SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Praetori »

sauron skrev:
Eriksson skrev:Lite för mycket vinklad partisk syn på domarnas insats idag va :lol: . Knappast domarna som kostar oss segern.

Norell räddade oss flera gånger idag, hyfsat bittert att det är han som kostar oss segern med en totalt onödig utvisning.
Jo, det gör de iom att de vägrar ta någonting öht på Lyxfällan och sen väljer de att ta en extremt billig filmning I ett avgörande skede av matchen ...
Förutom ett fåtal situationer så såg jag inga solklara Leksandsutvisningar i samma lägen som våra. De håller, rappar och hakar i grötiga närkamper men inte som våra gubbar när de blir frånvända eller slänger med klubborna istället för att trampa.
Domarnivån är sådan att de inte hänger över spelarna som i NHL utan de plockar där de ser dem och det kostar oss ikväll. Mindre BP och bättre PP hade det varit 3 enkla pinnar.
Matchen kunde varit en promenadseger om ordinarie spelare varit med. Nu blev det spännande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 679
Blev medlem: 2012-02-18

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Eriksson »

#10 skrev:
Eriksson skrev:Lite för mycket vinklad partisk syn på domarnas insats idag va :lol: . Knappast domarna som kostar oss segern.

Norell räddade oss flera gånger idag, hyfsat bittert att det är han som kostar oss segern med en totalt onödig utvisning.
Är inget större fel på zebrorna ikväll mer än vanligt, men vi skulle fan haft nån fler med oss i andra å tredje
Håller jag med om, men likförbannat så skall en klubba inte vara i ryggslutet, alla borde veta det
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
#10
Inlägg: 13063
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av #10 »

Kan inte släppa poängtappet efter Dif J20 prestation ikväll, satan vad surt!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av -daniel- »

Grymt imponerande insats. Hatten av.
Bild
Wishes
Inlägg: 2665
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Wishes »

Lek med tanken. Tänk er en match utan SHL-domare på banan.
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev:Lek med tanken. Tänk er en match utan SHL-domare på banan.
Tänk dig fler matcher. Då skulle Malmö leda serien och Dick skulle vara kejsare över ligan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Kan inte vara alltför missnöjd när vi tar poäng med juniorlaget
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av mb81 »

Bra spel idag och tycker jag sett bra tendenser senaste tiden. Imponerande med tanke på alla som saknades. Känner mig rätt trygg med att DIF spelar SHL även nästa säsong.

Misstänkt corona i laget verkar vara orsaken till att flera missade. Hur kommer det sig att vi ens spelar matchen ikväll? Cluben flyttar sin match av samma anledning. Här behövs det tydliga regler.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:Bra spel idag och tycker jag sett bra tendenser senaste tiden. Imponerande med tanke på alla som saknades. Känner mig rätt trygg med att DIF spelar SHL även nästa säsong.

Misstänkt corona i laget verkar vara orsaken till att flera missade. Hur kommer det sig att vi ens spelar matchen ikväll? Cluben flyttar sin match av samma anledning. Här behövs det tydliga regler.
Ja, vi hade säkert kunnat få matchen flyttad om vi velat. Bara att få det att låta som att några har tydliga Coronasymptom. Cluben hade såklart kunnat spela sin match med J20 de också. Skönt att vi fortsätter gå rakryggade. Vilken annan klubb hade låtit Basse hoppa av strax innan nedsläpp pga lite förkylningssymptom när vi redan saknade så pass många tongivande spelare?
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Misstänkt corona i laget verkar vara orsaken till att flera missade. Hur kommer det sig att vi ens spelar matchen ikväll? Cluben flyttar sin match av samma anledning. Här behövs det tydliga regler.
De hade ju verifierat eller verifierade fall. Tveksam till att Dick var borta pga Corona eftersom han redan haft det en vända. Sen är det ju nya regler så det kan ju vara anhöriga som är sjuka som gör att man måste sitta i karantän (och det verkar inte spela någon roll om man haft det själv då eller ej).

Det kommer se ut så här hela säsongen för en jäkla massa lag. Tabellen kommer halta värre än en enbent pirat under överskådlig tid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 679
Blev medlem: 2012-02-18

Re: SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 20/10 2020

Inlägg av Eriksson »

sauron skrev:
Eriksson skrev:Lite för mycket vinklad partisk syn på domarnas insats idag va :lol: . Knappast domarna som kostar oss segern.

Norell räddade oss flera gånger idag, hyfsat bittert att det är han som kostar oss segern med en totalt onödig utvisning.
Jo, det gör de iom att de vägrar ta någonting öht på Lyxfällan och sen väljer de att ta en extremt billig filmning I ett avgörande skede av matchen ...
Filmning? Klockren klubba i ryggslutet=utvisning. Enkel logik är att hade inte klubban varit i ryggen så hade det inte varit nån utvisning.

Vägrar ta nåt på Leksand? Rätta mig gärna om jag nu såg fel match, men hade vi inte två powerplay?
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Skriv svar