Tack för din tid Robban

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Tack för din tid Robban

Inlägg av m0ng00se »

Tycker Robban har fått för lite cred här på forumet. Han har ändå varit vår huvudtränare i 5 år och gjort det bra tycker jag. inga guld men väl en finalserie och det under den här "återkomstperioden" efter att vi var ner å vände i HA och kommit på fötter ekonomiskt

tack för din tid Robban! Du har ändå gett oss chansen med det material du fått och ingen kan ifrågasätta färgerna på ditt hjärta

https://www.difhockey.se/play/video/121 ... r=staylive

inte utan att man får en liten tår i ögat efter den videon :roll:
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Tack för din tid Robban

Inlägg av Grabben från Söder »

Hyll till Robban, alltid gillat honom. Tycker han gjort det oerhört bra, tre år i topp 6 och en finalserie. Men det känns som att det är dags att gå skilda vägar efter 5 år. Hoppas Robban får chansen att komma tillbaka när han är en mer erfaren tränare, så att han kan få vinna det där Djurgårds-guldet. För övrigt en väldigt sympatisk person, som man önskar allt gott.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Tack för din tid Robban

Inlägg av Frankie »

Robban Ohlssons Järnkaminer!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Tack för din tid Robban

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Grabben från Söder skrev: 2021-04-15 09:18:46 Hyll till Robban, alltid gillat honom. Tycker han gjort det oerhört bra, tre år i topp 6 och en finalserie. Men det känns som att det är dags att gå skilda vägar efter 5 år. Hoppas Robban får chansen att komma tillbaka när han är en mer erfaren tränare, så att han kan få vinna det där Djurgårds-guldet. För övrigt en väldigt sympatisk person, som man önskar allt gott.
Helt enig!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Tack för din tid Robban

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-15 09:51:11
Grabben från Söder skrev: 2021-04-15 09:18:46 Hyll till Robban, alltid gillat honom. Tycker han gjort det oerhört bra, tre år i topp 6 och en finalserie. Men det känns som att det är dags att gå skilda vägar efter 5 år. Hoppas Robban får chansen att komma tillbaka när han är en mer erfaren tränare, så att han kan få vinna det där Djurgårds-guldet. För övrigt en väldigt sympatisk person, som man önskar allt gott.
Helt enig!
Agreed!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tack för din tid Robban

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev: 2021-04-15 09:18:46 Hyll till Robban, alltid gillat honom. Tycker han gjort det oerhört bra, tre år i topp 6 och en finalserie. Men det känns som att det är dags att gå skilda vägar efter 5 år. Hoppas Robban får chansen att komma tillbaka när han är en mer erfaren tränare, så att han kan få vinna det där Djurgårds-guldet. För övrigt en väldigt sympatisk person, som man önskar allt gott.
Ja jag ser gärna Robban tillbaka i DIF när förutsättningarna är de rätta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Tack för din tid Robban

Inlägg av DIF_Soldier »

Robert är den bästa tränaren vi haft på lite mer än ett decennium, iallafall sett till resultat. Stort tack för allt du gjort för klubben och att du såg till att DIF återigen vågar slå sig på bröstet. Lycka till och välkommen tillbaka!
Säg den glädje som varar
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tack för din tid Robban

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag kan verkligen gräma mig över det faktum att inte Robban fick kröna sin period hos oss med något finare än en silvermedalj.

Jag kommer sakna honom.

Allt gott, Robban!
Vila i Frid, DIF Hockey.
edubuque
Inlägg: 1
Blev medlem: 2023-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tack för din tid Robban

Inlägg av edubuque »

Tre år bland de sex bästa och en mästerskapsserie är stora prestationer i min bok. Efter 5 år tillsammans tycker jag dock att vi borde skiljas. Jag vill verkligen att Robban ska återvända till Djurgrds som tränare med mer erfarenhet och vinna den där guldmedaljen. I övrigt en trevlig person som man hoppas det bästa för.geometry dash
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tack för din tid Robban

Inlägg av Donkels-3.0 »

Det var uteslutande det maligna virusets fel att det blev exit Robban
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tack för din tid Robban

Inlägg av Praetori »

edubuque skrev: 2023-09-14 16:10:14 Tre år bland de sex bästa och en mästerskapsserie är stora prestationer i min bok. Efter 5 år tillsammans tycker jag dock att vi borde skiljas. Jag vill verkligen att Robban ska återvända till Djurgrds som tränare med mer erfarenhet och vinna den där guldmedaljen. I övrigt en trevlig person som man hoppas det bästa för.geometry dash
Utmärkt summering. Helt enig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tack för din tid Robban

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2023-09-15 08:53:42 Det var uteslutande det maligna virusets fel att det blev exit Robban
Det var inte fel att Robban fick lämna. Vi spelade som dasslock den säsongen och särskilt på våren. Alltså katastrofalt uselt. Sen var det inte Robbans fel men förändringar var nödvändiga. Däremot katastrof att skeppa Robban och dessutom Hank när Josefson var krasslig. Noll kontinuitet och sen slänga på Barry på det. En gamble som gick åt helvete.

Men allt hyll till Robban och jag hoppas, nej förväntar mig att han är tränare för oss i framtiden när vi återetablerat oss i finrummet på allvar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tack för din tid Robban

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2023-09-16 10:16:08
Donkels-3.0 skrev: 2023-09-15 08:53:42 Det var uteslutande det maligna virusets fel att det blev exit Robban
Det var inte fel att Robban fick lämna. Vi spelade som dasslock den säsongen och särskilt på våren. Alltså katastrofalt uselt. Sen var det inte Robbans fel men förändringar var nödvändiga. Däremot katastrof att skeppa Robban och dessutom Hank när Josefson var krasslig. Noll kontinuitet och sen slänga på Barry på det. En gamble som gick åt helvete.

Men allt hyll till Robban och jag hoppas, nej förväntar mig att han är tränare för oss i framtiden när vi återetablerat oss i finrummet på allvar.
Idiotiskt att sparka en erkänt duktig tränare bara för att ¨Något måste göras¨. Rensa högre upp hade varit att föredra.

Hörde på den tiden också att Glenn Gustafsson ville hem till huvudstaden men den principfasta snåljåpen ville inte lätta på plånkan. Inte första gången han gav skambud.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Tack för din tid Robban

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2023-09-16 22:03:49
Praetori skrev: 2023-09-16 10:16:08
Donkels-3.0 skrev: 2023-09-15 08:53:42 Det var uteslutande det maligna virusets fel att det blev exit Robban
Det var inte fel att Robban fick lämna. Vi spelade som dasslock den säsongen och särskilt på våren. Alltså katastrofalt uselt. Sen var det inte Robbans fel men förändringar var nödvändiga. Däremot katastrof att skeppa Robban och dessutom Hank när Josefson var krasslig. Noll kontinuitet och sen slänga på Barry på det. En gamble som gick åt helvete.

Men allt hyll till Robban och jag hoppas, nej förväntar mig att han är tränare för oss i framtiden när vi återetablerat oss i finrummet på allvar.
Idiotiskt att sparka en erkänt duktig tränare bara för att ¨Något måste göras¨. Rensa högre upp hade varit att föredra.

Hörde på den tiden också att Glenn Gustafsson ville hem till huvudstaden men den principfasta snåljåpen ville inte lätta på plånkan. Inte första gången han gav skambud.
Exakt så. Jocke VS Robban är ju knappast en battle som jag tror många Djurgårdare skulle bomma. Robban var inte perfekt, men JE tappade fotfästet tidigt och direkta tjänstefel är orsaken att vi nu är där vi är. Det känns som att han drabbades av någon rallarhybris och trodde att han var Super-Bosse efter 2019. En framgång som i stort naturligtvis ska tillskrivas honom men främst Josef och Robban.

Hans urbota dumheter kommer inte att glömmas bort förrän vi lyckats klättra tillbaka.
dr111DIF
Inlägg: 958
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tack för din tid Robban

Inlägg av dr111DIF »

Manijock skrev: 2023-09-17 17:56:10
diftobbe89 skrev: 2023-09-16 22:03:49
Praetori skrev: 2023-09-16 10:16:08
Donkels-3.0 skrev: 2023-09-15 08:53:42 Det var uteslutande det maligna virusets fel att det blev exit Robban
Det var inte fel att Robban fick lämna. Vi spelade som dasslock den säsongen och särskilt på våren. Alltså katastrofalt uselt. Sen var det inte Robbans fel men förändringar var nödvändiga. Däremot katastrof att skeppa Robban och dessutom Hank när Josefson var krasslig. Noll kontinuitet och sen slänga på Barry på det. En gamble som gick åt helvete.

Men allt hyll till Robban och jag hoppas, nej förväntar mig att han är tränare för oss i framtiden när vi återetablerat oss i finrummet på allvar.
Idiotiskt att sparka en erkänt duktig tränare bara för att ¨Något måste göras¨. Rensa högre upp hade varit att föredra.

Hörde på den tiden också att Glenn Gustafsson ville hem till huvudstaden men den principfasta snåljåpen ville inte lätta på plånkan. Inte första gången han gav skambud.
Exakt så. Jocke VS Robban är ju knappast en battle som jag tror många Djurgårdare skulle bomma. Robban var inte perfekt, men JE tappade fotfästet tidigt och direkta tjänstefel är orsaken att vi nu är där vi är. Det känns som att han drabbades av någon rallarhybris och trodde att han var Super-Bosse efter 2019. En framgång som i stort naturligtvis ska tillskrivas honom men främst Josef och Robban.

Hans urbota dumheter kommer inte att glömmas bort förrän vi lyckats klättra tillbaka.
Att det gick utför beror väl egentligen i första hand på att styrelsen var väldigt restriktiv med budget efter att pandemin slog till? 19-20 var vi ändå top6. Jocke tvingades 20-21 snåla vilket han var öppen med och lågmält klagade på då. Jag har förståelse för styrelsen där och då men när de flesta andra gasade på i större utsträckning så kan man väl säga i efterhand att det var fel.

Detta ledde till att vi hamnade på efterkälken 20-21 med en trupp som inte alls matchade ambition eller spelsystem. Detta är stora anledningen till att Robban inte förlängde tror jag själv. Att han inte fick förutsättningar utifrån resultatkrav.

Sen får Jocke ta på sig experimentet 21-22 som gick åt helvete, även om styrelsen inte släppte på plånboken förrän i augusti vilket förvärrade det hela.
Skriv svar