DIFTV - frågor och önskemål

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev: Då hoppas jag att det är på gång. Ingen skulle bli gladare än jag. Kan hoppas det ligger i en långsiktig plan och att det kommer framöver.
Haha, tycker du verkligen att det är på gång när man för 4e året i rad söker efter människor som ska göra gratisjobb på webben? Det är inte hållbart.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev: Då hoppas jag att det är på gång. Ingen skulle bli gladare än jag. Kan hoppas det ligger i en långsiktig plan och att det kommer framöver.
Haha, tycker du verkligen att det är på gång när man för 4e året i rad söker efter människor som ska göra gratisjobb på webben? Det är inte hållbart.
Jag vet inte men.. Kanske finns det en tanke kring detta för framtiden. Längre fram.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17428
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av SirDIFalot »

Twittra gärna ut DIFTV-intervjuerna med Anderson och Thoresen. Jag tror inte jag är ensam om att mer eller mindre uteslutande följa DIF-nyheterna på twitter.

Intervjun med Matt finns inte heller på difhockey.se. Bara på http://play.shl.se/

Bra intervjuer och kul att höra att Matt gick på derbyt.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Daniel942 »

Gjordes det nåt derby-reportage med spelarna? Annars har man verkligen missat öppet mål ;)
DIF!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av android »

android skrev:
Henke95 skrev:Ett reportage om försäsongsträningen vore trevligt, tillsammans med lite spelarintervjuer.
Instämmer.

efterfrågar:
Ett reportage från "Lidingöloppet" om det fortfarande körs (cykel).

Filmade innebandymatcher + intervjuer om det körs.

En lägerdag när det drag igång. Samling på morgonen, följa träningen följa käket nästa träning etc.

Studioprogram med Jocke, Jenny och KG om hur man vill utveckla DIF, knyta ihop de olika lagen.

Intervju med Björck om biljettläget.
Tackar! Typ 3/5 än så länge. Lägerdagen går väl att acceptera med lite god vilja också. Studioprogrammet verkar ju komma mer i radio och pod-format men det funkar för mig.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av antti-pekka »

android skrev:
android skrev:
Henke95 skrev:Ett reportage om försäsongsträningen vore trevligt, tillsammans med lite spelarintervjuer.
Instämmer.

efterfrågar:
Ett reportage från "Lidingöloppet" om det fortfarande körs (cykel).

Filmade innebandymatcher + intervjuer om det körs.

En lägerdag när det drag igång. Samling på morgonen, följa träningen följa käket nästa träning etc.

Studioprogram med Jocke, Jenny och KG om hur man vill utveckla DIF, knyta ihop de olika lagen.

Intervju med Björck om biljettläget.
Tackar! Typ 3/5 än så länge. Lägerdagen går väl att acceptera med lite god vilja också. Studioprogrammet verkar ju komma mer i radio och pod-format men det funkar för mig.
Lidingöloppet är perfekt för att göra DIFTV. Hittade ett av mina gamla klipp, dock med markant sämre bildkvalutet, där det vimlar av sköna profiler. Ölvestad (med en gammal damcykel), Landeskog, Nicke D (som kört in i väggen) m.fl.

(Del 1)

(Del 2)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av DIF_Soldier »

En månad har gått. Videovägrar Musse Håkansson eller har det slirat igen?

Och varför finns det ingen DIFTV-flik?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17428
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:En månad har gått. Videovägrar Musse Håkansson eller har det slirat igen?

Och varför finns det ingen DIFTV-flik?
Undrar också om det finns någonstans där alla DIFTV-klipp samlas. Hittar till exempel inget från nuvarande säsong på SHL play.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:En månad har gått. Videovägrar Musse Håkansson eller har det slirat igen?

Och varför finns det ingen DIFTV-flik?
Undrar också om det finns någonstans där alla DIFTV-klipp samlas. Hittar till exempel inget från nuvarande säsong på SHL play.
Yep. Noterade att du ställt frågan vid minst två tillfällen utan att få svar.

Tycker tjejerna gör ett bra jobb med det som publiceras - väldigt skarpa intervjufrågor! Med tanke på artikeln om praktikanter för ett tag sedan gissar jag att de inte är avlönade.

Ge dem en heltidstjänst istället i så fall! De är en bra tillgång - var inte dumsnåla. En dag kommer när publiken inte sätter sig i knät på DIF Hockey (jag fattar inte hur det går till idag) och då får man bittert ångra denna hantering av DIF-media. Ekonomisk bortförklaring godtages ej år två i SHL. Vad är planen?
Säg den glädje som varar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Axel_K »

DIF borde anställa en DIF-media och marknadsföringsgrupp. Kanske på deltid till en början.

Marknadsföringen för DIFhockey känns väldigt... Frånvarande. Det är lite "folk drar folk" just nu, tänk vad vi skulle kunna ha för siffror ifall det blev lite mer pushande och mer DIF-tv.

3-4 avlönade personer för en sådan grupp skulle räcka då de skulle få hjälp av praktikanter också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17428
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av SirDIFalot »

Jag antar att vi kan tolka det uteblivna svaren under en längre tid som att DIFTV-klippen ibland kommer ut på YouTube, ibland på difhockey.se och ibland på shl play och man får helt enkelt hålla koll på allihop för att inte råka missa något.

Synd, tror ni förlorar massa trafik på att det ibland känns som rena detektivarbetet att hitta grejerna.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Think if... »

Ja, en mediacentral med anställda borde dessutom kunna jobba för hela föreningen...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17428
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av SirDIFalot »

Kommer det spelas några "internmatcher" på öppna träningen med Hawks spelarna så skulle det locka ett stort intresse i Nordamerika om dom kunde filmas. Bara att Nylander är med skulle väl ge en miljon Leafs fans som skulle titta.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Farstakostym »

Stort hyll att det är mycket aktivitet från DIFTV, gillar det! En känga att det är fruktansvärt svårt att hitta alla klipp. En DIFTV flik önskas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17428
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av SirDIFalot »

Skönt att ni slängde upp sommarens DIFTV-klipp på YouTube. Hade missat åtminstone hälften. (Även om det blev lite konstigt att se intervjun med "a-lagsjagande" Löfquist nu)

Fanns till och med en intervju med Musse gömd där. Nu blir DIF_Soldier nöjd :)
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Skriv svar