Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4471
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av captcash »

Henke95 skrev:
captcash skrev:Ge oss en möjlighet att skippa overlays/splash-screens tack! Det är rätt drygt när man sitter på sin tfn elr liknande och behöver scrolla runt för att hitta X:et i hörnet att stänga info-rutan som man dessutom redan läst 9843893754 ggr (då den kommer vid varenda inloggning, och man loggar ju på typ 30ggr / dag).
Om du är inne via mobilen och vill bli av med splashen eller dylikt räcker det med att peka varsomhelst på skärmen förutom på splashen så försvinner den.
Ah, tack för tipset.. fan inte ens testat det! :P
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Henke95 »

captcash skrev:
Henke95 skrev:
captcash skrev:Ge oss en möjlighet att skippa overlays/splash-screens tack! Det är rätt drygt när man sitter på sin tfn elr liknande och behöver scrolla runt för att hitta X:et i hörnet att stänga info-rutan som man dessutom redan läst 9843893754 ggr (då den kommer vid varenda inloggning, och man loggar ju på typ 30ggr / dag).
Om du är inne via mobilen och vill bli av med splashen eller dylikt räcker det med att peka varsomhelst på skärmen förutom på splashen så försvinner den.
Ah, tack för tipset.. fan inte ens testat det! :P
De enklaste sätten är oftast de bästa...

;)
Victory is sweetest when you've known defeat.
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av parklife »

När kommer en responsiv version av difhockey.se?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Förbättra sidan

Inlägg av SirDIFalot »

Nu är det 5 timmar sedan ni släppte nyheten om NHL pro camp och den är fortfarande inte puffad bland dom fem nyheterna på startsidan eller släppt via twitterkonton. Tror väldigt få sitter och spanar igenom artikelraden till höger. Antar att det är någon auto-funktion som buggar lite?
Expert.
Joel
Inlägg: 22
Blev medlem: 2012-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Joel »

SirDIFalot skrev:Nu är det 5 timmar sedan ni släppte nyheten om NHL pro camp och den är fortfarande inte puffad bland dom fem nyheterna på startsidan eller släppt via twitterkonton. Tror väldigt få sitter och spanar igenom artikelraden till höger. Antar att det är någon auto-funktion som buggar lite?
Stämmer. Vi hoppas att det löser sig under dagen. Finns på Twitter nu och snart på Facebook och förhoppningsvis vill startsidan samarbeta innan dagen är slut.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

Intervjun med Fällström kan behöva korras en gång till.

Det här stycket ser ju inte skitsnyggt ut:
"- Jättekul. Verkligen en jätteära. Jag är otroligt stolt. Jag känner att jag är där och bacakar henke hundra procent, försöker stötta i alla situationer. förstår kommer bli mycket för honom, jag och ljughan är där för att ge honom stöd och support. min roll i laget ändras inte, kommer fortfarande köra som jag gjort innan och göra allt för laget."
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 703
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Jimmy Peterson »

android skrev:Intervjun med Fällström kan behöva korras en gång till.

Det här stycket ser ju inte skitsnyggt ut:
"- Jättekul. Verkligen en jätteära. Jag är otroligt stolt. Jag känner att jag är där och bacakar henke hundra procent, försöker stötta i alla situationer. förstår kommer bli mycket för honom, jag och ljughan är där för att ge honom stöd och support. min roll i laget ändras inte, kommer fortfarande köra som jag gjort innan och göra allt för laget."
Skriva artiklar 5 på morgonen är uppenbarligen ingen bra idé. Tack för att du hojtade till, fixat nu!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

Jimmy Peterson skrev:
android skrev:Intervjun med Fällström kan behöva korras en gång till.

Det här stycket ser ju inte skitsnyggt ut:
"- Jättekul. Verkligen en jätteära. Jag är otroligt stolt. Jag känner att jag är där och bacakar henke hundra procent, försöker stötta i alla situationer. förstår kommer bli mycket för honom, jag och ljughan är där för att ge honom stöd och support. min roll i laget ändras inte, kommer fortfarande köra som jag gjort innan och göra allt för laget."
Skriva artiklar 5 på morgonen är uppenbarligen ingen bra idé. Tack för att du hojtade till, fixat nu!
Anade det. Snabbt och bra jobbat.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av diftobbe89 »

Kommer det uppdateras något mer om spelarna inför denna säsongen?
Man tycker ju de borde hänt lite kring spelarnas längd/vikt osv osv..

Senast hela truppen uppdaterades var Augusti 2012 om jag inte missminner mig, borde ju ha hänt lite sen dess.
Spela fult
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1251
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Henkos »

Vänligen implentera en funktion så man kan filtrera de nyheter man vill se. Jag har inget intresse av att läsa om damlaget.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

Henkos skrev:Vänligen implentera en funktion så man kan filtrera de nyheter man vill se. Jag har inget intresse av att läsa om damlaget.
Bör ha lågt fokus jämfört med annat. Ett tips är att inte läsa dessa artiklar. Så löser jag det. Samma sak gäller nyheter gällande webbenkäter och hur man köper olika biljettpotter.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Mattias_87 »

En biljettbarometer får däremot gärna komma upp igen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1251
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Henkos »

Bara det att vissa artiklar är det oklart vad det gäller. Kunde åtminstone märka artiklar med en tagg om det gäller hockey, damhockey eller juniorhockey.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Förbättra sidan

Inlägg av sPTNC »

Är otroligt störande att forumet ska hålla på och hoppa upp och ner när det laddas varpå man trycker på allt annat än det man tänkte.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Mattias_87 »

sPTNC skrev:Är otroligt störande att forumet ska hålla på och hoppa upp och ner när det laddas varpå man trycker på allt annat än det man tänkte.
Det är reklamen som gör det.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar