Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

Bra jobb av DIF att få in en blänkare på aftonbladet om publikrekord. Rätt fånigt med snack om publiksiffror men folk drar som bekant folk.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

Ser gärna att fliken "Fans" leder direkt till forumet vid tryck.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Andspe »

Finns det någon möjlighet i dagsläget att söka på tidigare artiklar?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Jimmy Peterson »

Andspe skrev:Finns det någon möjlighet i dagsläget att söka på tidigare artiklar?
En sökfunktion ska tillkomma men vi har inget datum på när. Så länge är en googlesökning på difhockey.se och det du vill hitta bästa tipset.
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Förbättra sidan

Inlägg av B.I.B.A »

Nu när jag ändå är förbannad och pekar finger åt alla håll och kanter:

Hur länge ska vi behöva dras med denna patetiska ursäkten till hemsida? Runt 2011 hade vi en grym sida. Lättnavigerad med snygg layout och späckad med information. Det var kul att besöka hemsidan. Sedan dess har det bara blivit sämre och sämre till där vi är nu, sittandes med en trist standardmall som jag antar att SHL tvingar på alla klubbar? Saknar tiden då DIF hade lite integritet och sa ifrån mot såna här dumheter.
Avgå Jocke.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Henke_F »

B.I.B.A skrev:Nu när jag ändå är förbannad och pekar finger åt alla håll och kanter:

Hur länge ska vi behöva dras med denna patetiska ursäkten till hemsida? Runt 2011 hade vi en grym sida. Lättnavigerad med snygg layout och späckad med information. Det var kul att besöka hemsidan. Sedan dess har det bara blivit sämre och sämre till där vi är nu, sittandes med en trist standardmall som jag antar att SHL tvingar på alla klubbar? Saknar tiden då DIF hade lite integritet och sa ifrån mot såna här dumheter.
Ja det har gått ett antal veckor nu utan några synliga försök till att få det bättre.
Kollar man på alla de andra lagens sidor så är det faktiskt ingen tvekan över att våran är sämst!

De andra har bättre färgsättningar relaterat till deras respektive klubbfärger, bättre uppdelad struktur/tydligare sektioner på sidorna hur junior och dam nyheter/tabeller är upplagda ..och ja bättre på allt annat med även fast dom änvänder samma skit till standard mall/layout.

FIXA NU! Vi skall inte tolerera att vara sämst varken i PP eller på hemsidor.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 678
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Eriksson »

Henke_F skrev:
B.I.B.A skrev:Nu när jag ändå är förbannad och pekar finger åt alla håll och kanter:

Hur länge ska vi behöva dras med denna patetiska ursäkten till hemsida? Runt 2011 hade vi en grym sida. Lättnavigerad med snygg layout och späckad med information. Det var kul att besöka hemsidan. Sedan dess har det bara blivit sämre och sämre till där vi är nu, sittandes med en trist standardmall som jag antar att SHL tvingar på alla klubbar? Saknar tiden då DIF hade lite integritet och sa ifrån mot såna här dumheter.
Ja det har gått ett antal veckor nu utan några synliga försök till att få det bättre.
Kollar man på alla de andra lagens sidor så är det faktiskt ingen tvekan över att våran är sämst!

De andra har bättre färgsättningar relaterat till deras respektive klubbfärger, bättre uppdelad struktur/tydligare sektioner på sidorna hur junior och dam nyheter/tabeller är upplagda ..och ja bättre på allt annat med även fast dom änvänder samma skit till standard mall/layout.

FIXA NU! Vi skall inte tolerera att vara sämst varken i PP eller på hemsidor.
Kan inte annat än att hålla med. Kan man inte fixa så får man väl ta in en som har minsta aning om hur man bygger upp en översiktlig och lättnavigerad sida.

Allt på sidan är ju ett enda virrvarr, rubriker blandat med färska/gamla nyhter Dubletter av en del saker så som nästa match. Navigeringen på sidan är byggd helt åt pepparn. Själv går jag direkt in på forumet via direktlänk, huvdsidan skippar jag.

Fattar inte att det skall vara så svårt. Dela upp sidan i spalter och sektioner, inte blanda allt som en fyraåring som fått fritt fram i godisaffären.
  • Nyheter överst, en eller två senaste
    Senaste matcher, Dam, Junior, Herr. osv...
    Kommande matcher, Dam, Junior, Herr osv...
    Övrigt, Sovunierer, Shop, annat
Nu är allt detta blandat, samma sak kan förekomma flera gånger vilket är klart onödigt.

Det är mera eller mindre omöjligt att selektera i den här röran.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Skidlöparn »

Om det nu ska vara en tabell över SDHL på startsidan får den gärna vara uppdaterad också tack!
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Jimmy Peterson »

Skidlöparn skrev:Om det nu ska vara en tabell över SDHL på startsidan får den gärna vara uppdaterad också tack!
Tabellen är uppdaterad för stunden men kanske var det något fel i morse? Ser du det igen får du gärna säga till igen så ber vi vår leverantör kika på det.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Skidlöparn »

Jimmy Peterson skrev:
Skidlöparn skrev:Om det nu ska vara en tabell över SDHL på startsidan får den gärna vara uppdaterad också tack!
Tabellen är uppdaterad för stunden men kanske var det något fel i morse? Ser du det igen får du gärna säga till igen så ber vi vår leverantör kika på det.
Yes! Vet att jag tänkt tidigare också på att det dröjt ett par dagar efter match (endast SDHL, inte SHL).
roger_l
Inlägg: 1
Blev medlem: 2017-04-06
Ort: Väsby
Kontakt:

Re: Förbättra sidan

Inlägg av roger_l »

Japp, har också märkt att tabellen verkar lite seg att uppdateras. Har iofs sätt det på andra klubbars webbplatser också.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Förbättra sidan

Inlägg av DIF_Soldier »

Avdelning: En bild säger mer än tusen ord.

Ja, DIF Hockey är sannerligen i desperat behov av en "kommunikat".

Oh, the irony. Den här katastrofusla hemsidan gör en ju gråtfärdig. Hur kan ansvariga finna sig i detta?

Bild
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 712
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Rojk »

Kommunikatör, kommunikation, kommunikationsmedel, kommunikationstabell? Alternativen är oändliga!
It's easier to be an asshole to words than to people
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Blårand »

Forum bättre än hemsidan
Hemsidan är inte mycket att skriva hem om. Jag har för länge sedan tappat tron på att klubben vill visa sin själ på hemsidan. Nästan allt handlar om att DIF vill åt mina pengar. Säsongskort, prylar, matchtröjor. Jag vill läsa om idrott.

Forum är roligt, men det finns, som det heter, förbättringspotential. Det är alldeles för många trådar. Gör en struktur och börja om från början. Föredömet är en tråd för varje match. Sedan kan man ha några få andra trådar som till exempel:

Mitt önskelag där alla sportchefer kan breda ut sig.

Klubbens skötsel. Här kan man hylla eller risa ledningen.

Andra klubbar. Tendenser.

Hockeyskola. Analyser av spelsystem. Kan kopplas till klubbar.

Nostalgi. Minnen, matcher, profiler.

Överlag vill jag ha mer analyser och fakta och mindre av tyckande. I all synnerhet som tyckarna är anonyma och deras åsikter därmed ointressanta. Att håna andra klubbar tycker jag är under detta forums värdighet. För detta ändamål kan man bilda gruppen utanför DIF.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

Blårand skrev:Forum bättre än hemsidan
Hemsidan är inte mycket att skriva hem om. Jag har för länge sedan tappat tron på att klubben vill visa sin själ på hemsidan. Nästan allt handlar om att DIF vill åt mina pengar. Säsongskort, prylar, matchtröjor. Jag vill läsa om idrott.

Forum är roligt, men det finns, som det heter, förbättringspotential. Det är alldeles för många trådar. Gör en struktur och börja om från början. Föredömet är en tråd för varje match. Sedan kan man ha några få andra trådar som till exempel:

Mitt önskelag där alla sportchefer kan breda ut sig.

Klubbens skötsel. Här kan man hylla eller risa ledningen.

Andra klubbar. Tendenser.

Hockeyskola. Analyser av spelsystem. Kan kopplas till klubbar.

Nostalgi. Minnen, matcher, profiler.

Överlag vill jag ha mer analyser och fakta och mindre av tyckande. I all synnerhet som tyckarna är anonyma och deras åsikter därmed ointressanta. Att håna andra klubbar tycker jag är under detta forums värdighet. För detta ändamål kan man bilda gruppen utanför DIF.
Då du är anonym så är detta tyckande helt ointressant.

I övrigt kan jag hjälpa dig lite:
Mitt önskelag där alla sportchefer kan breda ut sig.
Svar: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
En tråd per säsong.
Klubbens skötsel. Här kan man hylla eller risa ledningen.
Svar: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Andra klubbar. Tendenser.
Svar:
SHL 2016-17 En tråd per säsong som behandlar SHL-säsongen och dess klubbar
Hockeyallsvenskan 16/17 En tråd per säsong som behandlar den allsvenska säsongen och dessa klubbar
Sedan finns det en dedikerad tråd för orcherna i solna. Hata aik (ett bra namn).

Hockeyskola. Analyser av spelsystem. Kan kopplas till klubbar.
Intressant ide.

Nostalgi. Minnen, matcher, profiler.
Jag hittade bara en tråd Minnen från Hovet. Det verkar bara vara en form av digital ljugarbänk,
Född till sportchef.
Skriv svar