SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av Frankie »

sauron skrev: 2021-09-18 16:50:16
Praetori skrev: 2021-09-18 16:32:21
sauron skrev: 2021-09-18 16:26:50
Lika värdelös fortfarande, dock.
Det är inte lätt att döma hockey ens på fjunisnivå kan jag säga. Men SHL och förbundet är som en jävla vägg när det gäller domarna.
Varför de inte tar skotten/ansvaret för domarnas beslut och är ärliga och går ut med när det blir fel men att förbundet/SHL tar på sig ansvaret i en rak och öppen kommunikation är ett mysterium.

Det enda det leder till är att folk tycker domarna är dåliga och att all kritik av beslut och procedur är tabu bland både spelare, media och fans.
Det är verkligen inte lätt att döma, jag vet, men vi snackar heltidsanställda proffs som gång på gång tar helt fel beslut, och som du säger, är helt onåbara och totalt fredade från all form av kritik. Det funkar inte i en mångmiljonsindustri. Dessutom höll det ju i dag på att kosta oss matchen, när bägge utvisningarna i slutet var felaktiga.
Ja, är det förmycket begärt att villa se en hockeyversion av "Pierluigi Collina"?
Dusinator
Inlägg: 3664
Blev medlem: 2009-10-26

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av Dusinator »

Frankie skrev: 2021-09-18 19:05:39
sauron skrev: 2021-09-18 16:50:16
Praetori skrev: 2021-09-18 16:32:21
sauron skrev: 2021-09-18 16:26:50
Lika värdelös fortfarande, dock.
Det är inte lätt att döma hockey ens på fjunisnivå kan jag säga. Men SHL och förbundet är som en jävla vägg när det gäller domarna.
Varför de inte tar skotten/ansvaret för domarnas beslut och är ärliga och går ut med när det blir fel men att förbundet/SHL tar på sig ansvaret i en rak och öppen kommunikation är ett mysterium.

Det enda det leder till är att folk tycker domarna är dåliga och att all kritik av beslut och procedur är tabu bland både spelare, media och fans.
Det är verkligen inte lätt att döma, jag vet, men vi snackar heltidsanställda proffs som gång på gång tar helt fel beslut, och som du säger, är helt onåbara och totalt fredade från all form av kritik. Det funkar inte i en mångmiljonsindustri. Dessutom höll det ju i dag på att kosta oss matchen, när bägge utvisningarna i slutet var felaktiga.
Ja, är det förmycket begärt att villa se en hockeyversion av "Pierluigi Collina"?
Är inte det Roger Rönnberg? :lol:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av DIF_Soldier »

Frankie skrev: 2021-09-18 19:05:39
sauron skrev: 2021-09-18 16:50:16
Praetori skrev: 2021-09-18 16:32:21
sauron skrev: 2021-09-18 16:26:50
Lika värdelös fortfarande, dock.
Det är inte lätt att döma hockey ens på fjunisnivå kan jag säga. Men SHL och förbundet är som en jävla vägg när det gäller domarna.
Varför de inte tar skotten/ansvaret för domarnas beslut och är ärliga och går ut med när det blir fel men att förbundet/SHL tar på sig ansvaret i en rak och öppen kommunikation är ett mysterium.

Det enda det leder till är att folk tycker domarna är dåliga och att all kritik av beslut och procedur är tabu bland både spelare, media och fans.
Det är verkligen inte lätt att döma, jag vet, men vi snackar heltidsanställda proffs som gång på gång tar helt fel beslut, och som du säger, är helt onåbara och totalt fredade från all form av kritik. Det funkar inte i en mångmiljonsindustri. Dessutom höll det ju i dag på att kosta oss matchen, när bägge utvisningarna i slutet var felaktiga.
Ja, är det förmycket begärt att villa se en hockeyversion av "Pierluigi Collina"?
Det finns en, han heter Wes McCauley. Men han skulle få en stroke av att behöva ha SHL.domare som kollegor, så honom lär vi aldrig se på svensk is.

Åh snälla kan inte Wes McCauley skaffa en svensk fru eller nåt och flytta hit?
Säg den glädje som varar
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av Donkels-3.0 »

Och som vanligt anusnivå på domarna btw...
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av daaviid »

Har nu sett matchen i efterhand. Jäklar, dom två pinnarna satt hårt inne. Men det värsta är nog ändå alla som sågar våra importer efter tre matcher i en helt ny liga. Yay! Kom in i matchen va. Det kommer dom att göra framöver. :lol:
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av diftobbe89 »

daaviid skrev: 2021-09-18 21:24:18 Har nu sett matchen i efterhand. Jäklar, dom två pinnarna satt hårt inne. Men det värsta är nog ändå alla som sågar våra importer efter tre matcher i en helt ny liga. Yay! Kom in i matchen va. Det kommer dom att göra framöver. :lol:
Jag har haft fel förr men jag är relativt säker på att Lorito inte blir långvarig i den här ligan.
Spela fult
peter johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: 2006-06-07

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av peter johansson »

#10 skrev: 2021-09-18 16:37:16 Videll och Rensfeldt bästa värvningarna
Tycker även Cederqvist ser bra ut ung utvecklingsbar mycket vilja och helt orädd där bör jänkarna se och lära sig :wink:
peter johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: 2006-06-07

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av peter johansson »

Jag tycker att Vidells summering av matchen är klockren och samtidigt bra att våga stå och såga laget när det verkligen är så fint sedan att han som kapten är med och vänder matchen och rånar BIF på 2 poäng tillsammans med Mantas 8) 8) :wink:

Sämst i laget i går Högström helt under isen otroligt att han får spela så mycket som han gör???? bäst var Mantas sedan tycker jag även att Rensfeldt och Cederqvist försöker Rensfeldt vinner i stort sett varje tekning tex och Cederqvist har en jävla vilja och försöker mycket han kommer på sikt att bli riktigt bra tror jag :wink:
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av Praetori »

Read and React fungerade ju inte direkt lysande igår. Det var många spelare som varken gjorde det första eller sistnämnda. Det var massvis med tillfällen när Brynäs enkelt fick behålla pucken i zon för att någon spelare bara stod och glodde istället för att hjälpa sin lagkamrat när pucken glider 2m ifrån. Istället kom nån Brynässpelare dit och så började karusellen om.

Visst att täcka sin zon och att inte gå bort sig men vi värderade många gånger situationerna helt galet (och det känns igen från förra säsongen vilket är märkligt). Brynäs 0-2 mål föregicks av precis sådan dysfunktionalitet där vi som konsekvens blev kvar i zon med dödströtta spelare. Jag satt och tänkte att om de inte medvetet öppnar upp och bjuder in något distansskott som Mantas kan blockera så kommer det istället att bli mål.... och det var typ 30s innan målet kom.

Däremot var vi återigen tighta framför egen kasse. Bortsett från Skellefteå-matchen så verkar det äntligen (efter typ 3 säsongers bedrövlighet på den fronten) ha blivit bättring.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av Frankie »

diftobbe89 skrev: 2021-09-18 23:56:46
daaviid skrev: 2021-09-18 21:24:18 Har nu sett matchen i efterhand. Jäklar, dom två pinnarna satt hårt inne. Men det värsta är nog ändå alla som sågar våra importer efter tre matcher i en helt ny liga. Yay! Kom in i matchen va. Det kommer dom att göra framöver. :lol:
Jag har haft fel förr men jag är relativt säker på att Lorito inte blir långvarig i den här ligan.
Så kan det vara, men vi får hoppas på att det är omställningen till "Big-Ice" och att det finns mer att hämta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

peter johansson skrev: 2021-09-19 08:13:56 Jag tycker att Vidells summering av matchen är klockren och samtidigt bra att våga stå och såga laget när det verkligen är så fint sedan att han som kapten är med och vänder matchen och rånar BIF på 2 poäng tillsammans med Mantas 8) 8) :wink:

Sämst i laget i går Högström helt under isen otroligt att han får spela så mycket som han gör???? bäst var Mantas sedan tycker jag även att Rensfeldt och Cederqvist försöker Rensfeldt vinner i stort sett varje tekning tex och Cederqvist har en jävla vilja och försöker mycket han kommer på sikt att bli riktigt bra tror jag :wink:

Den enda backen i laget som just nu håller klass hänger du ut.
Den enda som kan vända bort motståndare och skapa anfall.
Den enda backen som producerar.
Ojojoj.... vilken tur att det är jag som delar åsikt med Barry och company.
Tränarna ger honom bara mer och mer tid när de precis som jag ser hur dåliga övriga backarna är.
Vi bara måste få in en klassback till snarast. Högga kommer inte orka bära detta försvar själv.

Senast hade Högga 27 minuter. Vem skulle du vilja ge den tiden till? Jag är allvarligt nyfiken, ingen ironi.
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av janneffs »

Högga är jag minst orolig över, det han skapar med sin skidsko åkning och spelsinne väger över dom få misstagen han gör.

Betydligt mer orolig för

*Svedberg
*Ingman
*Strandberg
*Bjerselius (Alibi som fan, kör 100% alltid iaf)

Sen släpper vi till alldeles för mycket skott mot oss.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av Praetori »

janneffs skrev: 2021-09-20 12:38:36 Högga är jag minst orolig över, det han skapar med sin skidsko åkning och spelsinne väger över dom få misstagen han gör.

Betydligt mer orolig för

*Svedberg
*Ingman
*Strandberg
*Bjerselius (Alibi som fan, kör 100% alltid iaf)

Sen släpper vi till alldeles för mycket skott mot oss.
Jag är inte orolig för någon av ovanstående (förutom att Basse skall få bakslag på skada då).
Svedberg är en utmärkt tävlingskamrat till Mantas. Hans toppar är anledningen till att han stod för Bruins i NHL men har han inte pressen på sig så kan han dala lite också men det är verkligen INTE synd om oss på målvaktssidan.

Ingman var ju tippad att nå landslaget och nog kan man se att det finns potential där men frågan är om det kommer lossna.

Bjerselius.. folk verkar tänka att han är gammal räv eller nåt men faktum är att han inte är torr bakom öronen än (J20) och bör värderas därefter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-09-20 15:14:51
janneffs skrev: 2021-09-20 12:38:36 Högga är jag minst orolig över, det han skapar med sin skidsko åkning och spelsinne väger över dom få misstagen han gör.

Betydligt mer orolig för

*Svedberg
*Ingman
*Strandberg
*Bjerselius (Alibi som fan, kör 100% alltid iaf)

Sen släpper vi till alldeles för mycket skott mot oss.
Jag är inte orolig för någon av ovanstående (förutom att Basse skall få bakslag på skada då).
Svedberg är en utmärkt tävlingskamrat till Mantas. Hans toppar är anledningen till att han stod för Bruins i NHL men har han inte pressen på sig så kan han dala lite också men det är verkligen INTE synd om oss på målvaktssidan.

Ingman var ju tippad att nå landslaget och nog kan man se att det finns potential där men frågan är om det kommer lossna.

Bjerselius.. folk verkar tänka att han är gammal räv eller nåt men faktum är att han inte är torr bakom öronen än (J20) och bör värderas därefter.
Man får nog ändå jämföra med vad förväntningarna är. Svedbergs match var väl ingen höjdare men knappast hans fel, dock lite oroväckande om man även har föregående säsong i åtanke. Ingman är en billig chansning och knappt spelat nåt. Potential finns där men kommer han få ut den eller blir han utkonkurrerad av Hedström/Pontus J? Basse ligger förmodligen lite efter i matchtempo då han bommade hela försäsongen. Ge det lite tid så blir det nog bra. Bjerselius är jag inget jättefan av och tanken var väl egentligen att han skulle vara trettondeforward men nu går vi på kort med folk och han gör det väl ok ändå. Men han spelar i brist på annat just nu.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 18/9

Inlägg av daaviid »

diftobbe89 skrev: 2021-09-18 23:56:46
daaviid skrev: 2021-09-18 21:24:18 Har nu sett matchen i efterhand. Jäklar, dom två pinnarna satt hårt inne. Men det värsta är nog ändå alla som sågar våra importer efter tre matcher i en helt ny liga. Yay! Kom in i matchen va. Det kommer dom att göra framöver. :lol:
Jag har haft fel förr men jag är relativt säker på att Lorito inte blir långvarig i den här ligan.
Du har högst troligen fel även denna gång. Lär ju vara kvar säsongen ut. :wink:
Skriv svar