SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7939
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Nu blir jag lite sugen på att veta vilken nivå ni tyckte klacken höll igår som satt lite mer i mitten av Globen? När man står där är det ju svårt att veta hur andra upplevde det.
Avskaffa tre mot tre.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Túrin Turambar »

På säsongarnas sittplatser snett ovanför klacken hördes den ärligt talat inte så bra. Självklart var det en hög lägstanivå, men där jag satt kom aldrig det där öronbedövande trycket man ofta får på Hovet.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Túrin Turambar skrev:På säsongarnas sittplatser snett ovanför klacken hördes den ärligt talat inte så bra. Självklart var det en hög lägstanivå, men där jag satt kom aldrig det där öronbedövande trycket man ofta får på Hovet.
ovanför och bakom klacken, den sämsta av alla platser att försöka få sig en bild av trycket, samma problem jag har på tele2 med mina säsongskort
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Túrin Turambar »

Jo, precis, för från där jag satt lät det ibland som att leksingarna höll oroväckande jämna steg. Men det skyller jag på placeringen och Globen.
lavrell
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-04-07

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av lavrell »

Jag satt på andra etage i mitten och Leksingarna hade inte en chans.
Det konstiga var ju att halva deras "klack" satt ner och hade inte matchtröjor så det blev rätt fattigt från deras håll. Klart under vad jag hade förväntat mig.

Stundtals var det riktigt bra nivå från klacken men självklart inte i paritet med Luleå 2010 tex.
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av wolsey100 »

Mattias_87 skrev:Nu blir jag lite sugen på att veta vilken nivå ni tyckte klacken höll igår som satt lite mer i mitten av Globen? När man står där är det ju svårt att veta hur andra upplevde det.
Det var ganska bra tryck stundtals. Leksand hade ju som sagt ingen chans alls, men såklart var dom ju mindre till antalet också..

Det som hördes mest var D - I - F ramsan, med dom långa intervallerna mellan klappen/bokstäverna. Skapade en mäktig inramning.

Mest besviken på att sittplats var lite sega och inte gjorde mer liv från sig när man ställde sig upp.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av JohanPez »

wolsey100 skrev:
Mattias_87 skrev:Nu blir jag lite sugen på att veta vilken nivå ni tyckte klacken höll igår som satt lite mer i mitten av Globen? När man står där är det ju svårt att veta hur andra upplevde det.
Det var ganska bra tryck stundtals. Leksand hade ju som sagt ingen chans alls, men såklart var dom ju mindre till antalet också..

Det som hördes mest var D - I - F ramsan, med dom långa intervallerna mellan klappen/bokstäverna. Skapade en mäktig inramning.

Mest besviken på att sittplats var lite sega och inte gjorde mer liv från sig när man ställde sig upp.
Jag tror det mycket beror på att aktiv sittplats blivit utspritt lite här och där.
Sitter man med ett stort antal likasinnade står/sjunger man högre och längre än om man sitter med engångsbesökare som knappt reser sig under SFGD.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:Nu blir jag lite sugen på att veta vilken nivå ni tyckte klacken höll igår som satt lite mer i mitten av Globen? När man står där är det ju svårt att veta hur andra upplevde det.
Klacken skötte sig fint och höll bra ljudnivå, jag satt på B7 rätt långt ifrån klacken. Deras bortaklack tystnade direkt när ni började ju. =)

Var på premiären med och det som skilde sig är ju att sittplatspubliken jämt är så jäkla strama när det blir spel i Globen. Spelar nästan inte någon roll om det är derby mot antagonisterna heller, har varit lika då.
Skriv svar