Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Hemsidan

Inlägg av Rolv »

Tycker det är väldigt svårt att finna senaste nytt om truppen. T ex hur det ligger till med skador mm.
Senast redigerad av Rolv den 2018-09-23 10:41:01, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Frasse »

Alla nyheter rörande laget och truppen finns på första sidan.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Förbättra sidan

Inlägg av DIF_Soldier »

Saknar "Saknas" som man hade förra säsongen när truppen presenteras inför varje match. Även om jag som insatt ser vilka som saknas vore det kanske underlättande för den icke så insatte.
Säg den glädje som varar
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Honken »

DIF_Soldier skrev:Saknar "Saknas" som man hade förra säsongen när truppen presenteras inför varje match. Även om jag som insatt ser vilka som saknas vore det kanske underlättande för den icke så insatte.
Helt rätt, en hel del ”nya” besökare på matcherna med tanke på publikuppsvinget.
Alla kanske inte är fullt uppdaterade. Det är lätt att bli hemmablind.
Även lite mer fakta på spelarna skulle inte skada, mer än bara siffror.
Karriär, spelartyp, styrkor och svagheter.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Frasse »

Honken skrev:
DIF_Soldier skrev:Saknar "Saknas" som man hade förra säsongen när truppen presenteras inför varje match. Även om jag som insatt ser vilka som saknas vore det kanske underlättande för den icke så insatte.
Helt rätt, en hel del ”nya” besökare på matcherna med tanke på publikuppsvinget.
Alla kanske inte är fullt uppdaterade. Det är lätt att bli hemmablind.
Även lite mer fakta på spelarna skulle inte skada, mer än bara siffror.
Karriär, spelartyp, styrkor och svagheter.
Varför skulle en elitförening som Djurgården presentera sin spelare med eventuella svagheter eller deras styrkor i spelet ?
Information rörande spelarna och deras karriärer går att finnas via denna länk.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Honken »

Frasse skrev:
Honken skrev:
DIF_Soldier skrev:Saknar "Saknas" som man hade förra säsongen när truppen presenteras inför varje match. Även om jag som insatt ser vilka som saknas vore det kanske underlättande för den icke så insatte.
Helt rätt, en hel del ”nya” besökare på matcherna med tanke på publikuppsvinget.
Alla kanske inte är fullt uppdaterade. Det är lätt att bli hemmablind.
Även lite mer fakta på spelarna skulle inte skada, mer än bara siffror.
Karriär, spelartyp, styrkor och svagheter.
Varför skulle en elitförening som Djurgården presentera sin spelare med eventuella svagheter eller deras styrkor i spelet ?
Information rörande spelarna och deras karriärer går att finnas via denna länk.
Jag menade inte att vi skulle lägga ut Jarlefelts databas på spelarna, mer åt Eliteprospects hållet. Där finns det dessutom oftast ett bildgalleri samt youtube klipp på spelarna.
Exempel
Våra kombatanter har nog tillräckligt bra koll på våra spelare utan att behöva läsa på om dem på vår hemsida.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Rolv »

Var på första sidan kan jag finnde det?? Finner ingenting om t ex tjärnqvist och ottossons skador. Kan säkert få fram info från annat håll, men tycker att absolut arr sån info borde vara lätt tillgänglig på en elitserieklubbshemsida.
T Alexanderson
Inlägg: 15
Blev medlem: 2009-01-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Förbättra sidan

Inlägg av T Alexanderson »

Rolv skrev:Var på första sidan kan jag finnde det?? Finner ingenting om t ex tjärnqvist och ottossons skador. Kan säkert få fram info från annat håll, men tycker att absolut arr sån info borde vara lätt tillgänglig på en elitserieklubbshemsida.
Vi har match ungefär varannan dag och inför varje match finns en inför-text med information. Det framgår ganska tydligt i den senaste att varken Mathias eller Kristofer kommer att spela. Det känns inte riktigt som att skador är något att skylta med i rubriker etc utan jag har valt att baka in den informationen med annan och sedan är det upp till besökaren att läsa sig till den.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Saknar en uppdaterad lista på tröjnummerna, lagkaptenerna och tränarna. Detta under fliken Klubbinfo --> Historia.
Vore dessutom kul om ni uppdaterade historian 2000-2009 börjar bli dags nu.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Jepe »

Det jag saknar mest är en sida med enbart statistik, gammal som ny. Jag vet att man kan gå in på spelarnas namn och se statistiken men jag skulle vilja ha lite mer som:

Flest poäng i DIF
Flest poäng under en säsong i DIF
Flest mål..
Flest mål under en säsong..
Flest assist..
Flest assist under en säsong..
Flest utvisningsminuter..
Flest utv min under en säsong..
Flest poäng av junior A och B
Flest antal säsonger..
Flest antal matcher..
Längsta poängsvit..

(en ide kan vara att dela upp det på backar och forwards gällande mål och assist)

Målvakter
Flest nollor..
Flest nollor under en säsong..
Bäst räddningsprocent under en säsong
Bäst räddningsprocent i DIF

förstår dock att detta kan vara svårt, jobbigt, att fixa men skulle va coolt om det gick.

Vill i övrigt säga att det är en grym hemsida som vi (DIF) har, så stort cred till Er som jobbar med den!
2014-04-07, vad hände?
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Bäst-i-stan skrev:Saknar en uppdaterad lista på tröjnummerna, lagkaptenerna och tränarna. Detta under fliken Klubbinfo --> Historia.
Vore dessutom kul om ni uppdaterade historian 2000-2009 börjar bli dags nu.
Inget som är uppdaterat. Jag anser om vi ändå har sån statistik och fakta borde den uppdateras löpande. Vi har elitseriens bästa hemsida låt oss fortsätta ha det.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Crashmash »

Tagit det vidare nu, återkommer!
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Rolv »

Nu är vi där igen. Det står att Ragnarsson missar kvällens match, men inte varför och jur länge han förväntas vara borta.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Enbom »

Rolv skrev:Nu är vi där igen. Det står att Ragnarsson missar kvällens match, men inte varför och jur länge han förväntas vara borta.
Hade du hängt med så hade du vetat att det är ett knä som krånglar och att det är "day-to-day" då den informationen funnits i tidigare "Inför match"
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Förbättra sidan

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier skrev:Saknar "Saknas" som man hade förra säsongen när truppen presenteras inför varje match. Även om jag som insatt ser vilka som saknas vore det kanske underlättande för den icke så insatte.
Citerar mig själv här. Trots att det står i texten ovan är det mycket smidigare med en lista längst ned.
Säg den glädje som varar
Skriv svar