CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:
Frasse skrev:
SirDIFalot skrev:
Frasse skrev:
Bättre än ifjol är visserligen inte att sätta ribban högt av mig. Men det är ett bra steg på vägen.
Saknar "Thomas Eriksson" i truppen, men vem vet Andreas Englund kanske blir fältherren där bak vi har saknat sedan Ragge lade av.
Ja, vi saknar ju den ledande tvåvägsbacken. Den som Staffna Kronwall skulle varit. Men har vi inte fostrat en sån själv som vill hem just nu blir det svårt att hitta. Får försöka överleva utan.
Ett år till och Staffans kontrakt löper ut och vem vet vad han då önskar att familjen bosätter sig.
Ja nästa sommar förväntar jag mig verkligen att han kommer hem. Fem år i KHL får räcka.
Eftersom han egentligen var nöjd med det erbjöds för att flytta hem i år... så förväntar jag mig samma sak.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av Edin »

Jag gillar det jag ser av Englund, det verkar som att han utvecklas precis till den backen vi kommer att behöva i vinter.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Djurgårn
Inlägg: 1519
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av Djurgårn »

Håller med angående Englund. Han har sett riktigt bra ut så här långt och spelar rejält i alla situationer hela tiden.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Från NHL scout på matchen.

Thomas Roost ‏@thomasroost 1m1 minute ago
#EVZ #Djurgarden. Stockholm bigger, more powerful + better puck-control/puck-management. Zug with partly more speed. #championshockeyleague
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av Rocky3000 »

Kämpa DIF! Det här är bara början på något stort!
Bild
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av Axel_K »

Nog för att vi gör misstag och så vidare, men jag gillar verkligen hur vi spelar just nu.
Spelet sitter inte riktigt ännu, det kommer se bättre ut men jag gillar hur hårt vi går in närkamper, hur backarna vågar ta för sig offensivt och har självförtroende att spela ut pucken.

Jag har klagat på Högström väldigt mycket, både förra säsongen och nu under försäsongen men jag tror att vårt nya sätt att spela ut pucken ur egen zon kan vara till fördel för Högströms spelstil. Jag hoppas att han kan ta det ordentliga steget i år, dock ska han INTE spela i PP1.

Jag hoppas att Englund och Falk stannar länge i DIF, de kommer vara väldigt viktiga i år och ser bättre och bättre ut för varje match.

Sallinen är en spelare av väldigt hög klass, Sörensen är Sörensen, Fällström passar perfekt in med dem.

Jag hoppas att vi spelar lika hetsigt i Elitserien som i CHL, att vi vågar vara på målvakten HELA tiden, att vi vågar vara i ansiktet på motståndarna i hela tiden och inte visar någon respekt alls.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av Túrin Turambar »

Min känsla (oklart om den stämmer) är att dåliga prestationer från antingen Högström eller Rundqvist eller båda två har varit del i mer än hälften av målen vi har släppt in såhär långt i CHL.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av pulverapa »

Synd att Matt Anderson kommer hit och är fat and happy. Hade förväntat mig att se mycket mer av honom. Blir max 10p och troligtvis mycket spel i egen zon.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av elklingo »

pulverapa skrev:Synd att Matt Anderson kommer hit och är fat and happy. Hade förväntat mig att se mycket mer av honom. Blir max 10p och troligtvis mycket spel i egen zon.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Håller med, otroligt lojt intryck av honom än så länge.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1335
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av MarcusDaze »

Kan jag idag se hela matchen i efterhand någonstans. Var på kräftskiva igår så jag missade tyvärr denna.


EDIT: Det gick att se så pass långt tillbaka i Magine.

Sent from my iPhone using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av ciirree »

Är det inte ganska vanligt att transatlantiska spelare tar lite mer tid på sig att komma igång? Känns inte som att man kan dra några riktiga slutsatser än.

Sörensen gjorde förövrigt 1 assist på 5 CHL matcher ifjol och Deilert hade 5 poäng på 6 matcher.
Det säger en del om försäsongen.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1335
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: CHL: Zug - Djurgårdens IF 29/8 2015

Inlägg av MarcusDaze »

pulverapa skrev:Synd att Matt Anderson kommer hit och är fat and happy. Hade förväntat mig att se mycket mer av honom. Blir max 10p och troligtvis mycket spel i egen zon.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk

Jag ser bra tendenser i honom. Ska bli roligt att se hur han spelar med Thoresen när han är tillbaka.

Thoresen - Anderson - Brodin

Tror att Anderson kommer att växa och adaptera vårat spelsystem. Ge honom lite tid bara.
Skriv svar