Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4512
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av captcash »

Suttit och läst igenom denna tråd igen på 40-nått sidor... den är fan underbar! :D

Lägg den sticky på någon off-del av forumet så man kan komma tillbaka här i November för att få lite positiv känsla igen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Daniel942 »

Sticky!
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev:Suttit och läst igenom denna tråd igen på 40-nått sidor... den är fan underbar! :D

Lägg den sticky på någon off-del av forumet så man kan komma tillbaka här i November för att få lite positiv känsla igen!
Om ni inte redan gjort det, gå tillbaka tills strax före Säckens intåg och läs igenom matchtrådarna.
Hoppet väcks sakta men säkert till liv ....och till slut kan även de mest cyniska bittergubbarna (Me myself) konstatera att
–Fan, detta kan faktiskt gå vägen.

Vilken sjuk resa vi fick vara med om.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av seppuko »

Haha ja, när du skriver en sådan sak, det var nog då jag för en stund tappade hoppet. Större jinx får man leta efter :-)
Men, såhär i efterhand var det ju ingen jinx så förväntar mig att du är tillbaka i gamla spår i september :-)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Magnutz »

Vi är TILLBAKA!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Manijock »

Den sjuka glädjen håller i sig, men har även kompletterats med en uns rädsla... Nu ska vi hålla oss kvar också!!!

För fem år sen trodde man nästan att DIF var odödliga. Den här resan genom träskmarkerna har gjort en Maniac som mig betydligt ödmjukare....
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av ciirree »

Håller med lite där. Jag fick bara uppleva (iaf som jag minns) 1 SM guld med DIF sen gick kurvan sakta men säkert neråt - ja inte helt neråt men vi var ju inte ledande klubb längre iaf. Men säsong efter säsong så kände man endå att Allsvenskan inte fanns på kartan. Nu när vi väl varit där så kommer jag vara ganska lugn bara vi slipper kval de närmsta åren - sen får själva slutspelet gå som det vill!
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Henke_F »

ciirree skrev:Håller med lite där. Jag fick bara uppleva (iaf som jag minns) 1 SM guld med DIF sen gick kurvan sakta men säkert neråt - ja inte helt neråt men vi var ju inte ledande klubb längre iaf. Men säsong efter säsong så kände man endå att Allsvenskan inte fanns på kartan. Nu när vi väl varit där så kommer jag vara ganska lugn bara vi slipper kval de närmsta åren - sen får själva slutspelet gå som det vill!
Ja ett rimligt mål är väl att försöka etablera oss kvar och ha som mål att ta oss till slutspel närmsta tiden innan vi återgår till det gamla målet, 1:a i serien + SM-Guld.

..och som övriga varit inne på. Sticky på denna tråd och upp med den där under "Anslag" med reglerna!
Verkligen en av de viktigaste matcherna hittills i vår hockeyhistoria, var ju på ett sätt mycket skönare känsla än att vinna SM-guld och då har jag ändå varit på plats när bucklan lyfts. Det var ju samtidigt som en väldig glädje så mycket ångest som bara släppte. Något som inte riktigt brukar infinna sig när det har varit guldvittring.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Berra »

Kör en bump på tråden då den förtjänar ett evigt liv.

Vi är tillbaka!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Vikas »

Berra skrev:Kör en bump på tråden då den förtjänar ett evigt liv.

Vi är tillbaka!
En bump är ganska meningslös om tråden redan är högst upp :D

Men visst, kör på. Sticky!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Berra »

Vikas skrev:
Berra skrev:Kör en bump på tråden då den förtjänar ett evigt liv.

Vi är tillbaka!
En bump är ganska meningslös om tråden redan är högst upp :D

Men visst, kör på. Sticky!
Förvisso :D

Men jag syftade på att ingen postat på 10 dagar. Blev rädd att tråden blivit bortglömd.

Vi är tillbaka!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Cirith Ungol »

Oj oj oj vad jag var glad den kvällen. Kunde inte åka till Sverige för att se matchen pga tid-och pengabrist, men jag drog ner själv en halvliter Ardbeg pga nervositet de sista två perioderna. Satt med en tysk kompis som inte kan nåt om hockey, men vi skulle kolla Game of Thrones efteråt, så jag fick sällskap i alla fall. Slutade med att jag spydde som fan efter avsnittet, hahaha, men fan vad det var värt. Hockeyn har fått min koncentration i plugget att lida rejält stundtals, så nu var man glad i flera dagar efteråt!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av android »

När gnaget började lägga sig samtidigt som VIK gjorde 6-2 så var det väldigt tungt. Hade nog fortfarande mått dåligt om vi hade tappat det i sista perioden. Den rörelsen som skedde på läktaren då fler och fler fick reda på att aik hade reducerat och kvitterat var så jävla sjuk och härlig. Väldigt värt två helvetesår i AS för den kvällen, men låt mig slippa uppleva det igen. Tar hellre några obetydliga SM-guld till något mindre euofori.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av bastis7 »

När startas nästa matchtråd? :)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Rix »



För att vi alla förtjänar att se detta igen!
:)
Låst