Forumet

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

äeehh vaffann orkaa bry sej om hurr man stavar lr? jevla moral käringar de er ju snartt väre en i skollan her! :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted:


Hehe :wink:
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Många av dem som stavar riktigt dåligt och våldtar det svenska språket, tycker att det inte spelar någon roll hur inläggen ser ut så länge man gör sig förstådd. Men om man skriver på ett mer korrekt sätt så blir det automatiskt lättare att göra sig förstådd.

Så snälla innan ni postar era inlägg titta efter, har man använt punkter,inte gjort något slarvfel t.ex. "dne" istället för "den" osv. Gör alla det så kommer forumet automatiskt bli trevligare och mer läsvärt.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Forumet

Inlägg av Henke_F »

Är det bara jag som tycker att "Visa dina inlägg"-länkarna är felaktiga?

Dom visar bara tråden som man gjort inlägg i. Så funkar det inte med samma funktion på andra forum.
Skulle trådarna vara väldigt små så är inte problemet så stort men vill man hitta inlägg man gjort i större trådar är funktionen meningslös som den är nu.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Forumet

Inlägg av android »

På andra PhpBB forum så kan man få en liten notering som någon citerar det man har skrivit. Är det möjligt att implementera här också?
Född till sportchef.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Forumet

Inlägg av Keutril »

Någon som vet vart man ska vända sig för att få hjälp med sitt konto?

jerker.dammbro (at) difhockey.se som länkas som forumadministratör ger bara en mailstuds från mailservern.

Jag har fått skapa ett nytt konto för jag kommer inte åt mitt gamla och återställning av lösenord funkar inte(mailen kommer aldrig).
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Forumet

Inlägg av Frasse »

Keutril skrev:Någon som vet vart man ska vända sig för att få hjälp med sitt konto?

jerker.dammbro (at) difhockey.se som länkas som forumadministratör ger bara en mailstuds från mailservern.

Jag har fått skapa ett nytt konto för jag kommer inte åt mitt gamla och återställning av lösenord funkar inte(mailen kommer aldrig).
Vänd dig visa PM till Jimmy Peterson så kan han hjälpa dig.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
TheRegime
Inlägg: 238
Blev medlem: 2015-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Forumet

Inlägg av TheRegime »

Kanske börjar bli dags att uppdatera forumet med ny kodning och generell info

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 702
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Forumet

Inlägg av Jimmy Peterson »

Vi kikar på ett nytt forum och hoppas kunna lansera ett inom några månader men inget är bestämt än. Det är en gammal version som strular (t.ex. med e-postmeddelanden kring glömda lösenord och liknande) så ett byte behövs helt klart. Vi får se vilken lösning vi landar i till slut men vi arbetar på det.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Forumet

Inlägg av minalman »

Jimmy Peterson skrev:Vi kikar på ett nytt forum och hoppas kunna lansera ett inom några månader men inget är bestämt än. Det är en gammal version som strular (t.ex. med e-postmeddelanden kring glömda lösenord och liknande) så ett byte behövs helt klart. Vi får se vilken lösning vi landar i till slut men vi arbetar på det.
Blir allt dumt man skrivit glömt och förlåtet då?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 702
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Forumet

Inlägg av Jimmy Peterson »

minalman skrev:
Jimmy Peterson skrev:Vi kikar på ett nytt forum och hoppas kunna lansera ett inom några månader men inget är bestämt än. Det är en gammal version som strular (t.ex. med e-postmeddelanden kring glömda lösenord och liknande) så ett byte behövs helt klart. Vi får se vilken lösning vi landar i till slut men vi arbetar på det.
Blir allt dumt man skrivit glömt och förlåtet då?
Hehe. Jag hoppas att vi ska kunna behålla all historik. Och du har väl aldrig skrivit något dumt? I så fall är det nog förlåtet vid det här laget ändå. :)
Swordthain
Inlägg: 45
Blev medlem: 2009-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Forumet

Inlägg av Swordthain »

Sedan flera år har jag problem med att högerdelen av forumet på vissa sidor är beskuret på mobilen så att det blir riktigt svårt att läsa. Flera ord i marginalen syns ej. Testat på tre olika mobiler av olika fabrikat med samma problem. Om en sida krånglar hjälper det inte att ladda om, går man fram eller bak en sida kan det se helt normalt ut.

Är det ett känt problem på forumet och planeras det för någon lösning?
Skidlöparn
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Forumet

Inlägg av Skidlöparn »

Swordthain skrev:Sedan flera år har jag problem med att högerdelen av forumet på vissa sidor är beskuret på mobilen så att det blir riktigt svårt att läsa. Flera ord i marginalen syns ej. Testat på tre olika mobiler av olika fabrikat med samma problem. Om en sida krånglar hjälper det inte att ladda om, går man fram eller bak en sida kan det se helt normalt ut.

Är det ett känt problem på forumet och planeras det för någon lösning?
Det blir så för alla(?) när någon lagt upp en för stor bild eller länk, som är bredare än marginalerna. Vet inte hur man kan få bort det och vet inte heller om det planeras att göra något åt detta.
Håller med om att det är frustrerande.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Forumet

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:
Swordthain skrev:Sedan flera år har jag problem med att högerdelen av forumet på vissa sidor är beskuret på mobilen så att det blir riktigt svårt att läsa. Flera ord i marginalen syns ej. Testat på tre olika mobiler av olika fabrikat med samma problem. Om en sida krånglar hjälper det inte att ladda om, går man fram eller bak en sida kan det se helt normalt ut.

Är det ett känt problem på forumet och planeras det för någon lösning?
Det blir så för alla(?) när någon lagt upp en för stor bild eller länk, som är bredare än marginalerna. Vet inte hur man kan få bort det och vet inte heller om det planeras att göra något åt detta.
Håller med om att det är frustrerande.
Använder enbart Tapatalk som klient för forumet. Klockrent.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
O_o
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-09-14

Re: Forumet

Inlägg av O_o »

Skidlöparn skrev:
Swordthain skrev:Sedan flera år har jag problem med att högerdelen av forumet på vissa sidor är beskuret på mobilen så att det blir riktigt svårt att läsa. Flera ord i marginalen syns ej. Testat på tre olika mobiler av olika fabrikat med samma problem. Om en sida krånglar hjälper det inte att ladda om, går man fram eller bak en sida kan det se helt normalt ut.

Är det ett känt problem på forumet och planeras det för någon lösning?
Det blir så för alla(?) när någon lagt upp en för stor bild eller länk, som är bredare än marginalerna. Vet inte hur man kan få bort det och vet inte heller om det planeras att göra något åt detta.
Håller med om att det är frustrerande.
Testa lägga luren ner och sen ladda om sidan i liggande läge (inte på ett bord utan så bilden vänds) fungerar 9 gånger av 10 för mig.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Forumet

Inlägg av altsich »

Swordthain skrev:Sedan flera år har jag problem med att högerdelen av forumet på vissa sidor är beskuret på mobilen så att det blir riktigt svårt att läsa. Flera ord i marginalen syns ej. Testat på tre olika mobiler av olika fabrikat med samma problem. Om en sida krånglar hjälper det inte att ladda om, går man fram eller bak en sida kan det se helt normalt ut.

Är det ett känt problem på forumet och planeras det för någon lösning?
Gå in på app Store/play store. Ladda hem tapatalk. Sedan kommer du aldrig mer ha samma problem. Lycka till! ;)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Skriv svar