SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av PATRIK. »

Låter som då och då som att Guter snackar som att han spelat i Leksand i flera år, samtdigt som DIF bara är ett minne blott. "Skönt o komma bort från storstan, stressen och framförallt tunnelbanan ett tag"
http://www.leksandsif.se/artikel/62980/
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av PATRIK. »

Fan vad man verkligen spyr på Leksand... Nämen helvete vad segt om Guter står för nåt avgörande mål.

Vill inte ens tänka tanken, men man kan ju knappast undgå den.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Morwin »

PATRIK. skrev:Fan vad man verkligen spyr på Leksand... Nämen helvete vad segt om Guter står för nåt avgörande mål.

Vill inte ens tänka tanken, men man kan ju knappast undgå den.
klart han kommer och det är ju samma med Cehlin....

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av -daniel- »

Jag har redan räknat in 0 pinnar här, men vi har trots detta en hyfsat god chans att fortfarande undvika kval. Så deppa inte gott folk, vi har många ångestladdade matcher kvar att fippla bort! :?
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av -daniel- »

PATRIK. skrev:Låter som då och då som att Guter snackar som att han spelat i Leksand i flera år, samtdigt som DIF bara är ett minne blott. "Skönt o komma bort från storstan, stressen och framförallt tunnelbanan ett tag"
http://www.leksandsif.se/artikel/62980/
Sluta fokusera på den där råttan.
Bild
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av captcash »

-daniel- skrev:
PATRIK. skrev:Låter som då och då som att Guter snackar som att han spelat i Leksand i flera år, samtdigt som DIF bara är ett minne blott. "Skönt o komma bort från storstan, stressen och framförallt tunnelbanan ett tag"
http://www.leksandsif.se/artikel/62980/
Sluta fokusera på den där råttan.
Framför allt, sluta böla om vad folk säger i intervjuer... tror nån på allvar att han skulle säga "Ja det suger ju att vara i denna skitstad men tänkte jag skulle mjölka ut lite stålar från kommundopingen innan jag hittar något annat lag. Fans och klubben är ju skit och jag spyr varje morgon på mitt liv just nu! #villhem".
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Jag skiter fullständigt i hur det ser ut idag. Bara vinn. Den här matchen är nog fan den viktigaste hittills under säsongen.
Expert.
Norenfalk
Inlägg: 185
Blev medlem: 2012-10-27

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Norenfalk »

Första matchen på hela säsongen jag inte kommer kolla på. Det säger ju något. Så idag blir det förlust ändå
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Vägskälsmatch. Ser det lika lojt ut som på sistone tappar jag fan allt hopp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Lidingö DIF »

Tidagsmatch gör att man får ta ledigt ifrån alkoholkonsumtionen och när målen kommer börja trilla in som på ett pärlband kommer jag säkerligen sätta kamomilltéet i halsen så jag väljer bort Csports för första gången till förmån för att följa Er på forumet. Känns alltid lättare att leva när man ser att andra lider mer så låt frustrationen frodas om det, mot förmodan, urartar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av DIFtorped »

Lidingö DIF skrev:Tidagsmatch gör att man får ta ledigt ifrån alkoholkonsumtionen och när målen kommer börja trilla in som på ett pärlband kommer jag säkerligen sätta kamomilltéet i halsen så jag väljer bort Csports för första gången till förmån för att följa Er på forumet. Känns alltid lättare att leva när man ser att andra lider mer så låt frustrationen frodas om det, mot förmodan, urartar.
Ähhh, det e ju bara hockey! :wink:
Tre pinnar på kontot och livet leker igen, åtminstone tillfällig.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Leksand »

Sjukt viktig match er. Torsk och ni är på allvar indragna i bottenstriden.

Viktig match för oss också, men vi har i princip spelat en enda lång kvalserie hela säsongen, så det är som vanligt.

Vi har tagit skapligt med poäng på slutet, men spelat riktigt, riktigt dåligt. Spelmässigt sämre nu än i början på säsongen, då vi torskade sju raka. Tycker inte att vi har gjort en bra match sedan fbk hemma 30/12.

Tror att självförtroende och inställning blir avgörande och där är det plus för er.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av -daniel- »

Leksand skrev:Sjukt viktig match er. Torsk och ni är på allvar indragna i bottenstriden.

Viktig match för oss också, men vi har i princip spelat en enda lång kvalserie hela säsongen, så det är som vanligt.

Vi har tagit skapligt med poäng på slutet, men spelat riktigt, riktigt dåligt. Spelmässigt sämre nu än i början på säsongen, då vi torskade sju raka. Tycker inte att vi har gjort en bra match sedan fbk hemma 30/12.

Tror att självförtroende och inställning blir avgörande och där är det plus för er.
Vi pratar om bortaplan för DIF, finns inte en chans att vi har något som helst självförtroende. Inställningen brukar det också kunna klagas på här inne, fast det är oftast väldigt enkelt att dra till med det när det går utför...

Nä du min vän från ClasOhlson-land; det här vinner ni. Tämligen komfortabelt dessutom. Allt annat är en smärre sensation.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.leksandsif.se/artikel/63028/
Cehlin verkar inte spela idag enligt honom själv.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Leksand skrev:Sjukt viktig match er. Torsk och ni är på allvar indragna i bottenstriden.

Viktig match för oss också, men vi har i princip spelat en enda lång kvalserie hela säsongen, så det är som vanligt.

Vi har tagit skapligt med poäng på slutet, men spelat riktigt, riktigt dåligt. Spelmässigt sämre nu än i början på säsongen, då vi torskade sju raka. Tycker inte att vi har gjort en bra match sedan fbk hemma 30/12.

Tror att självförtroende och inställning blir avgörande och där är det plus för er.
Modo vann mot oss när vi lirade mot dom borta. Modo. Ni kommer vinna det här.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar