Forumet

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Någon som sett ordningen på JK's forum? Det som skrivs där håller en hög nivå och är lätt att läsa, för att dom har en nivå på skrivandet. Skriver du "lunar-svenska" så blir du avstängd en vecka (tror det är så) och sen sköter sig dom flesta. Något för detta forum?

Ett annat alternativ är en låst avdelningen där medlem i DIF Hockey krävs för att skriva, skulle vara en lösning. För att få upp nivån i vissa delar iaf.

Någon som samtycker, eller är jag helt ute och cyklar som vanligt?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Crashmash skrev:Någon som sett ordningen på JK's forum? Det som skrivs där håller en hög nivå och är lätt att läsa, för att dom har en nivå på skrivandet. Skriver du "lunar-svenska" så blir du avstängd en vecka (tror det är så) och sen sköter sig dom flesta. Något för detta forum?

Ett annat alternativ är en låst avdelningen där medlem i DIF Hockey krävs för att skriva, skulle vara en lösning. För att få upp nivån i vissa delar iaf.

Någon som samtycker, eller är jag helt ute och cyklar som vanligt?
Nej! Du är inte ute och cyklar, utan har helt rätt :D Nivån är ibland bedrövligt låg. Jag tycker att skribenter borde kunna bemöda sig med att se över sitt inlägg en gång innan de trycker på "skicka"-knappen.

Det är en sak om tryckfels-Nisse är framme, men att skriva enligt följande som vissa,gör när de ska.skriva ett inlägg. är skrämmande dåligt.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

hur länge sen var denna "DIF.net - tiden"? 5, 10, 15 år sen?
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Fortsätta diskussionen från tråden "Operation publikstöd!" här kanske?

Visst, man kan råka stava fel eller ha dyslexi osv. men slarvfel tycker jag är så jävla onödigt. Läs igenom inläggen någon gång innan man postar, så ser man dom flesta stavfel och ändrar dom innan man postar.

Jag vill iallafall ha en högre standard på forumet. Jag har inte en felfri stavning, men jag försöker göra så lättlästa inlägg som möjligt ändå.

Sen, det största felet många gör här är att skriva "dif" och inte DIF, man borde kunna stava DIF med versaler även med dyslexi...
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Crashmash skrev:Fortsätta diskussionen från tråden "Operation publikstöd!" här kanske?

Visst, man kan råka stava fel eller ha dyslexi osv. men slarvfel tycker jag är så jävla onödigt. Läs igenom inläggen någon gång innan man postar, så ser man dom flesta stavfel och ändrar dom innan man postar.

Jag vill iallafall ha en högre standard på forumet. Jag har inte en felfri stavning, men jag försöker göra så lättlästa inlägg som möjligt ändå.

Sen, det största felet många gör här är att skriva "dif" och inte DIF, man borde kunna stava DIF med versaler även med dyslexi...

Jo visst kan man försöka vara tydlig och så vidare... Jag tycker bara att det är lite överdrivet att skriva: "Tack för att ni redigerar inlägg som är omöjliga att läsa" och liknande. Jag har aldrig varit med om att jag inte klarat att läsa ett inlägg här på forumet.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Orsaken till att jag redigerade var för att det var ett bra inlägg, som säkerligen många hade struntat i att läsa för att det var så "uselt" skrivet.

Men det kanske bara var/är jag som tänkte/tänker så.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Crashmash skrev:Orsaken till att jag redigerade var för att det var ett bra inlägg, som säkerligen många hade struntat i att läsa för att det var så "uselt" skrivet.

Men det kanske bara var/är jag som tänkte/tänker så.
Jag kan bara svara för mig själv, men jag läser alla inlägg.
nisse__
Inlägg: 32
Blev medlem: 2007-06-16
Ort: Kumla

Inlägg av nisse__ »

Själv så bryr jag mig inte så mycket om ett inlägg skulle inehålla ett antal stavfel eller en punkt för mycket. Självklart så får det ju inte sjunka så lågt som lunar. Men bara det är hyffsat skrivet så det att alla kan läsa det. Sedan vill jag bara säga till er som klagar över vissa frågor. INGEN fråga är för dum !
Alltid Djurgården
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

nisse__ skrev:Själv så bryr jag mig inte så mycket om ett inlägg skulle inehålla ett antal stavfel eller en punkt för mycket. Självklart så får det ju inte sjunka så lågt som lunar. Men bara det är hyffsat skrivet så det att alla kan läsa det. Sedan vill jag bara säga till er som klagar över vissa frågor. INGEN fråga är för dum !
Mycket bra sagt, du kunde inte haft mer rätt!
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

nisse__ skrev:Själv så bryr jag mig inte så mycket om ett inlägg skulle inehålla ett antal stavfel eller en punkt för mycket. Självklart så får det ju inte sjunka så lågt som lunar.
Det är det jag menar också. Vissa stavfel och "tryckfel" är givetvis okej, det kan hända alla. "Lunar-svenska" däremot är bland det värsta som finns, usch för det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier skrev:Alt. 1: Det är ju mycket lättare att läsa om man skriver som man ska. Dessutom minskar ju ens egen trovärdighet när man skriver som ett rövhål, och man blir även väldigt lätt misstolkad om man skriver illa.

Första tanken som slår när jag ser ett sånt inlägg är iallafall "Uj, den grabben har det inte lätt på Svenskalektionerna"

Alt. 2: det ä ju mkt lättare å läsa om mann skriver sohm mam ska...!!. desutåm minskar ju äns egen troverdighet när mna skriver som ett rövhåll, och man blir även veldigt lättt mistolkad om man skrivver illa........första tanken som slårtr mih när jag ser et sånnnt inlöägg är iaf uj den grabbn har de inte lett på svenskalektjonerna.

Vilket inlägg föredrar du?
Dessutom stör det mig enormt att vuxna människor stavar som en jävla femåring. Detta är ett forum, ingen chat. Är man vuxen och inte kan skriva ska man inte skriva, det är bara förnedrande mot sig själv.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

DIF_Soldier skrev:Alt. 1: Det är ju mycket lättare att läsa om man skriver som man ska. Dessutom minskar ju ens egen trovärdighet när man skriver som ett rövhål, och man blir även väldigt lätt misstolkad om man skriver illa.

Första tanken som slår när jag ser ett sånt inlägg är iallafall "Uj, den grabben har det inte lätt på Svenskalektionerna"

Alt. 2: det ä ju mkt lättare å läsa om mann skriver sohm mam ska...!!. desutåm minskar ju äns egen troverdighet när mna skriver som ett rövhåll, och man blir även veldigt lättt mistolkad om man skrivver illa........första tanken som slårtr mih när jag ser et sånnnt inlöägg är iaf uj den grabbn har de inte lett på svenskalektjonerna.

Vilket inlägg föredrar du?

Dessutom stör det mig enormt att vuxna människor stavar som en jävla femåring. Detta är ett forum, ingen chat. Är man vuxen och inte kan skriva ska man inte skriva, det är bara förnedrande mot sig själv.
Kan inte mer än att hålla med till 100%.

Jättebra skrivet och kanonbra och pedagogiskt exempel. :D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

DIF_Soldier skrev:Alt. 2: det ä ju mkt lättare å läsa om mann skriver sohm mam ska...!!. desutåm minskar ju äns egen troverdighet när mna skriver som ett rövhåll, och man blir även veldigt lättt mistolkad om man skrivver illa........första tanken som slårtr mih när jag ser et sånnnt inlöägg är iaf uj den grabbn har de inte lett på svenskalektjonerna.
Visst, det skadar inte om man läser igenom sina inlägg. Och om någon, någon gång på det här forumet kommer att skriva så dåligt som detta så kan jag hålla med om att nivån är låg. Men jag är trött på att ni som klagar alltid ska överdriva. "dtt finsn ignen somm skrivverr såhäää........." Det finns ingen som skriver så på detta forumet. Inte ens smurf02 höll den nivån. En del kanske klämmer in ett par punkter eller en dubbelbokstav här och där men det får man helt enkelt ta.

Om man inte klarar att läsa inläggen på detta forumet så kanske man ska fundera på om det verkligen är den som skriver som ska dra, och inte man själv...
nisse__
Inlägg: 32
Blev medlem: 2007-06-16
Ort: Kumla

Inlägg av nisse__ »

blocco skrev:
Visst, det skadar inte om man läser igenom sina inlägg. Och om någon, någon gång på det här forumet kommer att skriva så dåligt som detta så kan jag hålla med om att nivån är låg. Men jag är trött på att ni som klagar alltid ska överdriva. "dtt finsn ignen somm skrivverr såhäää........." Det finns ingen som skriver så på detta forumet. Inte ens smurf02 höll den nivån. En del kanske klämmer in ett par punkter eller en dubbelbokstav här och där men det får man helt enkelt ta.

Om man inte klarar att läsa inläggen på detta forumet så kanske man ska fundera på om det verkligen är den som skriver som ska dra, och inte man själv...
Kunde knappt sagt det bättre själv. Ta det sista i den sista meningen som dif_soldier skrev
DIF_Soldier skrev: mih när jag ser et sånnnt inlöägg är iaf uj den grabbn har de inte lett på svenskalektjonerna.
Den dagen någon skriver så illa, den dagen slutar jag skriva här.
Alltid Djurgården
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

nisse__ skrev:Den dagen någon skriver så illa, den dagen slutar jag skriva här.
Håller ännu en gång med till 100%. Ingen har någonsin skrivit så illa på det här forumet, och förmodligen dröjer det ett bra tag tills någon gör det också.
Skriv svar