SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Jervill »

Hatten av för Malmö.. men vi gjorde flest mål idag. Goa 3 poäng..
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Jervill »

Hatten av för Malmö.. men vi gjorde flest mål idag. Goa 3 poäng..
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av -daniel- »

En av säsongens bästa insatser. 3 solklart välförtjänta pinnar.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Bästa matchen för säsongen. 55 minuter överkörning. Alla är bra egentligen. Möjligtvis Haga som alibilirar till viss del. Hank - Wandell - Widing kan vara seriens topp 3 bästa defensiva lina. De ska fortsätta ihop! Tyvärr Possler.

Strandberg är som förbytt nu när han äntligen får lira center. Positioneringsmässigt är han toppklass på den positionen. Bergfors har också taggat till igen. Lill-Fimpen får en att undra hur i helvete Holtz klassats som största talang? Klasser bättre på det mesta.

Grym match och bra domarnivå. Naturligtvis är utvisningen på Berglund riktig. Allt annat är enögt skitsnack. Hade varit rop på avstängning om det hänt på Svedberg.
Vi får väl se vart William Eklund rankas när det kommer till nästa års draft. Även om båda två är 02:er så skiljer det 11 månader mellan dom. Nu har vi ingen ordentligt sample size på Eklund men det kan väl vara så att han sett bra ut sina första fem handfull matcher här och mycket kan hända på ett år. Men Eklund har 29p på 26 matcher i J20 i år. Holtz gick ner och spelade två matcher och gjorde SJU mål och två assist. Det är ändå "next level" där just nu. Men svårt att jämföra av ovan nämnda anledningar.
Expert.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4341
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag gillar William skarpt.

Ska man dra en väldigt grund analys av situationen Holtz/Eklund ska det väl ändå sägas att det från vår sida dels fanns väldigt få/lågt ställda förväntningar på Eklund i ärlighetens namn, jämfört med Holtz som många väntat sig (eller åtminstone hade hoppats skulle) vara en Bemström 2.0. Vidare spelar dem på så pass olika sätt att det är svårt att kunna jämföra dem, Holtz sprutar in kassar i J20 och är en sniper i sitt rätta element - Eklund mer utav en energispelare med fysisk närvaro. Det i sin tur föranleder att startsträckan för Holtz rimligen blir längre än den för Eklund på en högre nivå. Klaffar allt som det ska däremot, ge det något år och lite fysisk tillväxt på Alexander.. då är det olika dimensioner vi diskuterar.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Salas »

Säsongens klart mest gedigna insats vill jag påstå. Var mycket som klickade igår. Dick förkunnade på något sätt vår överlägsenhet när han ställde sig och vilade i sarghörnet när Malmös femma kröp så djupt i Voldens famn att ingen orkade pressa förrän Dick gjorde det väldigt tydligt att han avsåg att chilla där i hörnet tills någon pressade honom. När Dick agerar så vet man att han är på rätt humör.

Det enda Robban måste fixa nu är en kamrat till Josefsson och Berglund. Ågren i all ära, tyckte han var bra igår, men han håller tillbaka den kedjan rejält. Jag skulle vilja se Haga i den linan. Hans fart och finess tror jag skulle kunna ge Josefsson och Berglund mer utrymme. Oavsett vem som än hamnar där, när den kedjan väl får det att lossna har vi seriens bästa kedja. Den är som gjord för att spela slutspel.
Manijock
Inlägg: 7763
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Manijock »

Salas skrev:Säsongens klart mest gedigna insats vill jag påstå. Var mycket som klickade igår. Dick förkunnade på något sätt vår överlägsenhet när han ställde sig och vilade i sarghörnet när Malmös femma kröp så djupt i Voldens famn att ingen orkade pressa förrän Dick gjorde det väldigt tydligt att han avsåg att chilla där i hörnet tills någon pressade honom. När Dick agerar så vet man att han är på rätt humör.

Det enda Robban måste fixa nu är en kamrat till Josefsson och Berglund. Ågren i all ära, tyckte han var bra igår, men han håller tillbaka den kedjan rejält. Jag skulle vilja se Haga i den linan. Hans fart och finess tror jag skulle kunna ge Josefsson och Berglund mer utrymme. Oavsett vem som än hamnar där, när den kedjan väl får det att lossna har vi seriens bästa kedja. Den är som gjord för att spela slutspel.
Hävdar ju dock att Ågren står för fart och finess betydligt mer än Haga. Haga som i min bok är det mest onödiga värvningen vi gjort. Glimmar till alldeles för sällan, och slänger med runt puckarna. Ingen kontinuitet i sitt spel alls. Behöver utnyttja sin fart ännu mer. Tycker hans känns lite halvrädd längs sargerna, vilket iof skulle vara logiskt med tanke på alla smällarna han själv utsatt sig för tidigare under säsongen.

Angående Eklund så håller jag med om att hans spelstil passar bättre på seniornivå. Kortare inställelse-tid liksom.
Holtz har onekligen stora talanger och styrkor. Dock hävdar jag att han har betydligt större och fler saker att jobba på än Lill Fimpen. Den senare är knappast bara en kopia av farsan. Han har ärvt alla Christians styrkor, plus lagt till bra händer och ett spelsinne.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, lördagen 18 januari var dagen då "mitt" älskade DIF checkade in, har väntat på detta, trodde .....nästan.....att detta inte fanns i denna trupp.

Vilken jävla solid laginsats, bara plus att dela ut.
Tack som Fan!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:Så, lördagen 18 januari var dagen då "mitt" älskade DIF checkade in, har väntat på detta, trodde .....nästan.....att detta inte fanns i denna trupp.

Vilken jävla solid laginsats, bara plus att dela ut.
Tack som Fan!
CCCP light med andra ord
Ceterum censeo Solna esse delendam
tomten
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av tomten »

Salas skrev: Det enda Robban måste fixa nu är en kamrat till Josefsson och Berglund. Ågren i all ära, tyckte han var bra igår, men han håller tillbaka den kedjan rejält. Jag skulle vilja se Haga i den linan. Hans fart och finess tror jag skulle kunna ge Josefsson och Berglund mer utrymme. Oavsett vem som än hamnar där, när den kedjan väl får det att lossna har vi seriens bästa kedja. Den är som gjord för att spela slutspel.
Josefsson och Berglund passar bra i samma kedja. Verkar som Berglund har fått ny energi av det. Om man bara tittar på förra matchen hade dock Haga inte varit ett bra val. Haga var den sämsta spelaren i Djurgården den matchen. Han såg trött ut, åkte seg och tappade puck i väldigt enkla lägen. Men han kanske får energi av att lira med Josefsson och Berglund. Värt ett försök

För övrigt tycker jag att det var en riktigt bra och stabil match av Djurgården.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av williams »

Ny matchtråd tack!

Dags att vinna på bortais. Finns inget annat än tre p.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Mattias_87 »

Matchtråd gärna 8h innan matchstart senast.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7763
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Manijock »

Hank in som center i fjärde mellan Lill-Fimpen och Widing. Lite märkligt, hade föredragit Östman där och Lill-Fimpen en kedja upp.

Holtz kliver in med Haga och Östman. JP fortfarande utanför truppen. Borde väl vara dags för Rämö snart? Antingen ikväll eller på lördag mot Örebro.
Skriv svar