Relationen DifHockey - Djurgården

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Relationen DifHockey - Djurgården

Inlägg av Erik I »

Är det något jag efterlyser här så är det att det i mitt tycke går väl långt mellan officiella uttalanden från Djurgården Hockey. I våras kom exempelvis ett officiellt brev angående den ekonomiska situationen - mer sådant.

Spekulation och teorier djurgårdare emellan är givetvis bra men samtidigt undrar man ibland om styrelse och ledning har samma tankar. Vad gäller specifika spelarköp kan man naturligtvis sällan uttala sig förrän affären är i hamn, men åtminstone i vilka kretsar man söker (position och egenskaper) tycker jag man kunde avslöja.

Efterlyser också information kring Djurgårdens framtidsplaner, inte minst ekonomiskt. Finns det en reell chans att inom säg 3-5 år på allvar ta upp kampen med FBK, VF, LHC m.fl. om de bästa spelarna? Hur ser man på problemet kring en egen arena - och om en sådan inte anses som möjlig, hur skall man annars få intäkter? Ser gärna alltså att man från officiellt håll noga följer debatten på forumet och med jämna mellanrum redogör för föreningens tankar.
Skriv svar