Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011

Inlägg av Sjöwall »

Jockmaniac skrev: Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en period när hela kortsidan står med ryggen mot isen. En period där varenda kotte håller käften och där man kan sända något budskap via banderoll. Helst av allt skulle jag vilja ha tomma läktare men det lär aldrig hända dessvärre...

VAKNA SAMTLIGA SÅVÄL SPELARE, LEDARE SOM FANS
+1

Detta är någonting vi borde ta tag i. Dock svårt att få med alla, men i teorin vore det sjukt bra.
Användarvisningsbild
super djurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av super djurgårn »

Bra Kempe, krävs att målvakten tabbar sig för att göra mål trevligt!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Att Kempe, som kan vara den bästa forwarden vi har i dagsläget för det mesta är uppsatt som extraforward äcklar mig.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fin gest från Honken.
1-3var ju utgångstipset
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jockmaniac skrev:Har aldrig jublat när ett motståndarlag gör mål förut. Lika bra att byta taktik för oss fans! Det måste städas i Djurgården och jag hoppas vi torskar enda tills de jävla svinen fattar det. Vi förstår det, media förstår det, de andra lagen förstår det, men inte våra inkompetenta rövhål som ska leda det här laget.

Jag har en seriös förfrågan, kan inte någon supporteer intervjua Hardy? Inte Petersson som liksom Wille känns som en del av etablisimanget utan en renodlad supporter. Ställa skithögen mot väggen, och få några vettiga frågor ställda, och inte något som katten släpat in. Jag skulle vilja ha svar på frågor som: "Vafan sysslar du med under matcherna egentligen?", "Deltar du överhuvudtaget?", "Vad innehåller ditt block?", Sen en ren motivering till varför spelare som Carlsson, Almtorp och Tjärnqvist spelar powerplay, "Varför spelas Boumedienne?", "Tycker du att spelet ser bra ut", och sen avsluta med en kär hälsning, "Skärp dig eller dra åt helvete, ditt gråhåriga norrlänningsas!"

Dags för oss att agera istället för att stå brevid som de snälla mesarna vi faktiskt är. Sluta inbilla oss att de här spelarna faktiskt bryr sig om vår förening, och sluta inbilla oss att vi kan skalla ner Eiffeltornet. Vi har inget kunnande alls i vår förening, undantaget Ednertz. Vi är en misskött röra som några enskilda individer kört rakt ner i avgrunden, och där står vi på läktaren och tar emot, utan att ens yttra någon vettig kritik mot någon överhuvudtaget. Det snackas lite på forumet, och det blir hus i helvete när några buar ut Dumbom. "Man buar inte ut sina egna spelare, buhu, dåliga supportrar". Vafan ska vi göra då? Jag tänker då fan inte stå med händerna i fickorna om jag möter Järlan, Hardy eller någon av våra talanglösa kärringar på Stockholms gator. De ska höra vilka sopor de är och att de, endast med sin ynka beröring, skitar ner min och så många andras kärlek för all framtid.

Det snackas i en tråd, not far away, om hur bedrövlig våran klack är. Det snackas hör och häpna om att många står med armarna i kors? Folk sätter sig ner när vaktmästaren jobbar med sargen? Usch, vilka svin de är! De spenderar sina pengar på skit, och de gillar det inte? De blir praktiskt taget lurade på pengar, och de gillar det inte? Hur kan vi ha sådana rötägg på våra läktare? Vakna upp! Ledningen vill inte vända på detta, spelarna vill inte vända på detta, så länge de får sina Bahamasresor, sina sportbilar, sina "ta så mycket ni orkar i baren, my treat" av Engström, och sina prostituerade på sina hotellrum, så är det ingen ko på isen. Lönen kommer ju in den 25:e eller hur Hardy? You should know...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en period när hela kortsidan står med ryggen mot isen. En period där varenda kotte håller käften och där man kan sända något budskap via banderoll. Helst av allt skulle jag vilja ha tomma läktare men det lär aldrig hända dessvärre...

VAKNA SAMTLIGA SÅVÄL SPELARE, LEDARE SOM FANS
Klart vi måste reagera.
Har gnällt på det usla spelet sedan omg 2.
Men har mest bara fått höra att "det vänder snart, du är bara negativ osv".
Nu börjar ju polletten ha trillat ner för allt fler här på forumet. Även om vissa var jävligt sega innan de fatta hur dåliga vi är.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Samba-Djurgårn! Olé olé olé, SM-guld!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:Värsta ramsan någonsin måste väl vara "LAGNAMN är dom bästa HEJJA HEJJA HEJJA LAGNAMN"

Angående matchen så är jag inte ens besviken längre.
Tja, eftersom jag inte reagerar på ramsorna måste spelet vara riktigt jävla skitdåligt.

Kempe gör mål. Ja. Heja. Blir inte ens glad. Lobotomerad?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Herr Nilson känns helt fel som lagkapten, eller vad säger ni?
Har aldrig sett någon glöd eller riktig kämpar anda i hans uttalande och knappt på banan heller. Det känns mer som han är satt som lagkapten i brist på bättre...
MGC
Säsongskort: Ja

Inlägg av MGC »

Ha ha, gick o hämta chips och en bira, vips blev det mål! Mera öl :lol:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

De som undrar varför inte MT kritiseras av mig på samma sätt som s*k-spelarna såg nyss anledningen. Bra gjort av MT att våga gå på mål och finnas där som en pest.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Säger så här: Vore jag coach skulle våra unga spelas mycket och ofta. Tim E och Jimpa också. Men de äldre skulle jag spela vääldigt lite. (DT undantagen).

De enda gångarna det händer något är när de unga är inne. De ska spela hela tredje.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

BobTheBlob skrev:Herr Nilson känns helt fel som lagkapten, eller vad säger ni?
Har aldrig sett någon glöd eller riktig kämpar anda i hans uttalande och knappt på banan heller. Det känns mer som han är satt som lagkapten i brist på bättre...
Det kryllar inte direkt av kandidater.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Donkels

Inlägg av Donkels »

Sparka PRO Nilsson nu!!!
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

BobTheBlob skrev:Herr Nilson känns helt fel som lagkapten, eller vad säger ni?
Tycker printz ska få vara det istället
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tjärnqvist Jr (Mathias) bromsar sig in i närkamperna?! Är det bra?
Skriv svar