Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev: 2021-06-10 18:45:08 Men handen på hjärtat, vill vi att vi ska ta samma väg som Lhc? Barry-satsningen känns väldigt läskig. Livrädd att de sista två kommer vara AHL-killar också.

Vrkligen max två man kan jag tänka mig med utländskt ursprung. Resten vill jag ha svenskar och över hälften åtminstone från Sthlm. Djurgården ska inte vara ett plastigt ihop-plock. Personligen varit stolt över våran lokala förankring innan förra säsongen.
Handen...mitt på vitala organ, en liten mix vore nog det optimala

Absolut, det ger viss stolthet i den något oroliga i Storstadssjälen om tyngden i truppen ligger på Sthlm med omnejd.
Men utan lite plast-importer har jag oerhört svårt att se DIF ens vara nära att få "lukta på glöggen"

Nu när det dessutom är bestämt att Barry ska bära oss fram vore det rent utav korkat att inte utnyttja hans känningar Ovär Däär.
Kortsiktigt? Ja, förmodligen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-06-10 18:45:08 Men handen på hjärtat, vill vi att vi ska ta samma väg som Lhc? Barry-satsningen känns väldigt läskig. Livrädd att de sista två kommer vara AHL-killar också.

Vrkligen max två man kan jag tänka mig med utländskt ursprung. Resten vill jag ha svenskar och över hälften åtminstone från Sthlm. Djurgården ska inte vara ett plastigt ihop-plock. Personligen varit stolt över våran lokala förankring innan förra säsongen.
Håller med dig i stort här. 2-3 utländska spelare kan jag köpa. Mer tycker jag är för mycket. Och det ska vara ledande spelare. Hade önskat någon mer stockholmare i truppen men vi är ändå 12 av 23 Stockholmare just nu. Det får ses som ok.

Sen är ofta spelare från AHL billigare än likvärdiga svenska spelare. Så ska vi få ihop så bra lag som möjligt med vår ekonomi krävs det nog några transatlanter i truppen.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av wardo »

Väldigt mycket snack kring denna eventuella ”värvningsbomb”. Inte Ågren inte Kempe, svårt att tänka mig Sörensen.

Är det någon som ens hört ett namn man jobbar på?

Den enda jag ser som är tillgänglig och har Stockholmsanknytning, är Kevin Stenlund. Det är mer önsketänkande, men det skulle absolut vara en bomb.
Manijock
Inlägg: 7611
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-06-10 19:21:09
Manijock skrev: 2021-06-10 18:45:08 Men handen på hjärtat, vill vi att vi ska ta samma väg som Lhc? Barry-satsningen känns väldigt läskig. Livrädd att de sista två kommer vara AHL-killar också.

Vrkligen max två man kan jag tänka mig med utländskt ursprung. Resten vill jag ha svenskar och över hälften åtminstone från Sthlm. Djurgården ska inte vara ett plastigt ihop-plock. Personligen varit stolt över våran lokala förankring innan förra säsongen.
Handen...mitt på vitala organ, en liten mix vore nog det optimala

Absolut, det ger viss stolthet i den något oroliga i Storstadssjälen om tyngden i truppen ligger på Sthlm med omnejd.
Men utan lite plast-importer har jag oerhört svårt att se DIF ens vara nära att få "lukta på glöggen"

Nu när det dessutom är bestämt att Barry ska bära oss fram vore det rent utav korkat att inte utnyttja hans känningar Ovär Däär.
Kortsiktigt? Ja, förmodligen
Vi har ju Rhett. För mig den optimala "legoknekten" som ändå spelar med hjärtat utanpå. Fullblodsproffs! En perfekt import! Skulle kunna tänka mig en liknande på backsidan till, men sen börjar det bli för mycket. Det säljer inte ett jävla smack för mig med varannan import.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Forwardssidan kan bli intressant. Mer orolig över backsidan och målvaktsparet. Ibland undrar man om man någonsin kommer få uppleva ett guld i vuxen ålder...
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Harmageddon »

Mattias_87 skrev: 2021-06-10 21:26:42 Forwardssidan kan bli intressant. Mer orolig över backsidan och målvaktsparet. Ibland undrar man om man någonsin kommer få uppleva ett guld i vuxen ålder...
Nej, man får nog rota bland sina VHS och SVCD så man kan uppleva ett ”guld” igen. Mao titta bakåt i tiden

Expansions draften för Krakarna är 21 juli. Undrar om Barry/Jocke väntar tills den klar. Sist blev det en cirkus med knektarna med alla spelare, drafts, etc hit o dit.

Någon som vet om Sörensen kan hamna hos Krakarna?
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Om man vill bli en obotlig pessimist och samtidigt sänka sitt humör till bottendjupet.. då ska man fasen in på detta forum och läsa. Haha! Fy satan säger jag bara. :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daaviid skrev: 2021-06-10 22:14:46 Om man vill bli en obotlig pessimist och samtidigt sänka sitt humör till bottendjupet.. då ska man fasen in på detta forum och läsa. Haha! Fy satan säger jag bara. :lol:
Så kan det vara. :D

Men många här har fått uppleva ett stort, starkt, stolt och vinstrikt DIF. Vi är några som började följa laget under 80-talet, en del ännu tidigare.
Att följa laget de senaste 20 åren har väl inte direkt varit upplyftande i jämförelse.
Sedan, en förening som Djurgården SKA vinna ett guld oftare än att det ska gå dryga 20 år.
Sist, degraderingen till Allsvenskan rev upp stora sår i Djurgårdshjärtat, för många av oss har det ganska nyligt bildats en skör sårskorpa, chocken finns kvar.

Nuvarande lag och satsning hade känts bättre om vi avslutat säsongen med guld. Nu känns det som att vi utgår från en betydligt lägre nivå, både sportsligt och mentalt. :wink:
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-06-11 07:36:33
daaviid skrev: 2021-06-10 22:14:46 Om man vill bli en obotlig pessimist och samtidigt sänka sitt humör till bottendjupet.. då ska man fasen in på detta forum och läsa. Haha! Fy satan säger jag bara. :lol:
Så kan det vara. :D

Men många här har fått uppleva ett stort, starkt, stolt och vinstrikt DIF. Vi är några som började följa laget under 80-talet, en del ännu tidigare.
Att följa laget de senaste 20 åren har väl inte direkt varit upplyftande i jämförelse.
Sedan, en förening som Djurgården SKA vinna ett guld oftare än att det ska gå dryga 20 år.
Sist, degraderingen till Allsvenskan rev upp stora sår i Djurgårdshjärtat, för många av oss har det ganska nyligt bildats en skör sårskorpa, chocken finns kvar.

Nuvarande lag och satsning hade känts bättre om vi avslutat säsongen med guld. Nu känns det som att vi utgår från en betydligt lägre nivå, både sportsligt och mentalt. :wink:
Det finns gott om klubbar som inte vunnit på 20 år, både här och på andra sidan pölen (2001 var väl dessutom samma år som Björklöven senast var uppe i SHL?). SHL har blivit bättre och jämnare och det är inte längre 2-3 lag som dominerar år efter år. Men ja vi var rätt dominanta på 80-talet och sen tappade vi lite för att åter bli dominanta på mitten/slutet av 90-talet fram till guldet 2001 och egentligen fram till generationsglappet 2005 eller däromkring (enormt mycket bra juniorer flög iväg till NHL).

Men jag tror man minns det som bättre än det var, även om 2st SM-finaler att stoltsera med på 20 år är för dåligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2021-06-11 08:52:19
Men jag tror man minns det som bättre än det var
Njaa, jag minns det nog ungefär som det var, en maktfaktor, svåra siffror att misstolka
Perioden 1983-2001:
Guld - 1983
Final - 1984
Final - 1985
Guld - 1989
Guld - 1990
Guld - 1991
Final - 1992
Final - 1998
Guld - 2000
Guld - 2001


Perioden 2002-2021
Final - 2010
Final - 2019
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

I nuläget är ju HV71s trupp mer intressant än Djurgårdens. Jag förstår att man tippar oss i botten.
Men förhoppningsvis är vi inte klara.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Jag har varit med DIF sedan 1973. Men Signingen av Rhett (förlåt soldier) är en de viktigaste vi gjort
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av bolja »

Undrar om det "skitit" sig med Paul Carey ? Det är ju ändå ute på "byn" så varför inte bekräfta värvningen ?
Får man drömma ? Landeskogs kontrakt går ut nu . Det vore en bomb av hög hög magnitud !
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-06-11 12:40:09
Praetori skrev: 2021-06-11 08:52:19
Men jag tror man minns det som bättre än det var
Njaa, jag minns det nog ungefär som det var, en maktfaktor, svåra siffror att misstolka
Perioden 1983-2001:
Guld - 1983
Final - 1984
Final - 1985
Guld - 1989
Guld - 1990
Guld - 1991
Final - 1992
Final - 1998
Guld - 2000
Guld - 2001


Perioden 2002-2021
Final - 2010
Final - 2019
Ja men övriga SHL har ju blivit så pass mycket bättre. Utan att förringa våra gubbar på 80 och 90-talet så var ju hockeyn inte direkt bländande och går man tillbaka ytterligare år var vi ju direkt usla (även om vi då snackar barndomsminnen och enstaka matcher på plats som referens). Sen under tex Boorken spelade vi ju på hörntänderna snarare än med flärd. Det är väl egentligen under Hardys inledande framgångar med torpedhockeyn som man kände att vi var spelmässigt helt överlägsna nästan oavsett motstånd (och då började motståndet nå upp i internationellt hög klass).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev: 2021-06-11 12:54:34 I nuläget är ju HV71s trupp mer intressant än Djurgårdens. Jag förstår att man tippar oss i botten.
Men förhoppningsvis är vi inte klara.
HV kommer träffa rätt med många av sina värvningar, dom verkar ha lärt sig sin läxa och nu bygger med mycket attityd och en genomgående bra mix av spelare. Det hade dom inget av förra säsongen.

Är rädd att Jocke om han är kvar kommer behöva lära sig samma sak. Vi har ett ihopplock av….jag vet inte vad.
Spela fult
Låst