SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Andspe »

Jag är inte arg utan bara ledsen och besviken. Man får inte spela såhär. Visst vi har en första-line borta, men vi slängde puckar hela matchen på chans.

Eller jo.. jag är förbannad. En kille som Bernhardt som har sin livs chans att bara gå in och köra. Väljer att gång på gång inte gå in och spela fysiskt utan väjer av.Han spelar inte klart situationer och visar en attityd som inte går att förknippa med våra grundstadgar. Det är bara att skicka ned honom till J20 igen. Han är uppenbart inte redo för SHL rent mentalt. Har vi fortfarande skador nästa match så vill jag gärna ge en annan junior chansen. Forsberg? Han gick iallafall in slikt Vejdemo och kriga. Man måste visa att man vill ha en plats om man ska spela. Så är det bara...

Förstå mig inte fel, Bernhardt har kvalitéer som kan ta honom hur långt som helst. Men bristen på glöd när han väl får chansen gör mig förbannad. Klart jag har överseende med diverse fel han gör på banan. Han är ung, men vafan.. dags att visa att du vill spela.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Sur vinst. Nya tag på torsdag, då ska vi vinna. Jag har en bra dag idag!
Given torsk. Hemma mot Lule skall normalt sett vara publikfest och kross. Nu kommer det bli respass.
Möjligen om Sören är tillbaka och på spelhumör.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9352
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Andspe skrev:Jag är inte arg utan bara ledsen och besviken. Man får inte spela såhär. Visst vi har en första-line borta, men vi slängde puckar hela matchen på chans.

Eller jo.. jag är förbannad. En kille som Bernhardt som har sin livs chans att bara gå in och köra. Väljer att gång på gång inte gå in och spela fysiskt utan väjer av.Han spelar inte klart situationer och visar en attityd som inte går att förknippa med våra grundstadgar. Det är bara att skicka ned honom till J20 igen. Han är uppenbart inte redo för SHL rent mentalt. Har vi fortfarande skador nästa match så vill jag gärna ge en annan junior chansen. Forsberg? Han gick iallafall in slikt Vejdemo och kriga. Man måste visa att man vill ha en plats om man ska spela. Så är det bara...

Förstå mig inte fel, Bernhardt har kvalitéer som kan ta honom hur långt som helst. Men bristen på glöd när han väl får chansen gör mig förbannad. Klart jag har överseende med diverse fel han gör på banan. Han är ung, men vafan.. dags att visa att du vill spela.
Ja, det viktigaste är ju att ha en spelstil som ser ut som att du "krigar" . Sen hur bra du är spelar mindre roll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Andspe »

Jim Morrison skrev:
Andspe skrev:Jag är inte arg utan bara ledsen och besviken. Man får inte spela såhär. Visst vi har en första-line borta, men vi slängde puckar hela matchen på chans.

Eller jo.. jag är förbannad. En kille som Bernhardt som har sin livs chans att bara gå in och köra. Väljer att gång på gång inte gå in och spela fysiskt utan väjer av.Han spelar inte klart situationer och visar en attityd som inte går att förknippa med våra grundstadgar. Det är bara att skicka ned honom till J20 igen. Han är uppenbart inte redo för SHL rent mentalt. Har vi fortfarande skador nästa match så vill jag gärna ge en annan junior chansen. Forsberg? Han gick iallafall in slikt Vejdemo och kriga. Man måste visa att man vill ha en plats om man ska spela. Så är det bara...

Förstå mig inte fel, Bernhardt har kvalitéer som kan ta honom hur långt som helst. Men bristen på glöd när han väl får chansen gör mig förbannad. Klart jag har överseende med diverse fel han gör på banan. Han är ung, men vafan.. dags att visa att du vill spela.
Ja, det viktigaste är ju att ha en spelstil som ser ut som att du "krigar" . Sen hur bra du är spelar mindre roll.
Att inte spela klart situationer och inte välja att gå in i kampmoment är knappast en spelstil. Jag vet inte om du bara försöker göra mig löjlig eller om du på riktigt menar det du säger?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Metal Machine »

Är det bara jag som gäspar åt DIF-hockey nuförtiden? Oavsett torsk eller vinst blir jag knappt påverkad humörmässigt. Styrelsen har pissat fansen i ansiktet under flera års tid och resultatet är ett viljelöst skitlag, endast påhejat av de allra mest inbitna. Djurgårn hockey som för några år sen fascinerade människor över hela världen har blivit ett nytt random bondgäng. Det är endast trumman som saknas på läktarplats för att fullända fiaskot.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7031
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Högström har varit vår bästa back sedan han kom till oss.
I år har han växt ut till en riktig klassback i SHL.

Oj vad han är saknad på planen.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2015-11-25 12:58:49, redigerad totalt 1 gånger.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Metal Machine skrev:Är det bara jag som gäspar åt DIF-hockey nuförtiden? Oavsett torsk eller vinst blir jag knappt påverkad humörmässigt. Styrelsen har pissat fansen i ansiktet under flera års tid och resultatet är ett viljelöst skitlag, endast påhejat av de allra mest inbitna. Djurgårn hockey som för några år sen fascinerade människor över hela världen har blivit ett nytt random bondgäng. Det är endast trumman som saknas på läktarplats för att fullända fiaskot.
Är nog det flesta som gäspar åt ditt inlägg också. Du kanske ska byta lag?
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Metal Machine »

Precis. Om jag byter lag försvinner nog problemen.

Intressant att notera också att du gäspade så mycket åt mitt inlägg att du var tvungen att kommentera det. :lol:
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Magnutz »

I motgång prövas vännen.

Om det på något vis smugit sig in en känsla av oövervinnerlighet i våra led så är det bra. Så ska vi ta oss an vårt supporterskap. DIF mot rubbet.

Det vi behöver ha med i tankarna är att vår förening fortfarande arbetar otroligt hårt och enormt fokuserat på att leverera bra hockey och en riktigt bra upplevelse på våra matcher. Att detta görs i motvind om vi jämför med hur andra klubbar har det, det är sen gammalt men får inte glömmas bort.

Vi behöver alltid stå upp för vår förening och ta oss till Hovet så ofta vi kan. Att sitta på forumet och kalla klubben och de som företräder den officiellt för "viljelösa bondlurkar" och annat är inte ok och om DU får för dig att skriva ett inlägg här som har det budskapet, att vi är skit, då ska du göra allt du kan för att låta bli att posta det. Håll dig till Flashback eller liknande platser om det är skit du vill leverera.

Imorgon möter vi luleå. Om vi inte lyckas fylla Hovet på lönedag när detta olidliga lag kommer på besök måste vi rannsaka oss själva. Imorgon ska vi vara den extra spelaren och hjälpa till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Metal Machine »

Om ni inte vill se att det finns problem är det upp till er. Jag är väldigt allergisk mot den sortens beteende, som alltid innebär att trycka ner huvudet i sanden. Om kejsaren är naken måste detta kunna påpekas.

För övrigt kan jag upplysa om att det som skrivs på Flashback är ganska bra i jämförelse med vad som skrivs på många andra ställen. Men kritik av samhället betraktas ju som näthat, liksom kritik mot DIF betraktas som något slags förräderi. Det finns vissa tabun som inte får kritiseras. I DIF-kretsar - särskilt här - får man inte under några omständigheter kritisera föreningen. Att hänga ut enskilda spelare och kalla laget värdelöst är däremot helt okej.

Ni och jag tycks onekligen ha olika syn på vad som får yttras och inte. Jag kan dock bara konstatera att saken i detta fall talar för sig själv. De vikande publiksiffrorna beror inte på att antalet Djurgårdare har blivit färre eller att hockeyn i sig har blivit tråkigare. Jag tror inte ens att de sportsliga framgångarna är avgörande i detta avseende. Men detta får givetvis inte sägas, för då är man ingen "riktig Djurgårdare". Ungefär som att ni skulle ha rätten att avgöra vem som är, och vem som inte är, riktig supporter.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av DRC »

Magnutz skrev:I motgång prövas vännen.

Om det på något vis smugit sig in en känsla av oövervinnerlighet i våra led så är det bra. Så ska vi ta oss an vårt supporterskap. DIF mot rubbet.

Det vi behöver ha med i tankarna är att vår förening fortfarande arbetar otroligt hårt och enormt fokuserat på att leverera bra hockey och en riktigt bra upplevelse på våra matcher. Att detta görs i motvind om vi jämför med hur andra klubbar har det, det är sen gammalt men får inte glömmas bort.

Vi behöver alltid stå upp för vår förening och ta oss till Hovet så ofta vi kan. Att sitta på forumet och kalla klubben och de som företräder den officiellt för "viljelösa bondlurkar" och annat är inte ok och om DU får för dig att skriva ett inlägg här som har det budskapet, att vi är skit, då ska du göra allt du kan för att låta bli att posta det. Håll dig till Flashback eller liknande platser om det är skit du vill leverera.

Imorgon möter vi luleå. Om vi inte lyckas fylla Hovet på lönedag när detta olidliga lag kommer på besök måste vi rannsaka oss själva. Imorgon ska vi vara den extra spelaren och hjälpa till.
Va? I motgång? Vi har torskat en skitmatch i Ö-vik? Eller har jag missat något?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av minalman »

För modo var det inte en skitmatch, eller "vilken match som helst". Antagligen kan det förklara allt avseende skillnad i motivation mellan lagen. Har svårt att tro att någon ledare någonsin hade lyckats tagga våra lirare till att vara mer motiverade än modos i går.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte riktigt ilskan, med lite flyt (som i RBK-matchen) hade vi förmodligen vunnit den här tillställningen. Vi slarvar återigen i mittzon och stundtals i egen zon och ger bort matchen därigenom, tycker vi anfallsmässigt gör det relativt bra trots förlusten.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Om ni inte vill se att det finns problem är det upp till er. Jag är väldigt allergisk mot den sortens beteende, som alltid innebär att trycka ner huvudet i sanden. Om kejsaren är naken måste detta kunna påpekas.

För övrigt kan jag upplysa om att det som skrivs på Flashback är ganska bra i jämförelse med vad som skrivs på många andra ställen. Men kritik av samhället betraktas ju som näthat, liksom kritik mot DIF betraktas som något slags förräderi. Det finns vissa tabun som inte får kritiseras. I DIF-kretsar - särskilt här - får man inte under några omständigheter kritisera föreningen. Att hänga ut enskilda spelare och kalla laget värdelöst är däremot helt okej.

Ni och jag tycks onekligen ha olika syn på vad som får yttras och inte. Jag kan dock bara konstatera att saken i detta fall talar för sig själv. De vikande publiksiffrorna beror inte på att antalet Djurgårdare har blivit färre eller att hockeyn i sig har blivit tråkigare. Jag tror inte ens att de sportsliga framgångarna är avgörande i detta avseende. Men detta får givetvis inte sägas, för då är man ingen "riktig Djurgårdare". Ungefär som att ni skulle ha rätten att avgöra vem som är, och vem som inte är, riktig supporter.
Fast som någon sa tidigare, "många i den aktiva kärnan av klacken är ju i grunden relativt ointresserade av hockey", den klicken gick ju förut när allt var frid & fröjd och när det gick bra för laget. Det här med att styrelsen pissar folk i ansiktet börjar bli rätt tröttsamt att höra, rösta bort sittande styrelse då? Varför sker det aldrig om tillräckligt många orkar bry sig? Begriper mig inte på det faktiskt.
Bild
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Metal Machine »

Nej, det kan mycket väl ligga nånting i det. Men fabriken var runt och skramlade med hinkar, viftade med flaggor och eldade på klacken redan under säsongen 07/08. Jag minns det, eftersom det var då jag började gå på hockey igen. Det var knappast av sportsliga skäl man slutade gå dit.

Men visst, jag tycker också att man borde kunna plocka fram förslag till ny styrelse och rösta fram den istället. Nuvarande gör faktiskt inte många rätt.
Skriv svar