SM-Final finns inte för mig. SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅR'N!
DIF!
hockeyälskare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-04-23

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av hockeyälskare »

så snåla ni är kan inte ens låta hv:s platser va tomma utan säljer ut dem med och försök att hitta nåt annat sätt att betala spelarna med det är jobbigt med omspolningar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av SirDIFalot »

hockeyälskare skrev:så snåla ni är kan inte ens låta hv:s platser va tomma utan säljer ut dem med och försök att hitta nåt annat sätt att betala spelarna med det är jobbigt med omspolningar
Okej..... va?
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Har klarat mig hyffsat bra idag från hjärtklappning. Mycket tack vare att jag försökt "tänka bort" matchen imorgon. Nu går det inte längre och pulsen är löjligt nära nivån under gårdagens sd. Hur fan ska jag kunna somna ikväll. Får nog bli att hälla upp en enkel maltes.

Synd att finalspelet snart är över. Men det är samtidigt en absolut nödvändighet. Jag som trodde det skulle gå över med åren.

Imorgon SKA hv krossas.
4 segrar kvar
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Bäst-i-stan »

Oavsett hur det går imorn ska vi sjunga så struparna blöder. Det är sista matchen för denna säsong och som vi presterat både sportsligt och på läktaren. Vi ska bjuda på ett tifo och drag som får hockeyvärlden att se på oss med avundsjuka. Det är bara vi som sätter stopp för hur bra det här kan bli. Hjälp Fabriken att göra tifot till något mäktigt.

Forza DIF
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Daniel942 »

Uppmaning från Janne:

Hur det än går, vänligen stanna kvar på läktaren.
Ett starkt önskemål från spelarna är att alla stannar kvar på läktaren efter matchen och att ingen får för sig att ta sig in på isen för att hylla våra hjältar. Antingen för att tacka för den oerhörda säsongen eller helst att vi kan sjunga "å en sådan härlig dag tillsammans"....
DIF!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av sensei »

Jag har sagt det förut, men det tar ju aldrig slut. Blir lika förvånad varje gång man ser bortasupportrar komma hit, registrera sig och sedan börjar skriva meningslösa kängor som ingen ändå bryr sig om.

För mig är det väldigt tydligt att bidragssamhället totalt har spårat ur, när folk har så sjukt mycket fritid att man utan problem kan lägga timmar på dessa meningslösheter. Klipp er, skaffa moderna jeans och ett jobb, bönder!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Har klarat mig hyffsat bra idag från hjärtklappning. Mycket tack vare att jag försökt "tänka bort" matchen imorgon. Nu går det inte längre och pulsen är löjligt nära nivån under gårdagens sd. Hur fan ska jag kunna somna ikväll. Får nog bli att hälla upp en enkel maltes.

Synd att finalspelet snart är över. Men det är samtidigt en absolut nödvändighet.
Jag som trodde det skulle gå över med åren.

Imorgon SKA hv krossas.

Ha ha ha, känn dig blåst :)

Jag har också levt i den villfarelsen i några år.
Men nu när det efter 10 års ökenvandring återigen är skarpt läge så skakar & vibrerar kroppen värre än efter min första SuddenDeath-upplevelse.
Det är verkligen ett max-belastningstest man utsätter sig för.

Tror dessvärre min vän att det blir tuffare & tuffare med åren :wink:
Men vem har sagt att det skulle vara lätt...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst