Landsortsfrustration!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Landsortsfrustration!

Inlägg av DIFmanglarn »

Kollektivtrafik, arrgh! Jag ville ju åka och se DIF den här veckan men det skiter sig för att idiotgubbarna som lägger upp kollektivtrafiken är helt fuckade och har tagit bort de senare bussarna från Sundsvall till Hudik, så enda chansen att se den matchen är att åka dit och se första perioden för att sedan åka hem, och då kommer jag inte ända hem till Söderhamn ändå utan måste övernatta i Hudik..

Inte nog med det! Jag tänkte åka till Stockholm på tisdag för att kolla in DIF-HV, men det skiter sig det med eftersom jag inte kan få det att gå ihop med kollektivtrafikshelvetet utan måste övernatta i Stockholm då och jag vet ingen som är hemma just för tillfället. Jag känner heller ingen som ska dit härifrån och jag har inte körkort än. Mycket frustrerande, må jag säga.

Det där snacket om att ställa upp för DIF alltid, oavsett är jävligt bra, men det är svårt att leva upp till det om man bor på landsort. Vad fan ska man göra då? Byta lag? Aldrig i livet! Jag har alltid hållt på DIF! Dock så är jag inte ensam om att hata det faktum att det är skitsvårt att gå på hockey/fotboll/andra tillställningar i Sundsvall/Gävle pga kollektivtrafiken inte funkar som den ska. Finns ju hur många supportrar som helst till andra lag som gärna hade sett att det gick att ta sig till och ifrån städerna smidigt.

Jaja, detta var egentligen ett helt meningslöst inlägg men jag ville bara dela med mig lite av min frustration :)

However, vi syns den 5/1. Det är iallafall ett som är säkert!
Sköt om er och God Fortsättning!
Skriv svar