Forumet uppdaterat

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Forumet uppdaterat

Inlägg av reservjesus »

Riktigt trevligt, mitt konto blev inaktivt utan anledning men nu fungerar det! :D
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Forumet uppdaterat

Inlägg av Buford »

Jimmy Peterson skrev: 2021-01-23 09:43:41
Buford skrev: 2021-01-22 22:36:17
Daniel942 skrev: 2021-01-22 21:05:37 Tack för alla hejarop, betyder mycket när man sliter flertalet timmar :)
Buford skrev: 2021-01-22 17:31:31 Toppen, bra jobbat!

Edit: Hur får man den snygga DIF-ikonen när man lägger till sidan på hemskärmen på Android?
Har inte så bra koll på Android, gjorde du som jag skrev i posten längst upp (har uppdaterat för Android)?
Nope, funkar inte! Blir bara en trist orange ikon :cry:
Har samma problem på Android. Men jag tittar på det och ser om jag kan hitta någon lösning.

Perfekt också med förslag som kommer i övrigt. Vi pratar och ser hur vi kan utveckla forumet vidare efter Daniels fenomenala uppdatering.
Hygglo, hoppas att det löser sig!
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Forumet uppdaterat

Inlägg av Harmageddon »

Nu har jag ingen Android men har ni prövat att testa olika webbläsare appar (typ chrome, firefox, samsung internet app, etc) för Android och sen lagt till den på hemskärmen? Mao se om någon av dessa appar gör att ni kan få den vackra ikonen. Då kan ni använda det som en workaround så länge
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Forumet uppdaterat

Inlägg av daaviid »

Härligt med ett nytt forum, det var väl på tiden.

Jag skulle dock önska att man tydligare kunde urskilja vart ett inlägg börjar och slutar. Kanske att bakgrundsfärgen alternerar mellan två alternativ, t.ex vit som det är nu och nästa inlägg får en ljusblå bakgrund. Men en sådan funktion kanske inte finns?
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Forumet uppdaterat

Inlägg av Jimmy Peterson »

Du borde se färger nu så är det vitt verkar något vara fel. Vad använder du för webbläsare?

Däremot är det ändå rätt liten skillnad på färgerna, det är också en sak jag ska titta på i dagarna.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Forumet uppdaterat

Inlägg av Daniel942 »

daaviid skrev: 2021-01-23 12:49:02 Härligt med ett nytt forum, det var väl på tiden.

Jag skulle dock önska att man tydligare kunde urskilja vart ett inlägg börjar och slutar. Kanske att bakgrundsfärgen alternerar mellan två alternativ, t.ex vit som det är nu och nästa inlägg får en ljusblå bakgrund. Men en sådan funktion kanske inte finns?
Vet inte hur det ser ut för dig, men detta är hur forumet ska se ut:
Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Forumet uppdaterat

Inlägg av Harmageddon »

Håller med att man kan ha andra färger så man lättare kan särskilja inläggen.
Såg att man behövde ändra en html och CSS fil för att skulle kunna förändra bakgrundsfärgen på inläggen. Det borde vara möjligt efter att kollat på phpbb:s forum.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Forumet uppdaterat

Inlägg av DIF_Soldier »

Snyggt jobbat! Fint att den här gamla haggan fått höften utbytt.
Framförallt att någon är humanitär nog att bry sig :D

För mig är citatrutorna lätt gula och går absolut att urskilja.
Säg den glädje som varar
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Forumet uppdaterat

Inlägg av daaviid »

Daniel942 skrev: 2021-01-23 13:22:25
daaviid skrev: 2021-01-23 12:49:02 Härligt med ett nytt forum, det var väl på tiden.

Jag skulle dock önska att man tydligare kunde urskilja vart ett inlägg börjar och slutar. Kanske att bakgrundsfärgen alternerar mellan två alternativ, t.ex vit som det är nu och nästa inlägg får en ljusblå bakgrund. Men en sådan funktion kanske inte finns?
Vet inte hur det ser ut för dig, men detta är hur forumet ska se ut:
Bild
Det är precis så det ser ut för mig, men jag tycker att det vore fint med tydligare särskiljning mellan inlägg. Självklart ser man citationstecknen tydligt, men jag vill ha en tydligare fördelning mellan inläggen. Antingen olika färger på bakgrunden eller en tydligare kant. Är nog bara jag som är petig.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Forumet uppdaterat

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev: 2021-01-23 15:33:51
Daniel942 skrev: 2021-01-23 13:22:25
daaviid skrev: 2021-01-23 12:49:02 Härligt med ett nytt forum, det var väl på tiden.

Jag skulle dock önska att man tydligare kunde urskilja vart ett inlägg börjar och slutar. Kanske att bakgrundsfärgen alternerar mellan två alternativ, t.ex vit som det är nu och nästa inlägg får en ljusblå bakgrund. Men en sådan funktion kanske inte finns?
Vet inte hur det ser ut för dig, men detta är hur forumet ska se ut:
Bild
Det är precis så det ser ut för mig, men jag tycker att det vore fint med tydligare särskiljning mellan inlägg. Självklart ser man citationstecknen tydligt, men jag vill ha en tydligare fördelning mellan inläggen. Antingen olika färger på bakgrunden eller en tydligare kant. Är nog bara jag som är petig.
Jag tror det skulle hjälpa om själva "sidan" var mörklbå (som hemsidan) istället för vit. Då blir det automatiskt en tydligare linje mellan inläggen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Forumet uppdaterat

Inlägg av Mattias_87 »

Går det att göra så våra nick och avatarer är till vänster istället som 99% av alla forum har? Det stör mig något enormt och jag tror inte jag vänjer mig vid nuvarande.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Forumet uppdaterat

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev: 2021-01-23 19:28:46 Går det att göra så våra nick och avatarer är till vänster istället som 99% av alla forum har? Det stör mig något enormt och jag tror inte jag vänjer mig vid nuvarande.
Har kollat lite på det nu under kvällen, verkar inte riktigt finnas en helt klar fix - men så fort vi hittar någon så löser vi det. Håller med om att det är bättre att ha det på vänster sida. :)
DIF_Soldier skrev: 2021-01-23 15:13:42 Snyggt jobbat! Fint att den här gamla haggan fått höften utbytt.
Framförallt att någon är humanitär nog att bry sig :D

För mig är citatrutorna lätt gula och går absolut att urskilja.
Haha tack, du fick igång processen med dina power to the people-trådar. ;)
DIF!
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Forumet uppdaterat

Inlägg av Frankie »

Har märkt att det var visst genom forumet jag tog mig vidare till DIF-hockey´s hemsida, när det behövdes.
Den länkningen är nu borta (..det var DIF-Skölden på gamla forumet). Nu är ju den länken "forumindex" som det även finns länk till i textform två rader under.

Skulle det gå att få till en länk till hemsidan igen? Eller ja kanske går att göra sådana små länk-ikoner till Djurgården Hockey´s officiella kanaler som Hemsida, Instagram, fejjan, etc. under sökrutan?
Senast redigerad av Frankie den 2021-01-25 00:31:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Forumet uppdaterat

Inlägg av Harmageddon »

Daniel942 skrev: 2021-01-24 01:11:16
Mattias_87 skrev: 2021-01-23 19:28:46 Går det att göra så våra nick och avatarer är till vänster istället som 99% av alla forum har? Det stör mig något enormt och jag tror inte jag vänjer mig vid nuvarande.
Har kollat lite på det nu under kvällen, verkar inte riktigt finnas en helt klar fix - men så fort vi hittar någon så löser vi det. Håller med om att det är bättre att ha det på vänster sida. :)
Kan detta var något som löser detta?
https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... s-on-left/

Edit:
Man kan även aktivera en funktion som visar att profilen är online. Det beror på om ni önskar det.
Instruktioner och screenshots hittar ni i länken ovan
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-01-24 13:21:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Forumet uppdaterat

Inlägg av Buford »

Frankie skrev: 2021-01-24 10:44:11 Har märkt att det var visst genom forumet jag tog mig vidare till DIF-hockey´s hemsida, när det behövdes.
Den länkningen är nu borta (..det var DIF-Skölden på gamla forumet). Nu är ju den länken "forumindex" som det även finns länk till i textform två rader under.

Skulle det gå att få till en länk till hemsidan igen? Eller ja kanske sådana små länk-ikoner till Djurgården Hockey´s officiella kanaler som Hemsida, Instagram, fejjan, etc.
Samma här, blev skitbökigt nu :lol:
Skriv svar