DIF-Butiken

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Swordthain
Inlägg: 45
Blev medlem: 2009-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av Swordthain »

DIF_Soldier skrev:
Hawk skrev:
Hawk skrev:Fortfarande söker jag efter att kunna köpa en "riktigt" matchtröja. Vill inte ha en replica...
En röd äkta matchtröja hade varit helt perfekt. Ingen annan som skulle kunna tänka sig att köpa en "äkta" matchtröja?
Jag skulle köpa en på direkten! Men det lär vi aldrig se.
Jag skulle också väldigt gärna se matchtröjor (både de blå och röda) i ett lite mer äkta stuk. Matchtröjorna från NHL som finns i shoppen är det ju en helt annan kvalitet jämfört med våra som känns väldigt billiga och dessutom ser ut som jag vet inte vad. Nä, nya matchtröjor med broderad sköld och med reklam samt i ett tjockare och mer "äkta" material som i tröjorna från NHL borde införas. Skulle lätt kunna lägga ut några hundra extra för att köpa dessa tröjor jämfört med de som finns nu.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1540
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av Hawk »

Fick hem min röda matchtröja idag, och är riktigt nöjd med kvaliteten!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7140
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag är ledsen att behöva säga det med till och ned gnaget har en bättre shop än DIF Hockeys sunkshop. Se och lär av DIF Fotbolls utbud.

TA ER I KRAGEN OCH FIXA TILL SHOPEN NU!
Säg den glädje som varar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av Henke_F »

Hawk skrev:Fick hem min röda matchtröja idag, och är riktigt nöjd med kvaliteten!
Fick min i måndags jag med, hann att använda den i fredags då jag lirade hockey med jobbarpolarna. Kändes skönt att få visa DIF-färgerna då det är lite väl mycket brynäsare här där jag bor.
Synd bara att man inte kunde få den med broderat nummer också, såg att det fanns ett alternativ med tryckt nummer nu (fanns inte för en månad sen då jag beställde min röda), men trycket har helt fel blåfärg :shock:
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av Henke_F »

Hawk skrev:Jag tycker att man borde kunna köpa en "riktigt" matchtröja i shopen. Visst replica funkar men om jag skulle vilja köpa en matchtröja skulle jag vilja ha en riktigt.
Borde dom inte allra minst kunna göra det till en medlemsförmån att inför varje säsong att få köpa årets "riktiga" matchtröja. Med reklam, (Broderade) nummer, namn och hela fadderullan =)

Var väl förra "retro tröjan" för 2 säsonger sen utan reklam som gick att köpa ett tag men tror inte den fanns med nummer/namn. Synd att man missade att handla en.

Jag skulle köpa en "riktig" på engång och vara beredd att betala endel för en sån.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7140
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av DIF_Soldier »

Henke_F skrev:
Hawk skrev:Jag tycker att man borde kunna köpa en "riktigt" matchtröja i shopen. Visst replica funkar men om jag skulle vilja köpa en matchtröja skulle jag vilja ha en riktigt.
Borde dom inte allra minst kunna göra det till en medlemsförmån att inför varje säsong att få köpa årets "riktiga" matchtröja. Med reklam, (Broderade) nummer, namn och hela fadderullan =)

Var väl förra "retro tröjan" för 2 säsonger sen utan reklam som gick att köpa ett tag men tror inte den fanns med nummer/namn. Synd att man missade att handla en.

Jag skulle köpa en "riktig" på engång och vara beredd att betala endel för en sån.
Jag har förmånen att äga bortatröjan från 08/09, då utan reklam, namn och nummer - men ändå.

Shopen är verkligen katastrofdålig. Inte ens korpen-klass. DIF Fotboll är klass.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av crike »

Sitter här i juletid och försöker leta klappar och självklart är det souvenirer från DIF man helst vill ha. Jag kan väl tyvärr dock stämma in i vad flera andra skriver att shoppen på DIF-fotboll är bättre och har framförallt ett helt annat (mer tilltalande) utbud. Rent ekonomiskt måste också priserna bli bättre om föreningarna sammarbetar i inköpen.

Jag tycker även att det är jäkligt trist att våra olika föreningar har en förmåga att trycka upp "fotboll" och "hockey" på allt. Vill man stödja hela DIF så får man köpa dubbla uppsättningar mössor och kepsar. Jag har en känsla av att min far som följt DIF (framförallt hockeyn) sedan Hedenhös gärna hade haft den ryss-mössa som finns på fotbolls-sidan men den är det ju tryckt "fotboll" på och kalla det löjligt eller vad som men i det här fallet så tror jag han hellre hade uppskattat om det bara var DIF, precis som på Hedenhös tid.
Mash
Inlägg: 2272
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av Mash »

crike skrev:Sitter här i juletid och försöker leta klappar och självklart är det souvenirer från DIF man helst vill ha. Jag kan väl tyvärr dock stämma in i vad flera andra skriver att shoppen på DIF-fotboll är bättre och har framförallt ett helt annat (mer tilltalande) utbud. Rent ekonomiskt måste också priserna bli bättre om föreningarna sammarbetar i inköpen.

Jag tycker även att det är jäkligt trist att våra olika föreningar har en förmåga att trycka upp "fotboll" och "hockey" på allt. Vill man stödja hela DIF så får man köpa dubbla uppsättningar mössor och kepsar. Jag har en känsla av att min far som följt DIF (framförallt hockeyn) sedan Hedenhös gärna hade haft den ryss-mössa som finns på fotbolls-sidan men den är det ju tryckt "fotboll" på och kalla det löjligt eller vad som men i det här fallet så tror jag han hellre hade uppskattat om det bara var DIF, precis som på Hedenhös tid.
Precis vad jag går och säger varenda gång nere i shopen, hade varit bättre om det enbart stod ''Djurgården'', vi stödjer trots allt hela Djurgårdens IF och inte endast Hockey föreningen. Hoppas det blir en förändring vid årsskiftet eller liknande, av de shopar jag sett på nätet så är vi en av dom sämre klasserna.
B.I.B.A
Inlägg: 2825
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Nya varor i Shopen.

Inlägg av B.I.B.A »

Jag är i stort behov av en vimpel till bilen! Vet att fotbollen hade det innan men hittar ingen nu.
Avgå Jocke.
Smulan89
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-04-22

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Smulan89 »

Hej, har en fråga gällande webshopen.

Det fanns tidigare ett iPhone skal till iPhone 4 som man kunde göra personligt med namn och nummer, som såg ut lite som hockeytröjan. Har detta skal tagits ur sortimentet, och i så fall varför?

Eller är jag bara för dålig på att navigera för att inte ha hittat det?
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av easer90 »

Smulan89 skrev:Hej, har en fråga gällande webshopen.

Det fanns tidigare ett iPhone skal till iPhone 4 som man kunde göra personligt med namn och nummer, som såg ut lite som hockeytröjan. Har detta skal tagits ur sortimentet, och i så fall varför?

Eller är jag bara för dålig på att navigera för att inte ha hittat det?
Jag tycker det verkar som att det är borttaget men hittade i alla fall http://www.difhockey.se/shop.php?prod=t ... rt=DJH2064

och att det var Glenn Sandström som hade ett samarbete med DIFhockey i December och vet inte hur det är nu.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF-Butiken

Inlägg av Magnutz »

Jag gillar butiken. Visst kunde den ha lite större yta och lite mer grejer, men inte ska det stå något annat än "Djurgårdens IF Ishockeyförening" på grejerna.. jag till exempel är inte intresserad av fotboll, i alla fall inte svensk. Jag vill ha mina hockeygrejer! ;)

Sen tycker jag priserna är bra. Köpte en hockeytrunk för 399kr där för en vecka sen drygt. Reeboktrunk i DIFs färger -GRYM grej! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
norrlandsgold
Inlägg: 178
Blev medlem: 2010-09-18

Re: DIF-Butiken

Inlägg av norrlandsgold »

Nappar med djurgårdens if , stockholms stolthet. Inte ishockey och inte fotboll.
Det vill ja se i shopen.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
JO15
Inlägg: 24
Blev medlem: 2009-03-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hudiksvall

Re: DIF-Butiken

Inlägg av JO15 »

Skulle man inte kunna göra så att man får 10% i butiken även när man beställer på nätet när man skriver in medlems nummer. Är ju lite tråkigt att jag som medlem i djurgården men bor i Hudiksvall skall betala 10% högre pris bara för att vi inte har en butik att gå till.
Håller ni med?
MHV
JO15
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF-Butiken

Inlägg av Enbom »

JO15 skrev:Skulle man inte kunna göra så att man får 10% i butiken även när man beställer på nätet när man skriver in medlems nummer. Är ju lite tråkigt att jag som medlem i djurgården men bor i Hudiksvall skall betala 10% högre pris bara för att vi inte har en butik att gå till.
Håller ni med?
MHV
JO15
Inte direkt. Tycker att alla kan betala 10% högre pris. Pengarna går till Djurgårn.
Skriv svar