SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Örebroarn skrev:Jag skäms... Orkar inte ens bli upprörd längre. Kanske vore bra för oss att åka ur och rensa bort karel, jocke, tjomme, Musse och resten av kompisgänget. Vi behöver få ut inaveln i föreningen och få in kompetent folk. I ett företag hade du inte fått leverera så här dåligt utan att det blir några konsekvenser. I DIF får du vara hur sopig som helst och behålla jobbet.

Rena jävla Samhall...
Sam Hallam?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:
sensei skrev:
diftobbe89 skrev:
crike skrev:Vad har Hultström gjort domarna för att förtjäna dagens behandling?

Vi får nog räkna med en riktigt lång avstägning på Ridderwall. Han dödade ju råttan med klubban på hjälmen.

Varför är Henke så menlöst snäll för? Någon böjer honom framåt och håller fast hans huvud och han gör ingenting. Nada. Zip. Zero.

Det är svårt att vinna när man inte skjuter och ej heller bryr sig om returer runt egen kasse.
Stör ihjäl mig på sånt, verkligen, där hade han ett läge att dra igång någonting, men icke, varför åka in där och starta någonting överhuvudtaget då för? Jävla mes alltså, ursäkta men Hank är en något ''udda'' ''hårding''..
Han påminner lite om Bamse på det sättet. Fast när jag tänker efter så är Bamse betydligt elakare när någon sticker upp om man skall vara ärlig.
Men vad tror han att han ska vinna på det?
Någon måste ju ta ett snack med honom, är man så extremt begränsad i övrigt så måste han ju tuffa till sig flera nivåer, det är hans ända chans att vara relevant, för han är ju ingen vidare närkampsspelare, och har väl gjort ungefär 1 mål på 70 SHL matcher. Kan ha fel där, men han är ju extremt begränsad i flera områden.
Ingen aning. Det är ett väldokumenterat faktum att snälla pojkar inte vinner några hockeymatcher, så med tanke på att just det fysiska skulle vara hans spetskompetens så är det ett fullständigt mysterium.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13704
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:
sensei skrev:
diftobbe89 skrev:
crike skrev:Vad har Hultström gjort domarna för att förtjäna dagens behandling?

Vi får nog räkna med en riktigt lång avstägning på Ridderwall. Han dödade ju råttan med klubban på hjälmen.

Varför är Henke så menlöst snäll för? Någon böjer honom framåt och håller fast hans huvud och han gör ingenting. Nada. Zip. Zero.

Det är svårt att vinna när man inte skjuter och ej heller bryr sig om returer runt egen kasse.
Stör ihjäl mig på sånt, verkligen, där hade han ett läge att dra igång någonting, men icke, varför åka in där och starta någonting överhuvudtaget då för? Jävla mes alltså, ursäkta men Hank är en något ''udda'' ''hårding''..
Han påminner lite om Bamse på det sättet. Fast när jag tänker efter så är Bamse betydligt elakare när någon sticker upp om man skall vara ärlig.
Men vad tror han att han ska vinna på det?
Någon måste ju ta ett snack med honom, är man så extremt begränsad i övrigt så måste han ju tuffa till sig flera nivåer, det är hans ända chans att vara relevant, för han är ju ingen vidare närkampsspelare, och har väl gjort ungefär 1 mål på 70 SHL matcher. Kan ha fel där, men han är ju extremt begränsad i flera områden.
Ingen aning. Det är ett väldokumenterat faktum att snälla pojkar inte vinner några hockeymatcher, så med tanke på att just det fysiska skulle vara hans spetskompetens så är det ett fullständigt mysterium.
Hank ligger ju tvåa i den interna tacklingsligan efter Brodin.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Varg »

Jag kollade på matchen lite till och från ikväll, för att jag hade bättre saker att göra än att titta på kass hockey. Men jag reagerade på att Ikonen knappt spelade efter halva andra och inte alls i tredje. Har han gått sönder igen eller vart han bänkad? Jag tycker ändå att han såg hyffsad ut det lilla jag såg av honom...
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Morwin »

crike skrev:
Morwin skrev:
crike skrev:Vad har Hultström gjort domarna för att förtjäna dagens behandling?

Vi får nog räkna med en riktigt lång avstägning på Ridderwall. Han dödade ju råttan med klubban på hjälmen.

Varför är Henke så menlöst snäll för? Någon böjer honom framåt och håller fast hans huvud och han gör ingenting. Nada. Zip. Zero.

Det är svårt att vinna när man inte skjuter och ej heller bryr sig om returer runt egen kasse.
Vad gjorde riddan? Såg inte slutet.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
En hög klubba som såg ut att ta mer hjälm/visir än ansikte men reaktionen (fallet) tydde mer på att han kapat huvudet.
Jaha du menade när rosen grät på isen.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av sensei »

Praetori skrev: Hank ligger ju tvåa i den interna tacklingsligan efter Brodin.
Intressant, det skall han ha beröm för! Det år svårt att inte gilla Hank trots allt men hade jag vart hans personliga coach så hade jag insisterat på att han gärna fick bli lite mer hänsynslös eller hur man skall uttrycka det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8085
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Mattias_87 »

Det stora problemet är i mina ögon att vi inte har några målakyttar. Håller ni med ?
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av sensei »

Mattias_87 skrev:Det stora problemet är i mina ögon att vi inte har några målakyttar. Håller ni med ?
Ja eller att målskyttarna inte gör mål som de skall. Beror lite på hur man vill se det. Förutom det extrema exemplet Tambellini, så låg Ridderwall på nära .5 PPG i KHL. I år i DIF .28. Lundh .49 resp. .14. Det lär finnas många sådana exempel i truppen, orkar inte räkna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
BigJ
Inlägg: 2250
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av BigJ »

sensei skrev:
Mattias_87 skrev:Det stora problemet är i mina ögon att vi inte har några målakyttar. Håller ni med ?
Ja eller att målskyttarna inte gör mål som de skall. Beror lite på hur man vill se det. Förutom det extrema exemplet Tambellini, så låg Ridderwall på nära .5 PPG i KHL. I år i DIF .28. Lundh .49 resp. .14. Det lär finnas många sådana exempel i truppen, orkar inte räkna.
Du har helt rätt, de har presterat tidigare, liksom deras omgivning i resp kedja. Antingen passar helt enkelt inte dessa spelare ihop och då skall sportchefernas huvuden rulla eller så får inte tränarna ihop spelarna till en fungerande enhet med det naturliga målet att få pucken i nät.

Själv lutar jag åt det sista för jag begriper inte hur ett ständigt jagande längs sargen i anfallszon ska kunna resultera i mål.

Uppenbart också hur mycket Varakas betyder för defensiven.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Örebroarn »

Lee Harvey Oswald skrev:
Örebroarn skrev:Jag skäms... Orkar inte ens bli upprörd längre. Kanske vore bra för oss att åka ur och rensa bort karel, jocke, tjomme, Musse och resten av kompisgänget. Vi behöver få ut inaveln i föreningen och få in kompetent folk. I ett företag hade du inte fått leverera så här dåligt utan att det blir några konsekvenser. I DIF får du vara hur sopig som helst och behålla jobbet.

Rena jävla Samhall...
Sam Hallam?
Samhall = skyddad anställning (får folk som har svårt med vanliga jobb)
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av DRC »

Mattias_87 skrev:Det stora problemet är i mina ögon att vi inte har några målakyttar. Håller ni med ?
Svårt att hitta roten till eländet när allt ser så fruktansvärt uselt ut men:

Spelsystemet genererar inga spelvändningar.

Vi möter ständigt samlade försvar.

För få spelare klarar dyrka upp försvaret i statiska situationer, sannolikt pga att Tjocke i sin iver att ha 4 jämndåliga sossekedjor handlat spelare på rea.

Även när vi lyckas få längre anfall så kommer vi inte in på mål tillräckligt ofta och för få riktigt bra läge skapas.

När lägen väl uppstår så har vi i femton matcher missat chanserna.

Man låter match efter match Hank, Vejdemo, Falk, Ollas och Tambellini (tillsammans 3 mål) snubbla runt.

Och när man inte bara tror utan satsar på att en spelare som Lundh plötsligt ska börja producera pga ökad speltid så får man nästan skylla sig själv när så inte blir fallet. När detta bara är ett i raden av, inte bara dåliga utan rent usla beslut, ja då hamnar man i botten.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av -daniel- »

Tror vi blir överkörda och torskar med 4-1.

Typ något liknande:
1-0 VLH Linus Fröberg 06:17
1-1 DIF D.Bernhardt 18:58
2-1 VLH Robert Rosén 21:52
3-1 VLH Dennis Eberberg 46:03

EDIT: Aha matchen har redan spelats! :|
Bild
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av MarcusDaze »

NY MATCHTRÅD


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1463
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Ohddan »

Matchtråd!
Skriv svar