Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL till 21/22?

Omröstningen slutade 2021-04-02 13:36:59

AIK
7
14%
Timrå
8
16%
Mora
0
Inga röster
Björklöven
20
40%
BIK Karlskoga
0
Inga röster
Västerås
2
4%
Södertälje
13
26%
Västervik
0
Inga röster
 
Antal röster: 50

ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av ciirree »

Vilket lag ser ni helst i SHL till nästa säsong?

Man unnar ju inte gnaget någon form av framgång men man saknar ändå den typen av matcher i SHL.
Det är ju helt dött och har varit senaste åren om man pratar riktiga rivalmatcher. Samtidigt verkar dem inte ha några hockeysupporter kvar så jag vet inte om det skulle bli något drag :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skulle på ett sätt vilja få upp gnaget. Men tyvärr lockade hockeyderbyna senast till sig den sämsta sortens publik. Massa idioter som skulle leka Allan-ballan och skrämma slag på allt och alla.

Så....kan vi bara få dit vettiga människor så ja, men tror inte vi skulle slippa dräggen.

Mitt val faller istället på den klubb som har Sveriges näst bästa klack. Björklöven.
4 segrar kvar
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Donkels-2.0 »

Allt annat än gnaget helst Tälje som är ett mer riktigt lag än gnaget med sin genetiska soptipp till supportrar(dom få som finns)
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Mattias_87 »

Fler Stockholmslag är bara positivt. Ju närmare city ju bättre. Utöver det så hoppas jag på Björklöven.

Timrå känner jag inget för.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2312
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-26 13:45:48 Skulle på ett sätt vilja få upp gnaget. Men tyvärr lockade hockeyderbyna senast till sig den sämsta sortens publik. Massa idioter som skulle leka Allan-ballan och skrämma slag på allt och alla.

Så....kan vi bara få dit vettiga människor så ja, men tror inte vi skulle slippa dräggen.

Mitt val faller istället på den klubb som har Sveriges näst bästa klack. Björklöven.
Helt enig med dig! Jag vill se packet i SHL bara för derbynas skull, vi som är av det gamla gardet minns att innan dräggen hittade till dessa var det en upplevelse att gå på derby. Jag säger packet om vi slipper drägg (från båda sidor), annars säger jag Björklöven (nostalgi).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2021-03-26 14:22:00
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-26 13:45:48 Skulle på ett sätt vilja få upp gnaget. Men tyvärr lockade hockeyderbyna senast till sig den sämsta sortens publik. Massa idioter som skulle leka Allan-ballan och skrämma slag på allt och alla.

Så....kan vi bara få dit vettiga människor så ja, men tror inte vi skulle slippa dräggen.

Mitt val faller istället på den klubb som har Sveriges näst bästa klack. Björklöven.
Helt enig med dig! Jag vill se packet i SHL bara för derbynas skull, vi som är av det gamla gardet minns att innan dräggen hittade till dessa var det en upplevelse att gå på derby. Jag säger packet om vi slipper drägg (från båda sidor), annars säger jag Björklöven (nostalgi).
Ja, det vore så underbart häftigt med två stora sjungande klackar i ett fullsatt hovet. Helt utan bråk, bara en jävulskt häftig atmosfär.
Skulle numera själv sitta centralt på B omringad av sönerna och en massa härliga hockeyälskare. Gärna en härlig mix av supportrar på långsidorna så det blir lite härligt tugg mellan människorna.

Menmen...det är nog bara en dröm.
4 segrar kvar
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Donkels-2.0 »

Buford skrev: 2021-03-26 14:22:00
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-26 13:45:48 Skulle på ett sätt vilja få upp gnaget. Men tyvärr lockade hockeyderbyna senast till sig den sämsta sortens publik. Massa idioter som skulle leka Allan-ballan och skrämma slag på allt och alla.

Så....kan vi bara få dit vettiga människor så ja, men tror inte vi skulle slippa dräggen.

Mitt val faller istället på den klubb som har Sveriges näst bästa klack. Björklöven.
Helt enig med dig! Jag vill se packet i SHL bara för derbynas skull, vi som är av det gamla gardet minns att innan dräggen hittade till dessa var det en upplevelse att gå på derby. Jag säger packet om vi slipper drägg (från båda sidor), annars säger jag Björklöven (nostalgi).
5 procent drägg hos oss 50 procent hos dom....
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av mb81 »

Råttorna önskar jag ingen lycka alls. De får gärna konka. Sportklubben får gärna gå upp. Bortamatcher på pendlingsavstånd och en traditionstyngd klubb samtidigt som de ändå känns som ett räätt ofarligt hot.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 703
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Jimmy Peterson »

Trevlig bortaresa till Västerås så fick bli en röst på dem. Annars Björklöven som ändå är en klassisk klubb med bra publik.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inte BIK eller Västervik, annars kan det kvitta

Derbyn kommer alltid innebära "SM i LäktarPucko", skulle nog påstå att DIF också har en hel del lågbegåvad publik.
Kluven huruvida det är värt att ha aik tillbaka, men det lär ju inte bli aktuellt denna gång iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ
Inlägg: 2250
Blev medlem: 2014-01-16

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev: 2021-03-26 14:53:41 Råttorna önskar jag ingen lycka alls. De får gärna konka. Sportklubben får gärna gå upp. Bortamatcher på pendlingsavstånd och en traditionstyngd klubb samtidigt som de ändå känns som ett räätt ofarligt hot.
Agree! SSK helt klart.

Tyvärr märks det dock att sportcheferna i DIF och SSK är bästa polare, lika klappuselt försvar...
gaspo
Inlägg: 1531
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av gaspo »

SSK eller Björklöven. Råttorna får gärna fortsätta harva i allsvenskan.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4327
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av sauron »

Löven eller ssk, men ur rent ekonomisk och medial synvinkel så skulle de onämnbara nog ändå vara rätt bra...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Mattias_87 »

sauron skrev: 2021-03-29 20:47:26 Löven eller ssk, men ur rent ekonomisk och medial synvinkel så skulle de onämnbara nog ändå vara rätt bra...
Fast nu är SSK ute. Hoppas på Björklöven nu.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13701
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vilket lag VILL ni ha upp i SHL 21/22?

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-03-29 20:48:58
sauron skrev: 2021-03-29 20:47:26 Löven eller ssk, men ur rent ekonomisk och medial synvinkel så skulle de onämnbara nog ändå vara rätt bra...
Fast nu är SSK ute. Hoppas på Björklöven nu.
Det gynnar ju bara norrlandshockeyn.
Så länge bikbok inte går upp är jag nöjd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar