Nya grejer i shopen?

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av -daniel- »

PNY skrev:
Tessan skrev:Jag betalade inte extra dyrt säsongskort à la Elitseriepris för att få en t-shirt, men förväntningarna på tröjan har trissats upp, särskilt när den också försenades. När jag idag hämtade ut den kände jag att DIF hade kunnat spara de slantarna och besparat oss den fula tröjan. Vill inte vara otacksam men den var verkligen hemsk. Hade sett framför mig en tröja med stora bokstäver - R.I.P med pricken över i som en DIF-Sköld. Men med tanke på hur dålig föreningen är på merchandise borde jag ha anat...
Den var verkligen något av det fulaste jag sett. Har själv valt att inte hämta min efter att jag såg den för någon vecka sedan.

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
Hahaha ja jag skämdes också när jag fick min...har inte ens packat upp den från påsen. Det fulaste som någonsin tillverkats. Helt meningslös, tyvärr.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av SirDIFalot »

Om shopen nu är så extremt dålig kan den väl inte vara vinstdrivande? Är det inte bättre att lägga ner den då?
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: Sv: Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
PNY skrev:
Tessan skrev:Jag betalade inte extra dyrt säsongskort à la Elitseriepris för att få en t-shirt, men förväntningarna på tröjan har trissats upp, särskilt när den också försenades. När jag idag hämtade ut den kände jag att DIF hade kunnat spara de slantarna och besparat oss den fula tröjan. Vill inte vara otacksam men den var verkligen hemsk. Hade sett framför mig en tröja med stora bokstäver - R.I.P med pricken över i som en DIF-Sköld. Men med tanke på hur dålig föreningen är på merchandise borde jag ha anat...
Den var verkligen något av det fulaste jag sett. Har själv valt att inte hämta min efter att jag såg den för någon vecka sedan.

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
Hahaha ja jag skämdes också när jag fick min...har inte ens packat upp den från påsen. Det fulaste som någonsin tillverkats. Helt meningslös, tyvärr.
Perfekt på campingen i Ullared.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Nya grejer i shopen?

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:Om shopen nu är så extremt dålig kan den väl inte vara vinstdrivande? Är det inte bättre att lägga ner den då?
Jag tror att den är för viktig, vidare tror jag knappast att shopen går minus men vi behöver bli bättre på ny merch annars kan det börja dala.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Nya grejer i shopen?

Inlägg av Tessan »

Bild

Den omtalade tröjan...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Nya grejer i shopen?

Inlägg av Jepe »

Tessan skrev:Bild

Den omtalade tröjan...

Stil med "I'm with stupid -->" tröjorna...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av SirDIFalot »

Syftet med hela "Jag har skrivit på"-grejjen var ju att man hade signat upp för säsongskort och det skulle sporra andra. När tröjan blir försenad tappar den ju hela syftet.

Sen är den skitful också. Men det är ju en annan sak.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av -daniel- »

Jag lovar, den är fulare i verkligheten. Ser ut som en 3-årig hamster designat den.
Bild
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Nya grejer i shopen?

Inlägg av Tessan »

SirDIFalot skrev:Om shopen nu är så extremt dålig kan den väl inte vara vinstdrivande? Är det inte bättre att lägga ner den då?
Antar att det är därför Intersport tar över - då står väl de för hyra och den större personalkostnaden, DIF får betala för biljettservice samt för egna souvenirer. Bra lösning om DIF sparar in pengar på det, bra för Intersport att kopplas ihop med Sveriges finaste förening och samtidigt etablera sig ytterligare i Globen, som kommer expandera i och med bostadsbyggande i slakthusområdet samt Stockholmsarenan. Win-win! Men alla utvecklingsmöjligheter finns...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av minalman »

Tessan skrev:
SirDIFalot skrev:Om shopen nu är så extremt dålig kan den väl inte vara vinstdrivande? Är det inte bättre att lägga ner den då?
Antar att det är därför Intersport tar över - då står väl de för hyra och den större personalkostnaden, DIF får betala för biljettservice samt för egna souvenirer. Bra lösning om DIF sparar in pengar på det, bra för Intersport att kopplas ihop med Sveriges finaste förening och samtidigt etablera sig ytterligare i Globen, som kommer expandera i och med bostadsbyggande i slakthusområdet samt Stockholmsarenan. Win-win! Men alla utvecklingsmöjligheter finns...
Jag vill se en 200 kvm concept store för DIF hockey och fotboll när tele2 öppnar. Plus en djurgården sport bar för bortamatcher.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIFiskogen
Inlägg: 102
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av DIFiskogen »

Det måste för Fa* hända något i shopen snart, det var ju på ingång för ett par veckor sedan??
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Nya grejer i shopen?

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:
Tessan skrev:
SirDIFalot skrev:Om shopen nu är så extremt dålig kan den väl inte vara vinstdrivande? Är det inte bättre att lägga ner den då?
Antar att det är därför Intersport tar över - då står väl de för hyra och den större personalkostnaden, DIF får betala för biljettservice samt för egna souvenirer. Bra lösning om DIF sparar in pengar på det, bra för Intersport att kopplas ihop med Sveriges finaste förening och samtidigt etablera sig ytterligare i Globen, som kommer expandera i och med bostadsbyggande i slakthusområdet samt Stockholmsarenan. Win-win! Men alla utvecklingsmöjligheter finns...
Jag vill se en 200 kvm concept store för DIF hockey och fotboll när tele2 öppnar. Plus en djurgården sport bar för bortamatcher.
En egen bar som visar bortamatcherna på projduk/storbild vore en sjukt skön grej.
DIFiskogen
Inlägg: 102
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av DIFiskogen »

Matchtröjor finns nu i shopen, är det bara jag som tycker tröjor med reklam på är snyggare?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av Axel_K »

DIFiskogen skrev:Matchtröjor finns nu i shopen, är det bara jag som tycker tröjor med reklam på är snyggare?
De är mycket snyggare.
DIF lär väl kunna fixa en deal med företagen att de får betala X kr så sitter reklamen även på tröjorna?
Företagen vinner på det, DIF vinner på det och kunderna vinner på det.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Nya grejer i shopen?

Inlägg av Tessan »

DIFiskogen skrev:Matchtröjor finns nu i shopen, är det bara jag som tycker tröjor med reklam på är snyggare?
Hade också gärna köpt en "Players edition" och betalat extra för det! Jag undrar också om det inte längre går att få tryckt namn och nummer på tröjorna?!?
Skriv svar