Nya hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nya hemsidan

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Har för liten skärm. Måste zooma ut för att se helheten.

Hoppas ni löser det alla påpekat. Statistiken och de "icke länkade sidorna".
Som någon skrev, lite tillbaka till gamla internet med länkar som ej fungerar.

Äh, får ni mer tid över så kör i vind. Jag lär vänja mig.
Idag ska ju allt ändras, även om det är fullt funktionellt utan klagomål.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Edin »

Riktigt jävla snygg måste jag säga, klar förbättring från den förra, trots att även den var bra.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Nya hemsidan

Inlägg av -daniel- »

Designen är snygg, helt klart. Det andas åtminstone kvalité.

Sen tar det alltid lite tid att vänja sig fullt ut, men det skall nog bli bra. Förra året var det byte av tröjor för att vända en usel trend, i år är det byte av websajt. :wink:
Bild
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Jimmy Peterson »

-daniel- skrev:Designen är snygg, helt klart. Det andas åtminstone kvalité.

Sen tar det alltid lite tid att vänja sig fullt ut, men det skall nog bli bra. Förra året var det byte av tröjor för att vända en usel trend, i år är det byte av websajt. :wink:
Vi har alltid ett ess i rockärmen. :)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Jepe »

Är det bara för mig som det ligger en reklam banner högst upp som tar upp halva sidan av skärmen?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Nya hemsidan

Inlägg av DIF_Soldier »

Jepe skrev:Är det bara för mig som det ligger en reklam banner högst upp som tar upp halva sidan av skärmen?
Skaffa Adblock.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Jepe »

DIF_Soldier skrev:
Jepe skrev:Är det bara för mig som det ligger en reklam banner högst upp som tar upp halva sidan av skärmen?
Skaffa Adblock.
På en iPad?
2014-04-07, vad hände?
Zims
Inlägg: 13
Blev medlem: 2005-09-09
Säsongskort: Ja

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Zims »

Tyvärr håller jag inte med, förra sidan var klart bättre rent layout mässigt. Denna sida är allt för inkonsekvent, massor med sidor har helt olika layout. Första sidan och vissa andra sidor har en transparent bakgrund, medans majoriteten har en vit bakgrund. Det gör att det blir väldiga kontraster när man hoppar runt och allt det väldigt olika ut beroende på vilka sidan man tittar på.

Sedan undrar jag också varför forumet saknar "headern/menyn", känns lite avhugget när man kommer hit.

Jag upplever också att texten blivit större, eller av någon annan anledning så får man plats med mindre information på varje sida. T.ex. så visades både tabellen och spelschemat på samma sida, nu ligger dom på två helt olika sidor, det var bättre förut då man kunde se allt på samma sida utan att behöva hoppa runt.

Sedan tycker jag också att undermenyerna som visas på vänsterkanten blir svårlästa och stör layouten när dom har en transparent bakgrund medans resten av sidan har en vit bakgrund. Det är bra att det är kontraster i färgerna mellan bakgrunden och förgrunden, men när viktigt "content" på sidan har stora kontraster så blir det tyvärr fel.

Det var några av de saker som jag störde mig på, visst alla har olika tycke när det gäller layout. Men jag tycker helt klart att förra sidan var en av det mest enhetliga, stilrena och snygga hemsidor som jag besöker. Denna sida känns som man har velat "flasha" lite för mycket, mer stilrent hade varit bättre.

Mina synpunkter gäller som sagt bara layouten, rent funktionsmässigt så är det en bra hemsida. Och att ni nu fått ett bättre administrativt gränssnitt är självklart mycket bra och i rådande stund när ekonomin är pressad så är det nog viktigare än layouten :)
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Alexander »

Zims skrev:Tyvärr håller jag inte med, förra sidan var klart bättre rent layout mässigt. Denna sida är allt för inkonsekvent, massor med sidor har helt olika layout. Första sidan och vissa andra sidor har en transparent bakgrund, medans majoriteten har en vit bakgrund. Det gör att det blir väldiga kontraster när man hoppar runt och allt det väldigt olika ut beroende på vilka sidan man tittar på.

Sedan undrar jag också varför forumet saknar "headern/menyn", känns lite avhugget när man kommer hit.

Jag upplever också att texten blivit större, eller av någon annan anledning så får man plats med mindre information på varje sida. T.ex. så visades både tabellen och spelschemat på samma sida, nu ligger dom på två helt olika sidor, det var bättre förut då man kunde se allt på samma sida utan att behöva hoppa runt.

Sedan tycker jag också att undermenyerna som visas på vänsterkanten blir svårlästa och stör layouten när dom har en transparent bakgrund medans resten av sidan har en vit bakgrund. Det är bra att det är kontraster i färgerna mellan bakgrunden och förgrunden, men när viktigt "content" på sidan har stora kontraster så blir det tyvärr fel.

Det var några av de saker som jag störde mig på, visst alla har olika tycke när det gäller layout. Men jag tycker helt klart att förra sidan var en av det mest enhetliga, stilrena och snygga hemsidor som jag besöker. Denna sida känns som man har velat "flasha" lite för mycket, mer stilrent hade varit bättre.

Mina synpunkter gäller som sagt bara layouten, rent funktionsmässigt så är det en bra hemsida. Och att ni nu fått ett bättre administrativt gränssnitt är självklart mycket bra och i rådande stund när ekonomin är pressad så är det nog viktigare än layouten :)
Äh, layouten vänjer man sig alltid vid
Mange_H
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-11-22

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Mange_H »

Gillade gamla sidan mycket bättre, men här är för mörk och plottrig.

Saknar även att kunna se matchschema och tabell på samma sida, vill ju kunna räkna på ev. resultat och tabellplaceringar utan att behöva hoppa fram och tillbaka.
Men om ni lovar att vinna alla matcher framöver så kan jag köpa läget, då behöver ju inte jag sitta och räkna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Nya hemsidan

Inlägg av SirDIFalot »

Mange_H skrev:Gillade gamla sidan mycket bättre, men här är för mörk och plottrig.

Saknar även att kunna se matchschema och tabell på samma sida, vill ju kunna räkna på ev. resultat och tabellplaceringar utan att behöva hoppa fram och tillbaka.
Men om ni lovar att vinna alla matcher framöver så kan jag köpa läget, då behöver ju inte jag sitta och räkna.
Bra poäng.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Nya hemsidan

Inlägg av zetterberg_88 »

När kommer det fungera med Tapatalk igen?
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Nya hemsidan

Inlägg av m0ng00se »

vet inte om nån har sagt det men på förstasidan där nyheterna är så har jag märkt att jag klickar på dom små bilderna under den stora bilden för att komma till den nyhet jag vill läsa och då blir det ju den som är den stora bilden. Då vill jag gärna ha att den stora bilden är klickbar just nu är det bara texten under bilden som är klickbar och jag har klickat i "blindo" flera gånger på bilden har jag märkt:)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Rix »

Riktigt snyggt faktiskt!

Bra DIF
airscape
Inlägg: 8
Blev medlem: 2006-10-25

Re: Nya hemsidan

Inlägg av airscape »

zetterberg_88 skrev:När kommer det fungera med Tapatalk igen?
Nu funkar tapatalk igen! :D
Skriv svar